Helpen van een pechvogel

01-11-2016 16:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Mijn beste vriendin blijft gewoon van de ene pech in de andere sukkelen sinds meerdere jaren. Meestal zijn het zaken waar ze zelfs helemaal niets aan kan doen.

Ik bewonder dat ze in het verleden ondanks al haar pech elke keer weer opgestaan is, maar ben nu bang dat haar emmertje helemaal leeg is .

Ik probeer haar te steunen zoveel ik kan, ik heb ook aangegeven dat ik wou dat ik voor haar iets kon doen maar dat ik niet goed weet wat en dat als er iets is wat ik voor haar kan doen dat ze het mij vooral moeten laten weten.

Mijn leven loopt op rozen. Het lijkt me een beetje oneerlijk. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe iemand zoveel pech in zijn leven kan hebben.

Wat kan ik nu het beste doen naast er voor haar zijn om haar te helpen ?

Enige tips ? Is haar gedachten proberen verzetten door een uitje te plannen een goed idee, of voor haar koken ?
anoniem_224985 wijzigde dit bericht op 01-11-2016 17:47
Reden: Privacy
% gewijzigd
Allemaal bedankt voor de input.

Nieuwe fiets heeft ze inmiddels zelf geregeld via marktplaats. Garage werd vergoed door de verzekering.

Ik ga haar morgen of overmorgen lekker uit eten nemen. De tip van een saunadag is ook een goede, heb ik met haar nog nooit gedaan. Plan ik eerstkomende week eens in (eerst haar agenda weten, want het is een drukke meid).

Ik blijf erbij dat ze pech heeft, en heel veel over zich heen krijgt de laatste jaren. Ik heb nog nooit iemand gekend die zoveel pech heeft.

Ik zal kijken hoe ik de post op privacy kan zetten.
Een paar kleine dingen die je kunt doen terwijl je nadenkt over een fiets kopen/rekeningen voorschieten e.d. is haar mee uit eten nemen op jouw kosten, bij haar thuis met haar gaan koken, aanbieden om met haar mee te gaan naar een afspraak of om haar daar af te zetten als de reparatie van haar auto lang duurt. Ook om haar op te vrolijken en haar gedachten even te verzetten.

Edit: ik was te langzaam met mijn post, zie dat garage betaald wordt door verzekering en dat ze een nieuwe fiets heeft
De trein een keer missen is pech. De trein en de bus missen is dubbel pech. Maar als je te laat van huis vertrokken bent of niet hebt gecheckt of er vertragingen zijn, dan is dat gewoon niet handig.

Fiets stelen is pech. Maar als je een auto hebt, weet je dat daar kosten aan verbonden zitten. Net als de tandarts: dat kost gewoon geld, want die tandarts moet ook geld verdienen.

Ik heb een beetje moeite met het 'het overkomt haar allemaal'-stukje. Dat kan ik me slecht voorstellen, er zal wel een reden/verklaring voor zijn of een verhaal erachter zitten.

Misschien is ze nog wel het beste geholpen met een verwijzing naar budgetbeheer of hulp bij haar administratie.
Ik zou erbij zeggen dat het om een eenmalig cadeautje gaat omdat ze de laatste tijd zoveel pech heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan mij voorstellen dat als je dankzij je vader failliet wordt verklaard de rest ook wel echt pech is. Dat kan al door het aannemen van de erfenis zijn, als daar schulden in zitten, dat is ook pech, want dat weet je vaak niet.

Geen geld betekent ook niet de mogelijkheid om een aanvullende verzekering te nemen voor de tandarts of om een kwalitatief betere auto te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven