Gebedsgenezers en bijzondere verschijnselen

17-05-2014 07:11 69 berichten
Hoi allemaal,



Dit topic is speciaal voor iedereen die behoefte heeft te posten over gebedsgenezers, wonderbaarlijke genezingen, bijzondere verschijnselen etc. Doel van dit topic is het verzamelen van deze berichten op 1 plek. Mensen die geloven in gebedsgenezing hoeven deze berichten dan niet meer in topics over andere onderwerpen te zetten. Zo blijven die topics beter on topic en ontstaan daar geen, voor de TO vaak gênante of ongepaste, off-topic discussies.



Bovendien kunnen we er toch vanuit gaan dat iedereen die in dit topic enig heil kan vinden hier vanzelf heen geleid wordt. Iedereen veel lees- en schrijfplezier toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:Waarom de een wel geneest en de ander niet weet niemand, alleen God kent Zijn plan. Je wordt niet ziek omdat je niet goed genoeg gelooft.Dus of je nou wel of niet bidt, wel of niet iedere week in de kerk zit, of je nou wel of niet goed bent voor je medemens: het is totale willekeur. Net als bij ongelovigen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is oplichterij, dat dat onderhand nog niet duidelijk is mag wonderbaarlijk genoemd worden
Alle reacties Link kopieren
Het zou dus zomaar zo kunnen zijn dat zéér streng gelovige ouders een ongeneeslijk ziek kind hebben, dat kind is nog te klein om in iets te geloven, het kan huilen, eten, piesen en poepen en verder is het de onschuld zelve. Kind wordt nog zieker, de ouders bidden zich drie slagen in de rondte (terwijl nota bene ergens in de bijbel staat "al uw gebeden zijn mij een gruwel"), kind wordt nog veel zieker en gaat dood. Volgens de ouders heeft god daar een bedoeling mee en bovendien haalt hij zijn liefste engeltjes het eerst. Wat een lieve god.



Ik begrijp werkelijk niet dat een groot deel van de mensheid, of kan ik beter zeggen mensdom zich zo ernstig laat belazeren door een gebedsgenezer, handoplegger, waarzegger of welke andere kwakzalver dan ook. Leer toch gvd zélf na te denken en geloof niet alles wat één of andere predikant je op de mouw probeert te spelden.
verba volant, scripta manent.
Was Jan Zijlstra niet uit zijn gemeente gezet?
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 17 mei 2014 @ 13:14:

Was Jan Zijlstra niet uit zijn gemeente gezet?Daar heeft onze lieve heer dan weinigtegen kunnen doen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 mei 2014 @ 13:15:

[...]





Daar heeft onze lieve heer dan weinigtegen kunnen doen.



Denk ook niet dat Hij dat had willen doen. Ik ben echt anti.

Ik ben het eens wat jij net schreef, hoewel je het niet eens bent met mij. Ik geloof namelijk ook wel oprecht echt. Alleen ik geloof geen mensen die wat roepen en doen. Ik kan me daar boos over maken. Ik ga met mijn kind met hartritme stoornis niet naar Jan Zijlstra, ik ga naar de kindercardioloog.



Ik ben het zo eens met jouw niet zelf nadenken, wat voor jou onbegripelijk zal zijn omdat ik wel in God geloof en ik ook dingen aanneem die niet wetenschappelijk bewezen zijn. Waar ik me aan stoor, is dat de volgelingen van Jan Zijlstra vaak niet eens goed weten waar ze in geloven maar vooral weten wat ze van een predikant weten. Ok, ik ben warrig, let maar niet op mij
quote:jochebed schreef op 17 mei 2014 @ 12:22:

Vinsent dat is niet waar. Er werken mensen met de genezende gave van God in ziekenhuizen.

Dit is al 20 eeuwen lang geprobeerd. Mensen overleden aan de pest, lepra, tyfus, enz. Levensverwachting: 40 jaar.

Ik geef de voorkeur aan wetenschap en een dokter die nadenkt. Dat werkt beter wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 17 mei 2014 @ 13:20:

[...]





Denk ook niet dat Hij dat had willen doen. Ik ben echt anti.

Ik ben het eens wat jij net schreef, hoewel je het niet eens bent met mij. Ik geloof namelijk ook wel oprecht echt. Alleen ik geloof geen mensen die wat roepen en doen. Ik kan me daar boos over maken. Ik ga met mijn kind met hartritme stoornis niet naar Jan Zijlstra, ik ga naar de kindercardioloog.



Ik ben het zo eens met jouw niet zelf nadenken, wat voor jou onbegripelijk zal zijn omdat ik wel in God geloof en ik ook dingen aanneem die niet wetenschappelijk bewezen zijn. Waar ik me aan stoor, is dat de volgelingen van Jan Zijlstra vaak niet eens goed weten waar ze in geloven maar vooral weten wat ze van een predikant weten. Ok, ik ben warrig, let maar niet op mij Ik geloof nergens in en geloof me maar als ik zeg dat ik ontzettend veel gelezen heb over héél veel godsdiensten. Dat maakte me van agnost tot atheïst. Het verschil tussen goed en kwaad hoef je niet uit een geschiedenisboek te leren, ieder weldenkend mens kan zoiets als de tien geboden hebben bedacht, daar hoef je geen Mozes voor te heten. In mijn optiek is religie bedacht door de mens, met de bedoeling andere mensen onder de duim te kunnen houden door te dreigen met hel en verdoemenis door een alziende god en verder om het onverklaarbare te kunnen verklaren met, "het is de hand van god". Het is wel makkelijk om al je problemen aan een kapstok te kunnen hangen, "god heeft het zo gewild dus ik kan er verder ook niets aan doen". Een kind wordt ziek omdat het niet is ingeënt tegen één of andere akelige ziekte, het geloof staat aan die vaccinatie in de weg en bovendien bidden de ouders iedere dag om te voorkomen dat hun Pietje ziek wordt maar Pietje wordt ziek, komt in het ziekenhuis terecht waar de artsen er alles aan mogen doen om Pietje te redden. Dat mogen die artsen dus wel, maar die inenting mag niet. God heeft dus die artsen voldoende hersens gegeven om te kunnen studeren en mensen beter te maken maar die artsen die voldoende hersens hebben om een vaccin te ontwikkelen zouden voor god spelen? Dan hebben we ook nog euthanasie. Hoort een mens te lijden uit naam van één of ander geloof? Heeft god dat zo gewild? Wat zijn zijn beweegredenen? Euthanasie mag niet, net als zelfmoord maar palliatieve sedatie mag dan weer wél. Kan iemand het nog volgen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:jochebed schreef op 17 mei 2014 @ 12:22:

Vinsent dat is niet waar. Er werken mensen met de genezende gave van God in ziekenhuizen.



.Er werken mensen met de genezende gave die ze meekregen op de universiteit en waarvoor ze minimaal acht jaar hebben gestudeerd en daarna nog jaren co-schappen hebben moeten lopen.
verba volant, scripta manent.
Ik geloof absoluut niet in verschuilen achter een God, 'omdat Hij dat nou eenmaal zo heeft gewild'. Ik geloof juist in een grote mate van eigen verantwoordelijkheid. Ik geloof wel in inenten, medische handelingen, dus ik ben geen goed referentiekader denk ik



Wat dat betreft kan ik beter van het zonnetje genieten dan me storen aan dit topic.
Aangezien een lichaam vrij mechanisch is (ok, ok, iets ingewikkelder chemisch gezien) is het ook vrij logisch dat we zelf kunnen sleutelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 17 mei 2014 @ 13:42:

Ik geloof absoluut niet in verschuilen achter een God, 'omdat Hij dat nou eenmaal zo heeft gewild'. Ik geloof juist in een grote mate van eigen verantwoordelijkheid. Ik geloof wel in inenten, medische handelingen, dus ik ben geen goed referentiekader denk ik



Wat dat betreft kan ik beter van het zonnetje genieten dan me storen aan dit topic. Nu Jochebed nog zien te overtuigen van het feit dat hij wel héél erg rigide is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 17 mei 2014 @ 13:43:

Aangezien een lichaam vrij mechanisch is (ok, ok, iets ingewikkelder chemisch gezien) is het ook vrij logisch dat we zelf kunnen sleutelen.En dat is maar goed ook, mijn echtgenoot kan niet meer door de poortjes van het vliegveld.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 17 mei 2014 @ 13:45:

[...]





Nu Jochebed nog zien te overtuigen van het feit dat hij wel héél erg rigide is.



Dan zie je nog een verschil, mijn gebrek aan overtuigings drang

Nah, das niet fair. Ik geloof dat Jochebed haar of zijn hart op de goede plek heeft. Ik wil mijn mede mens ook niet afkraken, alleen ik word automatisch giftig als het om gebedsgenezers gaat, evenals alle andere bovennatuurlijke bijzondere genezingen vanuit welke overtuiging dan ook.



Ik ga in de zon!
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 17 mei 2014 @ 13:48:

[...]





Dan zie je nog een verschil, mijn gebrek aan overtuigings drang

Nah, das niet fair. Ik geloof dat Jochebed haar of zijn hart op de goede plek heeft. Ik wil mijn mede mens ook niet afkraken, alleen ik word automatisch giftig als het om gebedsgenezers gaat, evenals alle andere bovennatuurlijke bijzondere genezingen vanuit welke overtuiging dan ook.



Ik ga in de zon! Dat laatste lijkt me een uitstekend idee, geniet ervan.
verba volant, scripta manent.
.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom moet je eerst vragen om genezing? God kan toch ook wel uit zichzelf genezen als hij zou bestaan? Maar nee hoor, eerst moet je naar zo'n sekte om pas daarna genezen te worden.
quote:lizzy75 schreef op 17 mei 2014 @ 15:06:

Maar waarom moet je eerst vragen om genezing? God kan toch ook wel uit zichzelf genezen als hij zou bestaan? Maar nee hoor, eerst moet je naar zo'n sekte om pas daarna genezen te worden.God is groot. God is almachtig. God is modern. SMS 'GENEES' naar 666 .
Alle reacties Link kopieren
God geneest gratis... En maakt ook gratis ziek, laat gratis oorlogen beginnen, maakt gratis verkrachters, heeft gratis en helemaal voor niets kanker gemaakt... Wat is het toch een lieverd!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op zaterdag 17 mei 2014 13:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jochebed in "Gebedsgenezers en bijzondere verschijnselen"" class="messagelink">jochebed schreef op 17 mei 2014 @ 12:22</a>:</b>

Vinsent dat is niet waar. Er werken mensen met de genezende gave van God in ziekenhuizen.



.</div></blockquote>Er werken mensen met de genezende gave die ze meekregen op de universiteit en waarvoor ze minimaal acht jaar hebben gestudeerd en daarna nog jaren co-schappen hebben moeten lopen. En das nie gratus!
quote:masque schreef op 17 mei 2014 @ 15:40:

God geneest gratis... En maakt ook gratis ziek, laat gratis oorlogen beginnen, maakt gratis verkrachters, heeft gratis en helemaal voor niets kanker gemaakt... Wat is het toch een lieverd!



En dan wordt gezegd dat christenen verschuilen achter God mbt verantwoordelijkheid?



Je kunt wel afgeven op God, maar ondertussen zitten we massaal aan onze luxe over de ruggen van vele (kinder)mensenlevens. Ik snap dat je niet in God gelooft, maar geef hem dan ook niet de schuld van zaken die vaak een menselijke oorzaak hebben. Niet eens 'moeder natuur'.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op zaterdag 17 mei 2014 15:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Gebedsgenezers en bijzondere verschijnselen"" class="messagelink">masque schreef op 17 mei 2014 @ 15:40</a>:</b>

God geneest gratis... En maakt ook gratis ziek, laat gratis oorlogen beginnen, maakt gratis verkrachters, heeft gratis en helemaal voor niets kanker gemaakt... Wat is het toch een lieverd!</div></blockquote>



En dan wordt gezegd dat christenen verschuilen achter God mbt verantwoordelijkheid?



Je kunt wel afgeven op God, maar ondertussen zitten we massaal aan onze luxe over de ruggen van vele (kinder)mensenlevens. Ik snap dat je niet in God gelooft, maar geef hem dan ook niet de schuld van zaken die vaak een menselijke oorzaak hebben. Niet eens 'moeder natuur'. Ohja dus dat is wel weer eigen verantwoordelijkheid... Ppfff ik heb hier helemaal geen zin in.. ;) zon here i come 2!
quote:masque schreef op 17 mei 2014 @ 15:48:

[...]



Ohja dus dat is wel weer eigen verantwoordelijkheid... Ppfff ik heb hier helemaal geen zin in.. ;) zon here i come 2!



Ik heb mijn laptop verplaatst naar de zon



Je doet een stelling en vervolgens een veronderstelling die nergens op gebaseerd is, behalve eigen vooroordelen. In zowel het geloof als het niet geloof is het heel duidelijk dat de mens verantwoordelijk is verschrikkelijk veel leed.



Als je vragen hebt kan je ze wel stellen natuurlijk. Maar je vooroordelen kan ik niet bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen beginnen oorlogen, kloten met dingen waar ze niet mee hoeven te kloten, etc.

God wil het goede voor ons.



Jochebed heeft het mooi verwoord.

Alleen als je het onzin vind, dan is dat erg jammer voor jou. God dwingt niet. Ik ook niet, iedereen heeft een vrije wil.



Mensen willen zich niet openen voor Hemmaar geven Hem wel vaak de schuld van alles dat slecht is.



Ik snap ook niet alles, maar God wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:madame-- schreef op 17 mei 2014 @ 15:52:





Mensen willen zich niet openen voor Hemmaar geven Hem wel vaak de schuld van alles dat slecht is.



God is niet de schuld van alles wat slecht is, ook niet van alles wat goed is, god bestaat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven