Gaat er iets ergs gebeuren?

15-02-2015 10:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenavond heb ik een tentamen van mijn studie. Ik ben goed voorbereid, maar heb sinds een paar dagen het gevoel dat ik dit niet hoef te zijn. Voor mijn gevoel mis ik namelijk het tentamen. Ik heb heel sterk het gevoel dat er iets ergs gebeurd, waardoor ik niet naar het tentamen kan/ga. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, maar ik vind het wel beangstigend. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?
Uh ja. Ligt er aan in welke hoek je het gaat zoeken. Ik heb jeen angststoornis gehad en voelde mij elke dag zo als ik moest werken.....

Maar ik gok maar zo dat je meer doelt op een voorgevoel van andere (spirituele) aard.
Ik heb geen idee waar het wegkomt...
Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd of morgen de wereld vergaat.

Als je morgen nog leeft en het tentamen gemaakt hebt kom je dat toch wel melden he? Dan weten we of je gevoel juist was.

Maar serieus, als ik iedere keer dat ik een "raar gevoel" had gelijk gehad had, zouden we hier allang niet meer gezeten hebben.

Ik doe het af als een beetje paranoia, ik zou me er niet druk om maken.
668, the neighbour of the Beast
Ja maar bij mij komt dat nooit uit.

Mijn vriendin had afgelopen week ook zo'n sterk voorgevoel over een belangrijke vergadering in het buitenland.

Zij heeft door een aantal acties die zij normaal nooit gedaan zou hebben de vergadering toch gered.

Omdat ze al voorvoelde dat het 'lastig' zou worden was ze meer alert en beter voorbereid.

In mijn geval is het angst als ik zoiets voorvoel, niet perse een voorteken.

Mijn vriendin voelt dingen aan maar ziet het meer als een waarschuwing om extra alert te zijn en niet op routine te gaan.

Maak je niet druk, leer je tentamen en doe je best. Als je het echt niet vertrouwd verdiep je dan alvast just in case in de mogelijkheden voor herkansingen, ga een half uur eerder van huis, pak de avond daarvoor al je tas in en leg kleding klaar die je aanwil incl portemonnee en jas met sleutels etc.

Geen paniek!
Tja, het enige dat je antwoord kan geven is de tijd. Als je morgenavond toch je tentamen zit te maken, had je gevoel geen gelijk. Als er wel wat gebeurt, had je wel gelijk. Met dit soort dingen heb je altijd 50% kans op een prijs
Zonder oorzaak geen gevolg
Ja, ik heb dat wel eens. Vorige week nog, ging ik ineens iets doen op de fiets, en toen stond ons halve dorp vast, met de auto. Als ik gewoonte getrouw met de auto was gegaan, had ik mijn afspraak gemist. Het heeft bij mij dus vaak wel een positieve wending.

Ik ging ver weg iets doen met mans auto, hij dichtbij iets met mijn auto. De auto switch was niet om duidelijke redenen. Mijn auto ging stuk. Daar waar hij had geparkeerd startte de auto niet meer opnieuw. Als mij dat ver weg was overkomen was het lastiger geweest.
Ja, maar het is nog nooit uitgekomen.

Ik had best graag voorspellende krachten willen hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:motion_ schreef op 15 februari 2015 @ 10:54:

Ik heb geen idee waar het wegkomt...

Dan is het er dus.

En nu? Wat maakt je zo bezorgd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zoals Polkat zegt, het is win-win. Óf je haalt je tentamen, óf je hebt de troostprijs dat je voorspellende krachten hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zet je wekker alvast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Self-fulfilling prophecy dit...
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik zou dat gevoel er gewoon laten zijn, maar er ook niet te veel aandacht aan besteden. Oke, er kán iets gebeuren, maar dat kan in principe elke dag op elk moment gebeuren. Misschien ben je de komende dagen wat alerter, op jezelf, op je omgeving. Maar ik zou er niet dingen om gaan mijden of voor laten.
Beste smoes ever om niet te gaan studeren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe belangrijk is dat tentamen? Als het erg belangrijk is, kan het zijn dat stress een rol speelt. Misschien heb je gedroomd dat je het niet kon maken? Ik heb nog steeds wel eens dat soort dromen, belangrijk tentamen en dan kan ik het lokaal niet vinden.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:retrostar schreef op 15 februari 2015 @ 11:28:

Ja, maar het is nog nooit uitgekomen.

Ik had best graag voorspellende krachten willen hebben.

Geloof me, ik heb ze soms en je mist er niks aan.

Bij mij komt het dus wel altijd uit. Maar gelukkig waren het tot nu toe geen ernstige dingen. Vooraf letterlijk zien hoe een glas omvalt, en tien minuten later valt het ook echt om. Een cadeau op tafel zien staan en min of meer voor de grap zeggen dat daar een stofzuiger in zit, en jawel, stofzuiger. ´s Middags in de winkel bedenken dat we vanavond spaghetti eten en man die thuis komt en zegt; Oeh, daar had ik vanmiddag zo´n zin in dat ik je bijna gebeld had. En zo heb ik heel veel voorbeelden.

Ook wel het gevoel dat er iets vervelends ging gebeuren. Dat klopte, maar omdat ik ´voorbereid´ was, en extra alert, was het te voorkomen. En dat wil ik je bij deze meegeven. Vertrek op tijd, zorg dat je goed oplet, zet je telefoon uit. Doe gewoon rustig aan.
Wat ik wel vaker heb meegemaakt, is dat ik nachtenlang achter elkaar nachtmerries had, voordat er echt iets heftigs gebeurde. Waar ik over droomde, onthield ik niet. En het heftige wat gebeurde, betrof niet elke keer mezelf maar anderen. Ik denk dat het mogelijk is dat je kleine hints krijgt van tevoren maar dat je daarmee niet precies weet wat er gaat gebeuren. Ik heb ook gehad dat er helemaal niks gebeurde na een serie nachtmerries.

Er bestaat ook zoiets als deja vu. Tegenwoordig zegt de wetenschap daarover dat dat een hersendingetje is. Het voelt dan alsof je iets al hebt meegemaakt maar je wordt gefopt door je brein. Het menselijk brein is redelijk onontgonnen terrein dus wie het weet, mag het zeggen.

Niet alles is verklaarbaar dus hou je ogen altijd goed open. Wie weet krijgt de bus waarmee je naar school gaat motorpech. Dus ik zou niet alvast je uitvaart gaan regelen. Maar ik ben wel benieuwd of je voorgevoel ergens op sloeg of niet, dus laat weten hoe het afloopt ajb.
Koel, ik wil er meer van weten!
Ik heb dat gehad , jaren geleden. Ik had het gevoel dat er wat boven m'n hoofd hing. Een dreiging. Een paar dagen voelde ik dat. Tot er een brief op de mat lag en ik een anonieme melding kreeg van het AMK. Wat overigens nergens op sloeg. En het was snel afgelopen. Heb er jaren last van gehad. Achterdocht enz. Het heeft me erg verandert. Maar ja , ik ken het gevoel. Is me altijd bijgebleven. Alsof ik dat aan voelde komen....
En TO, hoe ging je tentamen? Is er nog iets gebeurd?
Ik heb het tentamen gemaakt hoor! Ben er nog niet helemaal achter waar het gevoel vandaan kwam, maar ik denk dat het de stress was.
Ja ik heb wel eens zo'n voorgevoel en dat komt eigenlijk heel vaak uit.

Keertje snel rennen naar de tram (toen ik nog kon rennen) en iets hield me ineens tegen. Bleek die tram later te zijn ontspoort. Niets heel ernstigs maar toch.

Of ineens paniek om niets waardoor ik een trein later heb genomen, die vertraging had omdat er voor de eerste een persoon gesprongen was.

Dat soort.
quote:motion_ schreef op 17 februari 2015 @ 17:19:

Ik heb het tentamen gemaakt hoor! Ben er nog niet helemaal achter waar het gevoel vandaan kwam, maar ik denk dat het de stress was.Gelukkig maar. Toppie voor jou !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:motion_ schreef op 17 februari 2015 @ 17:19:

Ik heb het tentamen gemaakt hoor! Ben er nog niet helemaal achter waar het gevoel vandaan kwam, maar ik denk dat het de stress was.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Brrr, ik ben normaal helemaal niet van de voorspellingen en voorgevoelens, maar een paar jaar terug reed ik eens door een hele lange tunnel (in het buitenland). Terwijl ik de tunnel inreed kreeg ik een vreselijk benauwend gevoel en ik was er plots helemaal zeker van dat er iets verschrikkelijks zou gebeuren. Dat was best eng, vooral omdat het uit het niets ineens kwam opzetten Ik kwam overigens gewoon de tunnel weer uit, niks gebeurd en nooit meer zoiets gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven