ff mn dipje van me afschrijven

28-08-2012 09:44 20 berichten
ik zit sinds vanmorgen vroeg ineens in een flinke dip.

niet heel dramatisch, maar wil het toch ff kwijt.

ik ben door een auto ongeluk 16,5 jaar geleden arbeidsongeschikt,

ik werk 12 uur per week (en heel veel meer zal dat ook nooit worden)

met het vele onbegrip (je ziet niks aan me, ik zie er 'normaal' uit) heb ik wel om leren gaan, het boeit me ook niet zoveel meer wat iemand van me vindt. echter vanmorgen realiseerde ik me ineens dat ik nooit een in mijn ogen perfect leven zal gaan leiden, wat anderen in mijn ogen wel doen. daar baal ik ineens gigantisch van.

ik weet ook wel dat fulltime/meer werken dan ik doe echt niet zo ideaal is als het lijkt en dat het ook nadelen heeft, maar gevoelsmatig kan ik het op een of andere manier niet loslaten.

ik weet dat hierover balen volstrekt zinloos is, maar ik kan mijn gevoel ff niet uitschakelen.

zo dat moest ik ff kwijt...
Ik vind het fijn voor je dat je, naar tevredenheid, 12 uur per week werkt. Er is alleen één ding dat ik niet snap en dat is het idee dat werk zaligmakend zou zijn. Er zijn genoeg dingen te bedenken waarmee je je leven een wending kunt geven dat voldoening schept, dat heeft met geld verdienen niets te maken.

De wereld waar we nu in leven is door mensen zo geschapen, maar of het ooit de bedoeling is geweest dat het zo zou worden, is natuurlijk een andere vraag. Het is het doorgedraaide idee van tegenwoordig dat je leven helemaal niets waard zou zijn als je niet op maatschappelijk niveau alles doet wat in je vermogen ligt om uit te blinken en als je je daar door mee laat slepen, dan kan ik me voorstellen dat je aardig depressief kunt worden van het idee dat dat voor jou niet is weggelegd. Jammer toch?!!

We hebben allemaal ons eigen pad te bewandelen en het is juist de uitdaging om het geluk te vinden binnen de mogelijkheden die we wel hebben. Ik hoop dat die mogelijkheden op je pad komen en dat het je de voldoening zal schenken, die ieder mens verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een andere situatie,maar ben ook effe heel erg pissig.

Zit thuis met een burnout,en een van mijn weinige hobby's in computeren,en met namen Facebook.

Ook moet ik leuke dingen doen van de huisarts,en veel wandelen,en ben nu met etappes mijn huis aan het opknappen.

Het is misschien niet heel slim dit via FB te delen,maar als mensen er om vragen?(Zo van:wat doe je de hele dag zo?)

Nou krijg ik via via te horen,dat ik ook wel kan komen werken als ik op FB zit?

Terwijl ik echt al 2 maanden flink in de mineur ben,en wel al een paar uur per week aan de gang in een andere functie op het bedrijf.

Als ik daarheen ga(wij hebben normaal spuuglelijke werkkleding) trek ik dus iets leuks aan,want ook al heb ik een burnout,ik vind het wel belangrijk me te verzorgen.

Krijg ik te horen,goh,wat zie je er goed uit,wanneer kom je weer werken?

Aan de buitenkant zie je niet hoe we ons van binnen voelen he?

Je kan beter een gebroken arm hebben,dat ZIE je tenminste!
MP,

Dat is rot wakker worden dan hè? Wen dip, bah!

Realiseer je je wel dat niemands leven perfect is?

De fulltimer wilt vraag meer vrij, de parttimer wilt graag meer dagen, en de thuisblijver verveelt zich, terwijl er een fulltimer is die graag thuis wilt blijven etc etc.

Niemands leven is echt perfect.

En eerlijk? Zou ook best saai zijn denk ik. Want als t perfect is heb je geen dromen meer nodig.

Dus liever eren imperfect leven met dromen, dan een perfect leven zonder doelen.

cateau: u slaat den spijker op den kop. wat jij zegt weet ik heel goed, werken is echt niet zalig makend, maar ik krijg die gedachte niet uit mijn systeem. ik heb best veel mensen in mijn omgeving die het qua studie en werk heel goed voor mekaar hebben. dan is het best lastig om jezelf niet te vergelijken. als ik heel eerlijk ben denk ik dat ik toch bang blijf voor het oordeel en onbegrip van een ander. al realiseerde ik me vanochtend bij een flinke jankbui dat ik er echt klaar mee ben wat een ander van me vindt.

normaal kan ik het trouwens ook wel handelen zeg maar, maar vanochtend ff niet meer...

ik zat ook te bedenken vanochtend om dan maar meer te gaan werken of iets anders interessants te gaan doen, maar ik weet als ik heel eerlijk ben ook wel dat daar de oplossing niet ligt.

ik heb trouwens (bij een andere baan) meer gewerkt. echter dat werk lag me totaal niet en was blijkbaar te veel, want uiteindelijk had ik ook een burnout. ik weet dus echt wel dat daar de oplossing niet ligt en dat ik vooral eerlijk tegen mezelf moet blijven... al is dat soms niet erg makkelijk...

dank je missy, vind ik heel lief. heb je ook wel gelijk in.

ik mag ook eigenlijk heel trots zijn op mezelf. ik heb als ik heel eerlijk ben best wel wat bereikt. en over werk: ik ben 80 tot 100% afgekeurd en hoef dus niet eens te werken. echter ik wil me toch nuttig voelen en heb geen zin om de hele week om mn billen te zitten...
Quote;

"vragen?(Zo van:wat doe je de hele dag zo?)

Nou krijg ik via via te horen,dat ik ook wel kan komen werken als ik op FB zit?"

En ik ben dan altijd verbaasd dat mensen die zo dom zijn, uberhaupt in staat zijn om te werken.

En naar To
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Misschien een idee om iets als vrijwilliger te doen?

Dat is niet meteen een verplichting,en je haalt er zoveel voldoening uit?

Denk zeker niet dat meer werken de oplossing is,ik werk 55 uur per week,en ik erger me weer aan het feit dat ik thuis altijd achter de feiten aan loop (nooit echt tijd om goed te poetsen,iets bij te houden,)zeg maar,dus ......
quote:kopjekoffie70 schreef op 28 augustus 2012 @ 10:30:

Quote;

"vragen?(Zo van:wat doe je de hele dag zo?)

Nou krijg ik via via te horen,dat ik ook wel kan komen werken als ik op FB zit?"

En ik ben dan altijd verbaasd dat mensen die zo dom zijn, uberhaupt in staat zijn om te werken.

En naar To Bedoel je nu vanuit mijn kant gezien,of vanuit de roddelaars?
Maatschappelijk gezien heb je niets met een ander te maken. Wie is wie om een oordeel te vellen. Het lijkt mij het handigst om eens terug te kijken en te bezien of die rechters van jou het werkelijk allemaal wel zo goed voor elkaar hebben, want als je daar echt echt de moeite voor neemt, dan valt dat allemaal meestal vreselijk tegen, want het is nu eenmaal zo dat mensen erg de neiging vertonen om over een ander te oordelen om de aandacht op jou te vestigen, zodat ze hun eigen shit kunnen verhullen. Laat je niet intimideren meid. Achter ieder raam een drama.
ladytruckers: nee ze bedoeld die roddelkonten natuurlijk....

cateau: je hebt helemaal gelijk, dat weet ik eigenlijk ook dondersgoed. het is alleen soms ff fijn als iemand dat ff bevestigd (ja ik weet het, dan vraag ik weer om bevestiging en dat is ook weer niet goed...... nou dan is het maar niet goed...)

idd. mensen oordelen over anderen om hun eigen onzekerheid weg te moffelen.

bedankt voor jullie lieve reacties...

*is blij dat er niet alleen domme mensen op de aardkloot rond banjeren*
quote:ladytruckster schreef op 28 augustus 2012 @ 10:31:

Misschien een idee om iets als vrijwilliger te doen?

Dat is niet meteen een verplichting,en je haalt er zoveel voldoening uit?

Denk zeker niet dat meer werken de oplossing is,ik werk 55 uur per week,en ik erger me weer aan het feit dat ik thuis altijd achter de feiten aan loop (nooit echt tijd om goed te poetsen,iets bij te houden,)zeg maar,dus ......

vrijwillig is niet vrijblijvend he.

ik heb toevallig administratief vrijwilligerswerk, en daar maakt het niet uit of ik 30 of 3 uur in de week kom, of helemaal niet deze week.

Bij mijn vorig vrijwillig werk werd echt op me gewacht 2 ochtende n in de week (taalhulp aan buitenlandse vrouwen) en dat is dan echt niet vrijblijvend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heerlijk, bevestiging. Soms is het gewoon geweldig om ook eens van een ander te horen hoe het zit. Ik ben er verzot op.
quote:ladytruckster schreef op 28 augustus 2012 @ 10:32:

[...]

Bedoel je nu vanuit mijn kant gezien,of vanuit de roddelaars?Vanuit de roddelaars...
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik denk dat er te veel mensen zijn die 'misbruik' maken van de situatie. Er is een man bij ons in de straat en die is ook voor een bepaald % afgekeurd. Hij werkt 2 dagen in de week. Maar de andere 3 dagen en vaak ook nog zaterdag (dus 4 dagen) gaat hij wel zwart werken. Dus tuinen aanleggen, bestrating aanleggen etc. Dit soort mensen maakt dus misbruik van de situatie. En daar hebben mensen zoals TO last van.

Vriend werkte vroeger schuin tegenover het toenmalige gak (nu uwv), hij zag daadwerkelijk mensen op krukken naar binnen strompelen en vervolgens op de terugweg om de hoek de krukken op de schouders leggen en flierefluitend naar de auto lopen.

TO, ik vind dat jij erg je best doet en je kan niet meer dan dat je aankan. Pas als je daar vrede mee hebt kun je het loslaten.
Dutchie dat klopt, ik heb een collega die tegenwoordig iets van 32 uur vrijwillig werkt bij ons terwijl hij ook in de WAO zit. maar goed, dat moet hij weten...

mijn grootste beperking is inderdaad mijn perfectionisme. (arbeidsongeschikt zijn en perfectionisme is een dodelijke combi, wie verzint dat dan ook, hihihi)

hahaha dat verhaal over die krukken, echt hylarisch. het kan natuurlijk niet maar het is wel creatief. nu doe ik bij het UWV ook wel wat dramatischer dan normaal, maar ik lieg niet en verzin geen dingen die er niet zijn. geloof me, dit is echt mijn keuze niet. het is fijn dat dit in nederland zo geregeld is, maar als ik mocht kiezen zou ik voor 100% mn eigen boontjes willen doppen. moet alleen wel proberen te accepteren dat ik hier niks aan kan doen en dat het gewoon zo is. erg goed wat je zegt, dank je wel...

ik realiseer me trouwens dat accepteren dat het is zoals het is en dat ik nou eenmaal niet over mn grenzen kan gaan dat dat helemaal niet zo lastig is. het enige wat ik daarvoor moet doen denk ik is de angst overboord gooien wat anderen eventueel van mij zouden kunnen denken. ik heb het gevoel dat dat mede door die brulbuien vanochtend gebeurt is. joehoe. pizza for everyone
Sorry,had een heel leuk plaatje,maar het lukt niet met plakken....
Volgens mij is het belangrijk dat je voor jezelf een nuttige dagbesteding vindt, waar jij je prettig bij voelt en voldoening uit haalt. Voor de één is dat werken, voor de ander iets creatiefs, vissen, wandelen, het huishouden organiseren, lezen, een boek schrijven, zingen, noem maar op.

De dagen kun je wel vullen, maar het idee dat werken hét belangrijkste is, vind ik persoonlijk, net als Cateautje zegt, achterhaald. "Vroeger" was ook zo dat de vrouw altijd het huishouden deed natuurlijk, en werken is niet direct hét toonbeeld van feminisme en hét belangrijkste. Als jij zelf, als persoon, werken ontzettend belangrijk vind voor je eigen ontwikkeling en je daar ook energie van krijgt, kan ik me voorstellen dat het balen is. Maar er zijn nog veel meer dingen te doen en van te genieten.
idd. je leeft tenslotte niet om te werken, je werkt om te leven.

een vriendin van mij zei vanmiddag ook nog iets waar ik nog niet aan gedacht heb. die mensen waar ik me steeds mee vergelijk, wie zegt dat zij gelukkiger zijn dan ik? geluk ligt niet aan status/hoge functies enzovoort. vond ik ook wel een eye opener....
Fijne eyeopener en inderdaad helemaal waar! Nog een eyeopener: je mag best even een dipje hebben, het is ook stom en k"t en oneerlijk en daar mag je je echt wel eens even rot over voelen. Ik zeg niet dat ik vind dat je moet gaan zwelgen maar wees ook niet te perfectionistisch in hoe je hiermee van jezelf om moet gaan. Ook jij hebt recht op een baaldag! Sterke
Iets waar ik zelf steeds meer achter kom, is dat andere mensen geen van allen altijd gelukkig zijn.

Ze hebben allemaal wel iets in hun leven, wat het leven niet altijd even comfortabel maakt.

Zelf heb ik wat problemen met sociale vaardigheden; lang heb ik gedacht dat mensen die dat niet hadden gelukkiger waren.

Maar als ik verhalen van anderen hoor, lopen zij weer tegen andere lastige dingen aan.

En dan nog... ik heb er ook niets aan om mijn leven te vergelijken met dat van een ander.

Ik ben namelijk ik en mijn leven ziet er zo uit zoals het eruit ziet. En, zoals in een bericht hierboven ook al ergens staat, moet ik met de middelen die ik heb, er wat van maken.

Zoiets geldt ook voor jou, denk ik.

Het is niet altijd makkelijk en leuk.

Maar maak er wat van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven