genezing anorexia

29-11-2008 13:33 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ben hier net, dus ik hoop maar dat ik het doe zoals het moet, zeg maar.

in ieder geval:

ik ben op zoek naar mensen die anorexia hebben gehad en daar goed uit zijn gekomen. mijn vraag is dan vooral, mensen die in een kliniek verbleven en daar positieve ervaringen mee hebben. en zo ja, welke kliniek.

ik ben nl. zoekende op dat gebied en heb al een en ander bezocht qua klinieken maar wil doelgericht en wat nieuws proberen, en zoek daarom naar positieve ervaringen. trouwens ook als er iemand is die er zonder intensieve behandeling uit is gekomen en hoe dan?

is er misschien ook nog iemand bekend met de IMET methode?





groetjes
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor bonne ook dat Bente 'gezellig' mee komt kletsen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bonne was hier voor het laatst in 2008.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 19 november 2014 @ 22:30:

Bonne was hier voor het laatst in 2008.Ah ze kwam me al niet bekend voor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik hoop niet dat iemand boos reageert, de avonden zijn zo moeilijk maar meestal lukt het wel maar ik voel me nu zo somber en ik weet niet wat ik moet doen. Weet iemand misschien wat ik nu kan doen wat helpt? Sorry dat ik het hier schrijf ik weet ook niet waar anders.
quote:Bente- schreef op 23 november 2014 @ 20:50:

Ik hoop niet dat iemand boos reageert, de avonden zijn zo moeilijk maar meestal lukt het wel maar ik voel me nu zo somber en ik weet niet wat ik moet doen. Weet iemand misschien wat ik nu kan doen wat helpt? Sorry dat ik het hier schrijf ik weet ook niet waar anders.Zolang jij niet beter wil worden zal het niet beter worden.
Ik wil me nu gewoon even beter voelen maar ik weet niet hoe en het heeft niks met beter worden te maken nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bente- schreef op 23 november 2014 @ 20:50:

Ik hoop niet dat iemand boos reageert, de avonden zijn zo moeilijk maar meestal lukt het wel maar ik voel me nu zo somber en ik weet niet wat ik moet doen. Weet iemand misschien wat ik nu kan doen wat helpt? Sorry dat ik het hier schrijf ik weet ook niet waar anders.



Ik reageer niet boos.



Beter worden betekent beter worden. Beter!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Beter worden en beter voelen hebben alles met elkaar te maken... Zolang jij niet beter wilt worden zul je je niet beter voelen.
water en zand
quote:Bente- schreef op 23 november 2014 @ 21:31:

Ik wil me nu gewoon even beter voelen maar ik weet niet hoe en het heeft niks met beter worden te maken nu.Het heeft er alles mee te maken. Het feit dat jij je steeds zo slecht en eenzaam voelt heeft te maken met je ziekte. Daar moet je voor behandeld worden.
Voor nu bedoel ik eigenlijk en niet voor lange tijd.
Mijn moeder heeft jarenlang anorexia gehad en is er nu een beetje vanaf.



Maar als ik dit lees schieten er zoveel emoties door mijn hoofd......
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bente,



Kijk eens op proud2bme.nl, een hulpverleningssite en tevens ook een forum, maar dan eentje waar je wél over je eetstoornis mag/kunt praten en daar veel vragen kunt stellen en ervaringen kunt delen. Je kunt er bijvoorbeeld ook chatten met lotgenoten.



Ik heb er heel veel aan gehad, vooral tijdens de wat eenzamere tijden (die ook echt weer voorbij gaan, geloof me)!



Veel liefs, missbee
quote:Bente- schreef op 23 november 2014 @ 21:42:

Voor nu bedoel ik eigenlijk en niet voor lange tijd.

Ja maar dat verhaal kennen we toch Bente. Waarom voel je je slecht? Heb je weer gegeten en heb je nu last van schuld of heb je honger, door jou genoemd "eetdrang"?

Of denk je dat je benen weer groeien? Of iets soortgelijks?
Nee dat allemaal niet, ik weet echt niet waarom ik me zo voel. Het ging juist wat beter maar de avonden vind ik zo moeilijk. Ik weet niet hoe ik de avonden makkelijker kan maken?

Ik ken proud2bme wel, daar kwam ik eerst wel eens.

Sorry dat ik hier in dit topic schrijf wat niet van mij is.
quote:badmeester schreef op 23 november 2014 @ 21:43:

Mijn moeder heeft jarenlang anorexia gehad en is er nu een beetje vanaf.



Maar als ik dit lees schieten er zoveel emoties door mijn hoofd......
Bente, je krijgt ook geen voedingsstoffen binnen die zorgen dat je je wat fijner en minder somber voelt.
Alle reacties Link kopieren
Van een koekje met een kop thee knap je al wat op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bente,



In je oude topic stonden tal van tips - ook om de avonden door te komen. Lees dat nog eens door en maak een lijstje ervan. Verder denk ik - ga naar die site die wordt aangeraden, ik denk dat je daar meer op je plek bent dan hier. En praat hier mee bij andere pijlers - over hobby, entertainment en dat soort dingen.



Sterkte!
Oke bedankt dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven