help ik kan niet slapen

11-07-2015 17:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mijn naam is claudia en ik slaap vanaf vorige week heel slecht voor mijn gevoel helemaal niet nu ben ik erg bang dat ik nooit meer zou kunnen slapen pfff ben echt bang kan iemand mij geruststellen alvast heeeell erg bedankt groetjes
Denk je niet dat het aan de temperatuur kan liggen? Lekker het raam open, óp je dekbed liggen en niet eronder, eventueel onder een zomerdekentje, desnoods zet je een ventilator neer. Probeer dat eerst eens zonder je al teveel zorgen te maken. Koop een flesje lavendelspray (De Tuinen) en spuit een beetje op je hoofdkussen, lavendel is rustgevend, bovendien houdt het de muggen weg.
verba volant, scripta manent.
Omdat elk topic dat je hier opent over hetzelfde probleem gaat lijkt het me een goed idee dat je naar een psycholoog gaat. Hier kunnen mensen je toch niet helpen.
O. Ik snap het.
verba volant, scripta manent.
Jeetje, ik ben echt niet van meteen loepen maar het is wel een probleem en niet een klein probleempje van een paar nachtjes niet goed slapen. Zoek er hulp bij.

Sterkte ermee hè!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je loopt al een jaar met deze angst(en). Zoek hulp ipv topics openen.

Angst om niet te kunnen slapen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heb je tussen je vorige topics en dit topic wel gewoon kunnen slapen, of althans beter?
Precies één jaar geleden opende jij precies hetzelfde topic. Zelfs de tekst is identiek.

Wat is er sindsdien gebeurt?

Waar ben je dan bang voor?

Het afgelopen jaar is het tenslotte ook gelukt?
Wat is er rond deze tijd gebeurd? Vorig jaar of in de jaren ervoor?

Het is op zijn minst opvallend dat je twee topics over het onderwerp slapen opent rond dezelfde datum. Dat heeft meestal een reden.

Zoek hulp, en ga werken aan je angsten.
nooit meer slapen lijkt me sterk
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 11 juli 2015 @ 20:43:

nooit meer slapen lijkt me sterkEr zijn mensen die echt denken nooit te slapen. Is niet zo natuurlijk maar voor hen voelt het wel zo. Daar is echt wel iets mee te doen om dat gevoel weg te nemen.
Ik ken dat wel hoor KiaOraHoi. Dat gevoel dat je er geen grip op hebt. Hoe meer je er grip op wil, des te meer het uit je handen glipt. Omdat je lichaam zich niet laat dicteren.

Er zijn overigens middelen zoals mirtazapine, amitriptyline en meer die goed helpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Of melatonine als je niet gelijk aan de slaappillen wilt.

Ja retrostar je lijf doet gewoon wat het wil, hoe vervelend je dat zelf ook vindt.
Join the club. Ik ben een chronic insomniac. Ik slaap eigenlijk bijna nooit goed. Meestal niet langer dan vier uur achter elkaar. Er is mee te leven als je in de gaten houdt hoe je je voelt. En dat kan ook een problerm zijn, dat je niet goed in contact staat met je gevoel. Dat lukt bij mij nu veel beter dan jaren geleden.

Maar is er iets emotioneels waardoor je niet kunt slapen misschien? Omdat je vorig jaar ook last had. Nooit meer slapen is onmogelijk. Na een dag of drie zonder slaap, val je vanzelf om. En dan slaap je, ik wel, heel kort en heel diep. Waardoor je je er niks van kunt herinneren dat je geslapen hebt.

Ik heb wel een tip. Ga in je bed liggen en ga na wat je gisteren hebt gegeten. En dan wat je de dag daarvoor gegeten hebt. Etc. Of zing in je hoofd, alle kinderliedjes die je je kunt herinneren. Dat helpt bij mij als ik zombie ben door veel te weinig slaap want dan denk ik even alleen aan 1 ding waardoor mijn brein de lichtjes uitdoet in sommige kamers, waardoor de 'rem' eraf gaat om in slaap te kunnen vallen.

Maar mijn voorgangers hebben wel gelijk, ik denk ook dat je de hulp van een arts of psycholoog hierbij goed kunt gebruiken. Sterkte iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:KiaOraHoi schreef op 11 juli 2015 @ 20:31:

Wat is er rond deze tijd gebeurd? Vorig jaar of in de jaren ervoor?

Het is op zijn minst opvallend dat je twee topics over het onderwerp slapen opent rond dezelfde datum. Dat heeft meestal een reden.

Zoek hulp, en ga werken aan je angsten.Zomervakantie en verveling. Wel jammer dat een nieuw verhaaltje bedenken te moeilijk is.
Sorry mensen helaas ben ik een angst haas en als ik mijn periode niet slapen heb ben ik zo bang dat ik nooit meer slaap en probeer ik geruststelling te zoeken sorry
Oef, je hebt vele malen een topic hierover geopend. Ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik mag toch hopen dat je een keer naar de huisarts bent gegaan om dit te bespreken. Er zijn ook ziekenhuizen waar ze speciale slaaponderzoeken doen.

Ik heb het eerste half jaar dat ik op kamers ging wonen nauwelijks geslapen. Hoogstens drie uur per nacht en dan nog heel licht. Ik kreeg slaappillen van de dokter. Ik slikte ze alleen als ik de dagen erna tentamen had. Na de tentamenweek gestopt en nachten weer niet of nauwelijks geslapen, maar ik nam het zoals het was, want ik had vakantie en geen belangrijke verplichtingen meer. Mijn slaap is langzamerhand weer terug gekomen.

Wat verschrikkelijk gladioortje om chronisch slaaptekort te hebben. Sterkte, ook voor jou, Clautje
Ja precies Tis zo frustrerend en ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven of geruststelling dat je uiteindelijk toch wel in slaap valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven