Even mijn verhaal kwijt
dinsdag 17 juni 2014 om 20:33
Heb je familie of vrienden bij wie je je ei kwijt kan? Misschien kan je ergens een paar dagen logeren, dan ben je er even uit. Verder kost de deur uitgaan niets, een stuk wandelen kan altijd wel. Als je snel moe wordt ga je gewoon niet zo ver.
Online kan je ook veel vinden om jezelf bezig te houden zonder dat het veel kost. Talen leren (duolingo.com), sporten (fitnessblender of youtube) of youtube tutorials op werkelijk elk denkbaar gebied.
Is er begeleiding voor jou en je moeder? Zo ja, dan zou je het daar ook eens neer kunnen leggen. Misschien kunnen ze je een eind op weg helpen.
Online kan je ook veel vinden om jezelf bezig te houden zonder dat het veel kost. Talen leren (duolingo.com), sporten (fitnessblender of youtube) of youtube tutorials op werkelijk elk denkbaar gebied.
Is er begeleiding voor jou en je moeder? Zo ja, dan zou je het daar ook eens neer kunnen leggen. Misschien kunnen ze je een eind op weg helpen.
dinsdag 17 juni 2014 om 20:40
wij hebben begeleiding 1x in de week, ik kan hier mijn ei kwijt maar echte oplossingen zijn er niet. Ik schaam me der ook best wel voor, heb het aan mijn vriend durven vertellen ( waar ik wel heel blij mee ben:) ) dat ik me depressief voel en wat me dwars zit, maar dat ik zo weinig vrienden heb hou ik liever voor mezelf, hij heeft zelf namelijk wel veel vrienden, en ben wil gewoon niet overkomen als of hij het enige in mijn leven is wat ik heb...
dinsdag 17 juni 2014 om 20:47
Toen ik 17 was ging ik vier dagen vrijwilligerswerk doen op een kinderboerderij (moest van school, maatschappelijke stage). Ik vond het echt geweldig om gewoon samen met dieren te zijn, en met dieren maakt het niet uit hoe oud ze zijn want zo lang jij ze niet pijn doet of hun vertrouwen misbruikt zullen ze er altijd voor je zijn. En de mensen (ook al waren het volwassenen) waren ook aardig!
Verder kun je misschien inderdaad een nieuwe taal leren. Op interpals.net kun je een account aanmaken en mensen helpen die jouw taal willen leren, en zij kunnen jou helpen met de taal die jij wil leren. Veel zijn ook geïnteresseerd in culturen van andere landen, en het is dus totaal niet moeilijk om daar vrienden te maken (al moet je de vieze mannetjes er wel even tussenuit vissen). Ze zijn dan wel in het buitenland, maar op internet met iemand praten kan haast net zo leuk zijn als in het echte leven
Verder kun je misschien inderdaad een nieuwe taal leren. Op interpals.net kun je een account aanmaken en mensen helpen die jouw taal willen leren, en zij kunnen jou helpen met de taal die jij wil leren. Veel zijn ook geïnteresseerd in culturen van andere landen, en het is dus totaal niet moeilijk om daar vrienden te maken (al moet je de vieze mannetjes er wel even tussenuit vissen). Ze zijn dan wel in het buitenland, maar op internet met iemand praten kan haast net zo leuk zijn als in het echte leven