Gestopt met benzo’s, moeilijk...

11-03-2019 22:47 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst kort voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum. Lana, 38 jaar, goede baan, eigen woning, vrienden en sport, als ik niet afzeg... Alles voor elkaar denken buitenstaanders.
En ik.... ben doodongelukkig omdat het me niet lukt van de benzo’s af te blijven... Met alle gevolgen van dien. Vermoeid, altijd bezig of ik nog voldoende in huis heb, neiging om overdag te slikken, niet slapen zonder maar ook niet meer met. Steeds hogere dosering nodig hebben, trillen en zweten als ik minder neem dan anders. Vermijden, liefst niets afspreken in de avond.
Het kan zo niet langer, vorige week cold turkey gestopt. Een hele week volgehouden, super trots want ik heb ontwenningsverschijnselen gehad. Leek wel griep en daarbij een enorme kater. Op mijn werk met moeite kunnen functioneren. Niemand heeft iets gemerkt. En na 5 slapeloze nachten begon ik weer normaal en heel diep te slapen. Maar nog zo enorm moe overdag.
En nu drang om te nemen. Eergisteren ook al en toen gedaan. En het bracht me niks. Het klinkt zoooo simpel, doe het dan niet. En toch is de drang niet te weerstaan.
Waarom schrijf ik dit? Hopelijk helpt het me om eraf te blijven, misschien herkent iemand zich in mijn verhaal en kunnen we elkaar motiveren in deze eenzame strijd..

Lana2
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PM gestuurd!
Poef!!! Niet goed gelezen :)
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 21:10
Reden: foutje
96.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisjeamsterdam schreef:
13-03-2019 17:44
Ik heb je een PM gestuurd!
PB terug!
Alle reacties Link kopieren
Lief alle reacties.
Ik merk dat ik vooral moet denken aan de gevolgen op lange termijn. Op moet passen niet impulsief te zijn en wat nemen. (Gaat nu niet, heb niks meer)
En ik ben daar wonderwel vrij rustig onder.
Net 5 Mg melatonine genomen. Dat helpt me wel. Ergens vind ik het heerlijk om zonder die benzo zooi te slapen. Het duiveltje in me verlangt er echter nog sterk naar...
bob noemden ze dat impulsieve binnen de kliniek. Behoeft onmiddellijke bevrediging. En dan gebruik je impulsief met alle gevolgen van dien.
Wat me ook helpt om te slapen, of vrede hebben met wakker liggen is dit:

https://slaapwijzer.net/slaapproblemen- ... -7stappen/
Alle reacties Link kopieren
Vannacht prima geslapen zonder. Van 23-6.30. 😊
Goed dat je gegaan bent, nu heb je een stok achter de deur en ook een arts die meedenkt!
Alle reacties Link kopieren
Thanks meds! 😊
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Lana 2,
Je hebt advies gevraagd, doorgepakt en ondanks je (eerste) weerstand toch hulp aanvaard, dat is dus echt met herstel bezig zijn, klasse!
Je schreef verderop dat je het niet alleen HOEFT te doen en dat vond ik echt een mooie!
Volgens mij ben je goed bezig en op de weg terug.
Krijg je het moeilijk, praat, bel, schrijf het van je af, het helpt mij i.i.g. goed om uit een terugval weg te blijven (tot nu toe dan he)
Ik heb dierbaren en lotgenoten waar ik alles mee deel en die zijn voor mij van onschatbare waarde.
Misschien lukt het wel alleen maar het hoeft niet!
Persoonlijk vind ik het gevecht met mezelf zo nu en dan al eenzaam genoeg, een beetje steun is dan van harte welkom.
Moest het wel leren hoor, ik deed het liefst ook alles op eigen houtje.
Laat toe dat anderen af en toe je gedachtes mogen checken, wellicht voorkomt het in de toekomst dat je de verkeerde afslag neemt.
Succes !
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
W203, mag ik vragen wat jouw probleem was mbt verslaving?
Ik merk dat de cannabis totaal uit mijn hoofd is. Denk er nauwelijks aan en ervaar geen zucht. Was na recent stoppen wel anders. Dit gevoel nog bij de benzo’s. 😊
Alle reacties Link kopieren
Mijn middel was alcohol, mijn probleem ermee is dat ik niet kan stoppen als het welletjes is :roll:
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog steeds af en het gaat goed. Ontwenning is voorbij en slaap goed. Ik besef me dat ik geluk heb, want ik heb lange tijd zeer hoge doses geslikt. Mij helpt het wel dat ik 4 dagen werk. En sport meer. Hoop zo dat ik dit volhoud. I
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Lana!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer goed slaapt en door de ontwenning heen bent, knap gedaan hoor!
In de actie blijven helpt zeker, werkt bij mij ook nog steeds goed.
Je schrijft: “hoop zo dat ik dit volhoud”
Ik krijg dan het idee dat je het moeilijk hebt en wellicht twijfelt, klopt dat of heb ik het verkeerd?
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Hai Lana,

Je hebt het over benzo's maar onder welke naam en hoelang en hoeveel slikte je?

Ik heb 3 weken 3x daags een halve op advies van de psychiater
Nu afbouwen

2 weken 2x daags een halve
1 week 2x daags een kwart

Volgende week
1 week 1x daags een kwart

Je hebt nl zoveel verschillende tabletten waar benzo's inzitten en de 1 blijft langer in het lichaam dan de ander.

Ik voelde op een gegeven moment dat de tabletten tegen mij gingen werken. Gelukkig een goede pschychiater die mij begreep daarin en niet een die direct een ander recept uitschreef. Ik zie er tegen op om het nog 9 dagen te slikken maar afbouw is nodig.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad lastig. Benzo verslaving is lastig om vanaf te komen. En een terugval wil ik niet, maar weet helaas te goed hoe hardnekkig verslaving kan zijn. Ik slikte wisselende medicatie en doseringen. Alleen voor de nacht, niet overdag. Van 20 tot 100 Mg temazepam, 4 tot 8 tabletten zopiclon. Met name deze twee inslapers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet afgebouwd. Wel slik ik melatonine.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of dit al genoemd is, maar misschien langzamer afbouwen? En iets vervangends als tijdelijk Methadon kan je ook helpen. Dit dan ook weer langzaam afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ok duidelijk. Ik ben niet verslaafd maar kreeg de tabletten nav een angst paniek agressie en noem maar op "aanval".

Ik zou geen vervanging zoeken wat Milky adviseer, hoe goed bedoeld ook. Want dan blijf je naar vervanging zoeken.



Kan je het opbrengen om voor het slapen gaan een korte wandeling te maken? Is goed voor geest en lijf maar kan mij ook voorstellen als je in een bepaalde gedachtenroes bent dat het niet lukt.

Het is een advies.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vervanging ga ik zeker niet doen. Ik slaap momenteel goed met melatonine, ga dus niet met iets anders starten. Ik sport nu drie keer per week, was een tijdlang 0. Het gaat dus goed zonder benzo. Maar het blijft in mijn hoofd rondspoken, terwijl ik weet dat ik me beter voel zonder... stomme verslaving. Bah
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je gewoon goed bezig Lana, actief blijven is een goede remedie tegen teveel in je hoofd gaan zitten.
Gedachtes zijn maar gedachtes en niet meer dan dat.
Heb je al eens wat met mediteren gedaan?
Soms helpt mij een kort moment van meditatie om de onrust wat te temperen.
Ik vond het eerst maar onzin maar gek genoeg kreeg erna toch vaak wat meer rust in mijn drukke bovenkamer.
Zie gebruik van middelen als een schommel.
Het laat je gemoedstoestand van de ene naar de andere kant slingeren.
Als je stopt duurt het een tijdje voordat deze weer stil hangt en je weer wat stabieler gaat voelen
Hou vol, het wordt beter !
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Thanks W203, het gaat iedere dag beter met me. Heb geluk dat ik zo kort ontwenningsverschijnselen heb gehad... Dat ik verder kan met mijn leven. Daar moet ik me bewust van blijven als het moeilijk is. Klopt dat emoties veel harder inslaan, dat is soms lastig, aan de andere kant ook heel fijn. Niet meer zo afgestompt. Werk, sporten, sociaal leven, alles gaat zoveel beter zonder. Stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Ha Lana,

Hoe is het nu met je, lukt het allemaal een beetje?
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Hoi W203,
Het gaat steeds beter. Ik slaap prima en voel me goed. De benzo ‘drang’ verdwijnt steeds meer naar de achtergrond. Ik werk, sport en sociaal gaat het ook goed. Ben echt zo blij dat ik eraf ben. Kwaliteit van slaap is zoveel beter dan met medicatie. Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ha Lana,
Wat fijn te lezen dat je nog steeds los bent van je middel en je steeds weer iets meer terug krijgt van je leven.
Kadootjes van herstel heb ik ooit iemand horen zeggen, vond het wel een mooie.
Met mij gaat het goed, dank je wel voor het vragen.
Voor mij ligt de ontwenningsperiode alweer een aantal jaar terug in de tijd en probeer ik zoveel als mogelijk van mijn leven te genieten.
Door de tijd heen heb ik veel van mijn oude gewoontes ingeruild voor nieuwe en mijn brein heeft al aardig wat herinneringen aan die rottige periode vervaagd of gewist.
Aan de ene kant wel lekker want ik wordt niet graag aan die ellende herinnerd maar er schuilt ook voor mij een gevaar in.
Soms komt bij mij nog wel eens de gedachte op dat het allemaal wel meeviel en dat het wellicht nu wel weer kan.
Klopt van geen kanten maar het vervagen geeft mij nu momenten dat ik dus met mijzelf in “onderhandeling” ga.
Hier moet ik kosten wat het kost van wegblijven, ik ben er van overtuigd dat ik anders aan het voorsorteren ben op een evt. terugval.
Voor mij is het goed om er zo nu en dan met andere over te praten zodat ik niet vergeet waar ik zelf vandaan ben gekomen, een plek waar ik nooit meer terug naartoe wil.

Je mag echt trots zijn, tot nu toe heb je bewezen genoeg van jezelf te houden om dit jezelf niet meer aan te willen doen. :yes:
Thats about all I got to say bout that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven