Gedwongen opname & isoleercel

27-11-2016 00:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
..................
Heftig wat je hebt meegemaakt. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je dat niet even kan parkeren en hup, weer verder met je leven. Knap dat je alweer zoveel dingen hebt opgepakt. Past deze psycholoog wel bij je? Heb je een klik met hem/haar? Ik zou dit zeker nogmaals aankaarten en als je geen gehoor krijgt overwegen naar een ander te gaan.
Vragen of je kunt spreken met een ervaringsdeskundige?
.
Contact zoeken met lotgenoten op bv een lotgenotenforum?
Echt heel voorstelbaar . Ik zou toch een psycholoog zoeken die je hierin wel kan begeleiden als je expliciet hebt asngegeven dat je hier hulp bij nodig hebt. Goed dat je voor je eigen behoeftes kiest! Sterkte
Ik voel me zo moedellooos
Blijf niet bij een therapeut die je gevoelens bagatelliseert.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Ik vraag me af of TO zomaar de vrijheid heeft van kiezen voor therapeut. Er is waanzinnig veel aan de hand voor zoveel dwang. Neemt niet weg dat de situatie behoorlijk traumatisch is geweest. Sterkte TO.
Je mag altijd zelf een psycholoog kiezen. Ze is nu weer gewoon uit opname.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:kers schreef op 27 november 2016 @ 05:47:

Je mag altijd zelf een psycholoog kiezen. Ze is nu weer gewoon uit opname.Dat hoop ik ook. Er gaat volgens mij zoveel mis zodra situaties ernstiger worden. Er zijn veel misstanden te lezen over gedwongen opnamen. Gedwongen worden gebeurd niet snel meer ivm rechten van de mens. De spoeling psychologen zal dunner zijn die in dit vakgebied zitten.
Hoe zou het met je zijn afgelopen wanneer je niet gedwongen was opgenomen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Komt op mij over alsof je iemand kwalijk neemt dat je gedwongen bent opgenomen. Is dat zo?
Ik kan me voorstellen dat je alles wat je hebt meegemaakt niet zomaar naast je neerlegt en doorgaat. Ik vind het wel heel knap hoe jij je leven weer opgepakt hebt. Als je de keus hebt zou ik een andere psycholoog zoeken. Een die het niet bagatelliseert, maar naar je luistert en jou kan leren het te verwerken.
quote:viva-amber schreef op 27 november 2016 @ 07:17:

Hoe zou het met je zijn afgelopen wanneer je niet gedwongen was opgenomen?

Irrelevant. Een gedwongen opname kan heel erg nodig zijn geweest, maar alsnog erg traumatisch. Veel ex-patiënten hebben daar helaas lang last van, en een vorm van verwerking nodig. Hoeft niet gebagatelliseerd te worden.

Ik vind je gevoelens erg logisch TO, en hoop dat je een hulpverlener treft die je hierin serieus neemt en je bij wilt helpen. Hoe dan ook echt heel erg knap dat je je leven inmiddels zo op de rit hebt gekregen!
quote:Koffiehagedis schreef op 27 november 2016 @ 07:46:

[...]

Irrelevant. Een gedwongen opname kan heel erg nodig zijn geweest, maar alsnog erg traumatisch. Veel ex-patiënten hebben daar helaas lang last van, en een vorm van verwerking nodig. Hoeft niet gebagatelliseerd te worden.

Ik vind je gevoelens erg logisch TO, en hoop dat je een hulpverlener treft die je hierin serieus neemt en je bij wilt helpen. Hoe dan ook echt heel erg knap dat je je leven inmiddels zo op de rit hebt gekregen!Nee niet echt. Dat besef is nodig voor de verwerking. En verder eens. Het kan heel traumatisch zijn en ik hoop ook dat TO zelf een andere of extra hulp kan kiezen om hier mee aan de slag te gaan. Het is inderdaad niet niks.
quote:Koffiehagedis schreef op 27 november 2016 @ 07:46:

[...]

Ik vind je gevoelens erg logisch TO, en hoop dat je een hulpverlener treft die je hierin serieus neemt en je bij wilt helpen. Hoe dan ook echt heel erg knap dat je je leven inmiddels zo op de rit hebt gekregen!Ik bedoel het niet als bagetalisseren. De gevoelens zijn er dus zij al er iets mee moeten en idd niet bij een psych die het onderwerp niet wil bespreken. Het kan misschien wel helpen om naast de aanwezige gevoelens ook voor ogen te houden dat het wel heeft geleid tot meer stabiliteit. Al vind ik wel dat je heel lang heel weinig vrijheid hebt gehad en ik mij kan voorstellen dat je je enorm beperkt en gevangen gezet hebt gevoeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat vind ik wel ernstig, dat je aangeeft dat je hulp nodig hebt en het niet krijgt. Als je een andere psycholoog kunt zoeken, zou ik dat doen. Als dat niet gaat, vanwege verzekering of weet ik veel, zou ik niet smeken maar flink stampij maken.

Lastig hoor.
Ach wat een zware tijd heb je gehad.

Lees eens wat over haptotherapie. Dat is bedoeld om je weer in contact te brengen met jezelf (en dat lijkt me niet overbodig nu je zo lang door anderen 'geleefd' bent), zodat je dingen die gebeurd zijn kan accepteren, verwerken, en zo je leven weer op kan pakken.

De meeste verzekeraars vergoeden een paar afspraken uit het aanvullende pakket (desnoods overstappen in december) en je hebt er geen verwijzing voor nodig, dus je huisarts of psycholoog hebben er niks mee van doen.
Bedankt voor alle tips!
Jammer dat de post van ts weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven