Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
quote:Moonlight82 schreef op 12 november 2009 @ 11:24:

Ik Heb eigenlijk nooit PMS maar misschien gisteren wel. Kan dat eigenlijk als je de pil gebruikt?

Nu breng je me toch ook op een idee!

Normaal gesproken had ik één deze dagen ongesteld moeten worden!

Misschien dat ik toch nog wat PMS-verschijnselen had gisteren, ondanks dat mijn baarmoeder eruit is!

@ LA:

Ik ga zometeen met mijn ouders mee om te kijken naar mijn huis! Ik ga er nog niet wonen, want het is nog niet helemaal klaar. Waarschijnlijk in de loop van volgende week.

Mijn moeder kon wel telepatisch zijn trouwens

Had ik gisteren zin in wijn, vraagt ze bij het eten of we een wijntje zullen nemen.

Denk ik vanochtend: ik heb wel zin in een gekookt ei. Vraagt ze bij de lunch: wil je een gekookt ei

Handig zeg. Mijn moeder zet andijvie neer als ik zin heb in pizza en zuurkool als ik zin heb ik lasagna

Geintje hoor, ik mag blij zijn dat ik eten krijg. Als ik iets anders wil moet ik maar aanbieden te koken.

Ik weet niet zo goed hoe dat werkt met hormonen, als je geen baarmoeder meer hebt. De boel zal zeker even in de war zijn.

Hoop dat je ei lekker was!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
spannend verana; veel plezier met kijken ik hoop dat het mooi is en dat al je spullen op de juiste plek staan!
Ben er weer!

Eerst even mijn verhaal, dan ga ik teruglezen en op jullie reageren.

Vanochtend naar de huisarts gegaan, we zijn eruit: ik ga in dagbehandeling. Ik stop met school en werk en ga me focussen op mezelf. Morgen GGZ bellen voor een intake gesprek. Begin eind november bij het AMC dus dat moet ik er wel bij vermelden. En een plan maken.

Vandaag school gebeld, volgende week teken ik dat ik stop maar ik wil er wel op hebben staan dat ik volgend jaar september kan beginnen. Fijn idee voor me.

Geld (wat ik nog niet betaald heb maar dat zo ga doen) krijg ik helemaal terug. Gelukkig! Anders was het 500 euro door de plee.

Werkgever was weer eens niet te bereiken, heb doorgegeven -dat ik niet meer hoef te re-integreren dus dat ik niet meer kom. Morgen bel ik haar en leg ik alles uit. Dan vraag ik of zij een document wil opstellen waarin staat dat we met wederzijds goedbevinden het contract verbreken met als reden dat ik dankzij mijn psychische kllachten in dagbehandeling ga om te herstellen. En daar wil ik dan een mailtje van en als ik die ok vind, ga ik naar het werk om te ondertekenen en mijn spullen op te halen. En de kindjes nog even knuffelen.

Ik ga nu eerst even een topic openen op geld en recht over hoe het verder gaat qua uwv en ziektewet. Mochten jullie tips hebben, hoe meer hoe beter!

Reageer straks weer verder hier.
Ibi: ik heb mijn oom vorig jaar verloren en denk nog vaak aan hem. Klinkt gek maar hij is een ster in de hemel waar ik soms tegen praat. Soms is hij er niet (dan is ie iets leuks aan het doen denk ik dan) en soms is hij er wel en praat ik met hem. Ik denk dat iedereen dus anders met het verdriet omgaat. Blijf jij lekker aan je moeder denken, zij denkt ook aan jou! Dat denk ik echt!

Mika: Wat een vreemde situatie lijkt me dat. Wel fijn dat er over gepraat is, maar toch ook niet fijn omdat het niet heel open was. Maar jullie hebben niet zulk heel goed contact (of heb ik nu iemand anders in mijn hoofd)?

Moon: Hou vol he! Je bent goed op weg! Doe in Spanje maar wat je wilt, als je maar weer afgekickt terug in dit koude landje bent! Je kan het!

Verana: Gaat het weer een beetje?

Ik ga mijn topic even bekijken. Tot later!
Choco, wat regel jij je zaakjes netjes!

Goed dat de kogel door de kerk is, zogezegd?

Ben benieuwd waar je dagbehandeling krijgt maar dat hoef je uiteraard niet op het forum te vermelden.

Mijn hang naar drank en sigaretten is weg. Ik heb een goede reden om me in t buitenland niet vol te gieten met drank: moet nog in een jurk passen als eind december een goede vriendin trouwt. De jurk heb ik, en het is niet de bedoeling dat ik één dag voor de bruiloft een nieuwe moet kopen in een grotere maat

Als ik terugkijk op mijn vorige periode in het buitenland, realiseer ik me wel dat ik flink gezopen heb. Gezelligheidsdrankjes en remi-drankjes. Was ook beetje depressief in de maand voordat ik wegging en had nog geen idee hoe mijn leven zou moeten als ik terug in Nederland zou zijn... dat maakte dat ik soms niet teveel wilde nadenken maar gewoon tot rust komen (met een paar drankjes).

Dat was t enige minpuntje eigenlijk, toen.

Heb verder even geen inspiratie om te schrijven. Tot later dus!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nou dus toch niet geloof ik. Ene nummerzoveel schrijft dus dat het zo niet werkt dus ik zit alweer helemaal mezelf gek te maken. Ga morgen de bond maar even bellen en anders het uwv zelf. Pfff...
Ik heb ook op je gereageerd daar... maar als het nu teveel is allemaal kan je ook morgen pas weer gaan lezen (je kunt vanavond toch geen instanties bellen dus goed bekeken kun je nu niks doen behalve jezelf opfokken)

Heb wel echt bewondering dat je alles zo precies gaat regelen. Toen ik depressief was heb ik de boel gewoon laten versloffen. Heeft me heel veel geld gekost maar ik KON het op dat moment ook gewoon niet overzien allemaal.

Maar doe rustig aan he... X en Y zijn ook niet in één dag gebouwd. (En ik ben dus even écht kwijt welke steden in dat spreekwoord horen... keulen en aken? Sodom en Gomorra? nee... *black out* )
Aken en keulen!

Lang leve google..
Choco is me net voor

Ik heb ook even gegoogled, en het is inderdaad Aken en Keulen!
Ik moet wel want ik heb een bruiloft die ik wil door laten gaan. En als ik het niet goed regel, krijg ik mijn moeder, zus, broer en schoonouders over me heen.

Ja ik ga idd even rustig aan doen, kan nu niks doen. Ga op de bank hangen. Jullie horen het morgen wel.

Fijne avond allemaal, ik ga vroeg aan de pam en naar bed.
Alvast trusten Choco!

Ook een voor jou, kun je ook een verzameling aanleggen, net als Moon en ik
Toch wel Keulen en Aken. Ja nu klinkt het opeens logischer dan een half uur geleden
Drukke dag gehad en heb problemen met mijn laptop draad (alweer). Morgen weer werken. Ben moe aan het worden.
Even een klusje gedaan met twee anderen... ik had er totaal geen zin in maar t is zo lekker dat het klaar is!

Was eigenlijk ook wel gezellig
Morgen weer langere reactie, even haast.

Bond, uwv en juridisch loket raden het af, werkgever naait me dus. Ga volgende week met alle papieren naar juridisch loket om e.a. uit te laten zoeken.

Nu bij moeder, we eten 3 in de pan, heerlijk! Speciaal voor mijn aankomende verjaardag. Vanmiddag gebeld door beste vriend, hij neemt me vanavond mee naar een cabaretvoorstelling, Roue verveer en Mossel. Roue is erg leuk dus ik ben benieuwd!

Eeven een avondje ontspanning en een wijntje. 1 dit keer.

Lees en schrijf dus morgen weer! Liefs van Choco
Lekker avondje zo te horen.

Ik heb straks verjaardag van een tante, vandaag 50 jaar.

Het slechte nieuws is dat ik er geen zin in heb, het goede nieuws is dat de feestlocatie op loopafstand zit, zo ongeveer... dus ik zeg even hallo en dan kan ik zo weer naar huis, evt.

Twijfel of ik voor deze ene keer koffie zal nemen. Doe ik s avonds eigenlijk niet... maar nu... misschien.

Lag net al half te slapen en zie er nog niet zo feestelijk uit. Heb gelukkig eindelijk bedacht wat ik aan wil (hoop dat het nog past) das al heel wat.
Zo... koffie aan t zetten, toch maar ff.

Zie net een topic over dertigersdilemma. Ik las daar gisteren iets over en kon met opluchting vaststellen: Dat heb ik al gehad, tussen mijn 18e en 25e. Kan t alvast afstrepen op t lijstje, scheelt een boel gezeur.
Midlife crisis hebben we ook al gehad hoor....
Ja, het is dat we nog zo fit zijn... anders konden we zo het bejaardenhuis in!

Hoewel... fit... Ik heb me een beetje opgelapt. Het ziet er aardig uit (ben wel wat dikker dan een tijd terug... hoop dat het geen vleesbomen zijn bij mij ). Maar voel me niet top. Buikpijn... etc.

Naja, ga die mensen ff een handje schudden en ik ben zo weer thuis als ik het niet trek.

Hoop dat niemand gaat vragen: Wat doe jij tegenwoordig?

Ik zoek wel gesprekspartners uit waarvan de kans klein is dat ze zulke gesprekken voeren (de DJ's enzo).

Tot later en welterusten alvast!
Zit trouwens enorm te balen.

Mijn vader heeft vanmiddag in mijn nieuwe huis door de waterleiding heen geboord. :-)

Dus nu moeten er weer allerlei tegels in de douche uit, de reparatie en tegels er weer in.

De woningbouwvereniging wil het niet betalen, dus het wordt een verzekeringskwestie.

We mogen het niet zelf repareren, dus zijn afhankelijk van de woningbouwvereniging hoe snel het gaat. Maandag komt de opzichter kijken, en dan worden de reparaties in gang gezet.

Nu hoop ik toch zo, dat ik wel donderdag naar huis kan....

Ik heb het goed bij mijn ouders, maar verlang ook naar mijn eigen plekje...

Ik ben dus niet in zo'n goed humeur. En dan loop ik ook nog eens tegen mijn grenzen aan vanmiddag. Een eindje gelopen met een vriendin, en dan merk ik dat ik toch nog niet zo snel herstel van mijn operatie als ik gehoopt had. Alhoewel ik voor buikoperaties goed op schema lig hoor, maar ja, ik wil dan weer sneller hè!

Ik merk trouwens wel aan mijn vader dat hij zich schuldig voelt, en het heel vervelend vindt. Ik krijg aldoor zoenen enzo. Dat vind ik dan wel weer lief.

@ Ikbenik:

Je hoeft dit weekend toch niet te werken, hoop ik? Zodat je even bij kunt komen?

@ LA:

Wanneer kun jij in je nieuwe huisje?
Ik zou maar oppassen Moonlight!

Buikpijn, dikker geworden, klinkt toch erg naar vleesbomen!
He balen Verana, van die leiding!

Het feestje was eigenlijk best leuk. Niemand heeft gevraagd wat ik tegenwoordig doe (omdat ik hele verhalen houd over andere dingen ) en ze vonden het leuk dat ik er was.

Weer niet gedronken. Heb er gewoon niet zo'n zin in, tegenwoordig.

Had niet aan het eind van de avond het idee: Goh wat jammer dat ik niet dronken ben.

(beter zo want echt alles werd geflimd. Die mensen zijn nogal cameraverslaafd... Ik hoef niet over tig jaar nog mezelf dronken terug te zien op al die filmpjes)

Straks ff afschminken. Mijn make-up was aardig gelukt eigenlijk. Alle rode vlekken weggewerkt.
Denk dat het hier geen vleesbomen zijn... gewoon vet!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven