Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Ow ik lees nu je post nogmaals Moon en toevallig was ik gisteren bezig met huiswerk voor mijn RET cursus en daarin stond dat iedereen altijd denkt. Dat je 2 dingen MOET in je leven denken en doodgaan. Bij niemand zit die uitknop dus die hoef je dus niet langer meer te zoeken. Wel kun je jezelf (schijnbaar hoor ben het ook nog aan het leren) leren om anders te gaan denken en je zo anders te gaan voelen waardoor je minder ligt te malen.

Als je wilt kan ik je wel een kopie van mijn theorieboekje sturen. Staan denk ik veel nuttige dingen in voor jou.
IBI, wat een lief aanbod, van dat boekje. Ik heb wel interesse. Het heeft echt geen haast hoor, zo'n boekje kopieren is wel even een klus natuurlijk.

Spannend met het huis! Houd ons op de hoogte.

Ik moet weer verder met de belastingen vandaag. En wil even zwemmen, als ik eraan toe kom. Heb iedere avond last van pijntjes in mijn rug (ook door het computeren in een niet-ideale houding). Na het zwemmen ben ik daar meestal een paar dagen van verlost.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Nou ik weet het even niet meer hoor. Zit er weer lekker doorheen. Het leven is altijd kut. En als het even goed is, is het de dag erna weer kut.

Ik heb dus contact gehad met docent. Hij is mijn loopbaanbegeleider. Heb vorige week een afspraak met hem gemaakt voor as donderdag om te tekenen dat ik me wil laten uitschrijven. Na alle gesprekken met de bond, uwv en juridisch loket heb ik hem gemaild dat ik eerst alle papieren thuis wil hebben om deze met de therapeut van de dagbehandeling door te nemen. Dus dat ik de afspraak bij deze afzeg.

Krijg ik dus vandaag een mail:

ik kan niet akoord gaan met het afzeggen van je afspraak.

dit schooljaar heb je geen onderwijs gevolgd. nu het duidelijk is dat je voorlopig ook het onderwijs niet kunt hervatten, moet je worden uitgeschreven. dit kan met wederzijdse instemming (waarvoor jij ook moet tekenen) of met eenzijdige uitschrijving.

ik nodig je hierbij nogmaals uit om donderdag 19 november 14.30 uur langs te komen en je uitschrijving samen te regelen. zo niet zul je eenzijdig worden uitgeschreven.

What the fuck?? Dus nu gaan ze me gewoon uitschrijven?! Dus als dat gebeurt, ontslaat mijn werk me omdat dat in het contract staat. En dan? Heb ik dan recht op ww? Maar dan moet ik toch solliciteren? Daar heb ik de puf niet voor! En de dagbehandeling dan? Waar ik overigens pas 10 december mijn intakegesprek heb!!

Jullie lezen het al, ik was lekker bezig met alles goed uitzoeken maar het gaat weer kut. En zo gaat het altijd bij mij. Ga maar weer een topic op geld en recht openen.

Ik zal zo even naar geld en recht gaan.

Denk dat ze zeggen dat je niet moet tekenen.

Wat vervelend dat je zo'n reactie hebt gekregen.

Klinkt misschien stom, maar denk ook aan de dingen in het leven die WEL gelukt zijn. Je hebt een lieve vriend, een huisje, lieve katjes.

Forumvriendinnen

Op het moment dat je je uitschrijft voor je opleiding heb je echt het idee dat je leven instort, dat weet ik. Heb ik zelf ook gehad, ben er maanden kapot van geweest toen het studeren niet meer lukte (en ik wist nog niet dat ik depressief was).

Maar er zijn andere dingen in het leven, die echt belangrijker zijn.

Bovendien, jouw uitschrijving is tijdelijk, als je beter bent is het een kleine moeite om het af te ronden maar nu kan het gewoon even niet. En niet iedereen zal dat begrijpen, helaas.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moon, het is dus niet tijdelijk. Ze gooien me eruit!
Je hebt toch het recht op tijdelijke uitschrijving als je ziek bent?

Misschien weet die contactpersoon dat niet, maar er bestaan op alle scholen regelingen voor zieke scholieren.

Mijn neefje heeft tijdens zijn HBO lange tijd wel / niet / wel / niet naar school kunnen (willen) gaan door lichamelijke en psychische ziekte. Hij werd goed gesteund en heeft het toch afgerond.

Op alle scholen is het mogelijk langer te studeren als je ziek bent.

Ik weet ook niet hoe je dit nu precies moet aanpakken. Maar het kan niet zo zijn dat de school je 'verwijdert' omdat je drie maanden ziek bent.

(begin beetje boos te worden... zal ik naar je afspraak gaan? met honkbalknuppel? )
Graag Moon, dan neem ik een pollepel mee! *bedenkt zich dat ze ook een honkbalknuppel wil*

Ga maar even mijn moeder bellen. Misschien heeft zij advies.
Goed idee Choco... even je verhaal kwijt en misschien kan ze iets voor je doen.

(ik ga even weg bij de PC, weet niet of ik nog terug kom vandaag. Indien niet: goede nacht allemaal)
@Chocolover

Ken niet het hele verhaal maar reageer even op je laatste stukje. Ik 'studeer' al 8 jaar aan een HBO opleiding, wat eigenlijk betekent dat ik al 8 jaar college geld betaal. Dit omdat ik me niet wil uitschrijven ivm IB-groep enzo. Ik heb al meer dan een jaar geen voet in school gezet, geen woord op papier gezet en praktisch geen contact gehad. (ook allemaal mede door psychische klachten)

Heb me in september gewoon weer netjes ingeschreven. Ik heb nog nooit gehoord dat ik me gedwongen moet uitschrijven of wat dan ook. Dus ik vind het een vreemd verhaal. En word er zelf een beetje bang van maar dat terzijde. Veel succes en sterkte en ben benieuwd hoe het afloopt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Moeder heeft geen advies, zus (werkt op vmboschool) ook niet.

Ga morgen (op mijn verjaardag, leuk!) maar de arbo bellen. En als dat niet werkt de huisarts. En anders de crisisdienst want die heb ik dan wel nodig.
Je hoort het nog wel Bladora, ik ben zelf ook benieuwd.

Zit nu allerlei theorien uit te denken, school en werk speelt onder 1 hoedje enzo. Gekmakend.
Choco ik kreeg begin dit jaar ook een ww uitkering en heb ze toen uitgelegd dat ik niet in staat was om te werken. En met mijn achtergrond geloofden ze mij ook wel en had ik geen solicitatie plicht. Sterkte ermee meid!

Trouwens hoe is het met je lieve schatjes? Breken ze je al lekker de boel af

En voor wie het wil weten het spel dat ik speel op internet heet Runescape. Heb al 2 jaar een account samen met mijn zoon ach en we spelen het op en af. Dan weer verslaafd en dan weer flauw van. Je kent het wel
Mika, je hoeft dus niet te solliciteren? En word je dan nog wel gezien door ze? Of door de Arbo? En krijg je 70 % van je loon? Hoelang kan je in de ww blijven? Wordt dat uiteindelijk de zieketwet (wia)?

Kun je me misschien iets meer vertellen? Mag ook later hoor, weet hoe verslavend spelletjes zijn..
Hey choco, raar dat je je moet uitschrijven. Ze hebben toch geen last van je, en daarbij betaal je voor onderwijs dat je niet eens krijgt. Ik vind het vreemd, ga niet zomaar akkoord voordat je weet hoe de vork in de steel zit.
Ik ga er donderdag heen. Neem een oxazepam en ga gewoon. Teken niks en wil alleen kopietjes van alles.

Morgen ga ik allerlei mensen van de opleiding bellen, vertrouwenspersoon en afdelingsmanager enzo.

En zodra dit allemaal achter de rug is, dan ga ik weken slapen!
Ben de hele dag al bezig met die aankoopmakelaar. Wij een bod hun een tegenbod wij weer een ander bod enz.

Uiteindelijk hebben ze nu een laatste bod gedaan en moeten we morgen laten weten of we akkoord gaan. Wat een gedoe.
Meiden/dames, ik ga roken, de poesjes knuffelen (ja Mika, ze breken mijn huis af, niet normaal meer!! Maar toch zijn ze vaak erg lief en knuffelig) slingers ophangen en dan slapen. En als ik dan wakker word, zingt vriend een liedje, krijg ik koffie en mijn kado op bed en heb ik eindelijk een printer!!

Dan ga ik bellen, bellen en nog eens bellen, dan naar het ziekenhuis voor mijn neurologisch onderzoek en dan 's avonds 3 in de pan eten en zelf tompoezen maken!

Ik probeer positief te blijven! Al is het soms wel heel moeilijk.

Tot morgen, slaap lekker allemaal en fijne avond.
Oh Ibi, ben ik helemaal vergeten, wat spannend allemaal! En ook wel vermoeiend als ik het zo lees.. Hoop op goed nieuws morgen hoor!
Choco,

Blij weer wat van je te lezen maar jammer dat het niet mee zit met je.

Zit ook al jaren officieel op school maar kom er nooit. 1 maal per jaar moet ik een stempel halen ter bewijs en zweet ik peentjes maar nooit problemen ermee.
Nou nu ga ik. Slingers zijn al in aantocht zodat ik toch morgen vrolijk wakker word. Slaap lekker allemaal, ik prop er een pam in. Truste!
Mijn nichtje belde vanavond. Ik spreek haar bijna niet meer, nog 1 x per jaar ofzo. Gewoon allebei ons eigen leven.

Was leuk haar weer te spreken

Nu even bijlezen.
Choco, ik vind het wel 'leuk' te lezen hoe strijdlustig jij blijft. Ik was al lang in bed gaan liggen met mijn dekbed over mijn kop in de hoop dat de instanties vanzelf van de aardbodem zouden verdwijnen.

(Heb regelmatig gehoopt op een vloedgolf of tsunami in tijden dat ik het niet meer zag zitten)

Die weken slapen heb je wel verdiend straks.

Had met mijn nichtje wel een goed gesprek. Over mensen die op deze leeftijd nog geen tegenslagen gehad hebben, en mensen die dat wel hebben gehad. Dat sommige mensen tot een bepaalde leeftijd alleen maar goed gaan, gezondheid goed, werk goed, veel geld, etc. Relatie top. (Nichtje had interview met Kluun gelezen).

En als ze dan ellende krijgen kunnen ze er niets mee. Weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan.

Dan ben ik eigenlijk wel blij dat ik het al weet te hanteren, een beetje. Ik weet niet wat er gebeurt als iemand opeens dood gaat om me heen, maar weet wel hoe ik reageer als ik zelf iets heb of ontslagen word (als ik weer werk heb, duh).

Ik weet ook dat ik steeds een soort 'vangnet' om me heen moet hebben. Ik moet mensen koesteren die goed voor me zijn. Ik moet hobby's houden die me overeind kunnen houden.

Even wat mijmeringen nav. het telefoongesprek.
quote:chocolover schreef op 17 november 2009 @ 21:07:

Mika, je hoeft dus niet te solliciteren? En word je dan nog wel gezien door ze? Of door de Arbo? En krijg je 70 % van je loon? Hoelang kan je in de ww blijven? Wordt dat uiteindelijk de zieketwet (wia)?

Kun je me misschien iets meer vertellen? Mag ook later hoor, weet hoe verslavend spelletjes zijn..

Choco ik ben nu uitgespeeld

Ik krijg nu geen ww meer (had er maar 3 maanden recht op) ik krijg nu een uitkering. Ik heb een aantal testen gehad en blijkt dat ik niet meer normaal kan "functioneren" ik het bedrijfsleven. Ik heb een aanvraag gedaan voor een WSW baan en daar ben ik voor in aanmerking gekomen. Alleen wanneer ik daar aan het werk kom is nog maar de vraag. Er is een wachtlijst van 4 jaar geloof ik. Een WSW baan is dus een baan in de sociale werkvoorziening. Ik werk nu wel 8 uur in de week (2x 4 uurtjes) maar dat is een rustige baan met niet veel mensen (hooguit 3) om me heen. En dat kan ik wel aan.

Hoelang je in de ww kunt blijven ligt eraan hoelang je gewerkt hebt.
Veel plezier vandaag Choco, maak er een leuke dag van

@Moon ik heb dat gesprek ook wel eens gevoerd, dat er mensen zijn die nooit iets meemaken en altijd maar klagen. En als ze dan iets overkomt dan kunnen ze dat niet aan.

Ik zeg altijd sommige worden door het leven geschopt en anderen erdoor heen gedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven