Even kletsen zo angstig door ziek zijn

02-09-2019 01:42 63 berichten
Man man wat heb ik het moeilijk met mezelf een of ander virus maakt het me moeilijk al dik 2weken

Ik heb een angststoornis welke weer goed onder controle was maar nu ploft het er zo doorheen, ook het overlijden van mijn ouders komt ineens heel erg naar boven.

Waar heb ik last van waarom kan ik niet gewoon zoals iedereen accepteren dat ik ziek ben
Heb net een rondje gelopen en een halve boterham gegeten zo onder de douche ik moet mezelf enorm managen nu want ik ben alleen maar druk met angst en misselijk
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je nu concreet bang voor? Dat je moet overgeven? Of dat je voor altijd zo misselijk blijft? Of dat er iets anders mis is dan alleen buikgriep? Of angst voor de angst? En dan stap voor stap, wat is het ergste dat er dan kan gebeuren? Hoe erg is dat echt? En wat kun je doen om ermee om te gaan?
Dit klinkt als een enorme paniekaanval, die steeds opnieuw begint. En daar moet je jezelf uit zien te krijgen. Dat kan niemand anders voor je doen.
funnymiss schreef:
05-09-2019 23:03
Waar ben je nu concreet bang voor? Dat je moet overgeven? Of dat je voor altijd zo misselijk blijft? Of dat er iets anders mis is dan alleen buikgriep? Of angst voor de angst? En dan stap voor stap, wat is het ergste dat er dan kan gebeuren? Hoe erg is dat echt? En wat kun je doen om ermee om te gaan?
Dit klinkt als een enorme paniekaanval, die steeds opnieuw begint. En daar moet je jezelf uit zien te krijgen. Dat kan niemand anders voor je doen.
Nou dit! Gewoon helemaal wat goed zeg ik kan het niet omschrijven en dit is het precies.
Krijg er gewoon tranen van in Mn ogen het voelt of iemand me helemaal begrijpt
Maar nu rustig blijven en bedenken hoe ik dit kan stoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je ook! Dus even rustig liggen, focussen op je ademhaling. Daarna pen en papier gaan pakken en opschrijven, welke angst is het hevigst, welke komt daarna en daarna. In een rijtje onder elkaar.
Achter elke angst opschrijven wat het doemscenario in jou hoofd is. Daarnaast een cijfer geven aan dat doemscenario, een 1 is te verwaarlozen, een 10 is een mega probleem.
Daarnaast een cijfer van 1 tot 10 voor de kans dat dat doemscenario gebeurt. En daarnaast wat jou kan helpen als het doemscenario zich onverhoopt toch voordoet.
Op die manier krijg je rust in je hoofd en zakt de paniek, want als het goed is concludeer je dat de kans op doemscenarios heel klein is, die doemscenarios geen megaprobleem zijn en weet je wat te doen als het zich wél voordoet.
Bespreek dit ook met je man, zodat hij volgende keer een spiekbriefje heeft om te weten waarmee hij je kan helpen. Dat is voor hem ook fijner dan liefdevol schreeuwen uit machteloosheid ;).
funnymiss schreef:
05-09-2019 23:27
Ik begrijp je ook! Dus even rustig liggen, focussen op je ademhaling. Daarna pen en papier gaan pakken en opschrijven, welke angst is het hevigst, welke komt daarna en daarna. In een rijtje onder elkaar.
Achter elke angst opschrijven wat het doemscenario in jou hoofd is. Daarnaast een cijfer geven aan dat doemscenario, een 1 is te verwaarlozen, een 10 is een mega probleem.
Daarnaast een cijfer van 1 tot 10 voor de kans dat dat doemscenario gebeurt. En daarnaast wat jou kan helpen als het doemscenario zich onverhoopt toch voordoet.
Op die manier krijg je rust in je hoofd en zakt de paniek, want als het goed is concludeer je dat de kans op doemscenarios heel klein is, die doemscenarios geen megaprobleem zijn en weet je wat te doen als het zich wél voordoet.
Bespreek dit ook met je man, zodat hij volgende keer een spiekbriefje heeft om te weten waarmee hij je kan helpen. Dat is voor hem ook fijner dan liefdevol schreeuwen uit machteloosheid ;).
Ga kk zo doen
Net toch weer diarree zag er raar uit vond ik weer bang moe van
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
05-09-2019 23:32
Ga kk zo doen
Net toch weer diarree zag er raar uit vond ik weer bang moe van
Ja, das niet zo gek. Je darmen zijn nog van slag van dat virus. Én je spijsvertering is volledig om zeep geholpen door de adrenaline die jij al 2 weken aanmaakt tijdens de paniekaanvallen. Én door het feit dat je nauwelijks eet.
Conclusie, je hoeft er niet bang van te worden. De oplossing ligt bij jou.
funnymiss schreef:
05-09-2019 23:35
Ja, das niet zo gek. Je darmen zijn nog van slag van dat virus. Én je spijsvertering is volledig om zeep geholpen door de adrenaline die jij al 2 weken aanmaakt tijdens de paniekaanvallen. Én door het feit dat je nauwelijks eet.
Conclusie, je hoeft er niet bang van te worden. De oplossing ligt bij jou.
Fijn ik word rustig van jou heb je het zelf ook gehad ooit?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
05-09-2019 23:44
Fijn ik word rustig van jou heb je het zelf ook gehad ooit?
Ik vind overgeven zelf ook doodeng en kan er van in paniek raken. Het is alleen ook mijn werk om mensen, o.a. van een paniekstoornis af te helpen of het leefbaar te helpen maken. Dus gelukkig kan ik mezelf ook behoeden voor echte paniek ;).
Maar ik snap je angst dus wel, op alle fronten.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het al wat beter punttaart?
Do you want to be right? Or happy?
libe schreef:
08-09-2019 22:08
Gaat het al wat beter punttaart?
Hey wat lief dat je dat vraagt.
Nou ik voel me zo slap als een vaatdoek en heb heel wat paniek achter de rug en nog helaas.
Ik heb vooral nu last van raar in Mn hoofd en naar voelen en zvandaag trilde en rilde ik de hele dag van angst.

Nog wel wat last van diarree en wat misselijk. Maar ik denk dat Mn angsr even heel goed aangetikt is.
Lig nu ook te tillen in bed wrs omdat ik me slap voel en zo weinig heb gegegeten de laatste weken.
Oh ja en heb keelpijn
Alle reacties Link kopieren
Hey, wat naar dat je je nog steeds zo rot voelt. Je schrijft in je OP dat je je angst eerder goed onder controle had, wat heeft jou toen geholpen? Misschien lukt het om dat opnieuw toe te passen?

Lijkt of je nu in een cirkeltje blijft hangen... En doordat je niet of weinig eet is het logisch dat je je slap voelt. Waardoor je je nog slechter gaat voelen. Zowel lichamelijk als geestelijk Ik las ergens dat je al contact had gehad met je huisarts, weet deze ook van je angst? Kan die hierin niet iets voor betekenen?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hey Punttaart, wat vervelend dat je je nog zo voelde, ik hoop dat je inmiddels weer bent opgeknapt. Heb je de cirkel kunnen doorbreken en zijn je angst en misselijkheid weer weggezakt?
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven