Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
yourlocalhero schreef:
27-06-2025 21:43
Hier ook voor de warmste dagen de simpelste gerechten gehaald...en naast ijs ook sportdrankjes (AA Iso) want dat werkt nog beter dan paracetamol tegen de hoofdpijnen erdoor.
De airco gaat vanaf morgen op verzoek van manlief al aan! En ergens vind ik dat fijn. Denk ook die dagen maar beneden slapen ofzo. Want die nachten zijn net zo vreselijk.
Oh en man geïnstrueerd net dat hij die dagen dochterlief uit school mag halen, ik doe het pertinent niet.
Goede tip van de sportdrankjes!
Mijn aso-achterburen houden weer eens een aso-feestje :cry:
Geen raam open vannacht dus....
Sterrenstof74 schreef:
27-06-2025 22:12
Goede tip van de sportdrankjes!
Doe het sinds enkele jaren rondom deze temperaturen en echt het is een verschil.
Niet dat ik de warmte echt geweldig vind, maar zo voelt het iets minder vreselijk.
Sterrenstof74 schreef:
27-06-2025 22:13
Pfft lekker dan, zeker ook geen fluit aan te doen, want ze luisteren toch niet?
yourlocalhero schreef:
27-06-2025 22:16
Pfft lekker dan, zeker ook geen fluit aan te doen, want ze luisteren toch niet?
Nee, helaas. Ze hebben sinds mei al 2 x politie aan de deur gehad 's nachts, maar boeit ze niks.

Bijkomende reden voor hekel aan de zomer.

Muziek gaat naarmate de avond vordert steeds harder.
Sterrenstof74 schreef:
26-06-2025 18:23
Temperaturen zijn ondanks mijn afkloppen alweer bijgesteld naar boven. De 20 graden die ik vanmorgen nog zag, is foetsie. Bah bah bah....

Over 2,5 week begint B&B Vol liefde, 9 weken lang. Als die voorbij zijn, zitten we in half september :cheer:
Daar hou ik me maar aan vast en ondertussen klaag en jank ik wat....
Dat vind ik nou een positief iets van de zomer. Ik verheug me al op die 9 weken.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sterrenstof74 schreef:
27-06-2025 22:13
Dat soort dingen irriteert me ook in de zomer
Maar ja leven en laten leven is dan het standaard zinnetje wat asociale tokkies graag bezigen.
Ik stel trouwens voor dat we een Nederlandse enclave voor zomerhaters in Schotland beginnen. Daar blijft de meeste hitte vrijwel altijd uit.
En lekkere ruige natuur, koele temperaturen, regelmatig regen. Heerlijk.
muts87 schreef:
27-06-2025 23:38
Ik stel trouwens voor dat we een Nederlandse enclave voor zomerhaters in Schotland beginnen. Daar blijft de meeste hitte vrijwel altijd uit.
Ik ga mee!
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
27-06-2025 23:46
Ik ga mee!
Echt een herfstland. Lekker zo'n landhuis met open haard om bij regenachtige dagen te lezen met een kop thee
Ik ga ook mee! Met z’n allen gezellig in een herfstig huisje in een koud land met regen en sneeuw? Ik zorg wel voor de kaarsen met vanillegeur en zachte dekentjes. Wat brengt de rest mee? :heart:
Spelletjes? Bordspellen bij een kachel... lijkt me heerlijk
muts87 schreef:
Nou, je bent me net voor! Ik wilde ook zoiets voorstellen of op z'n minst een wijk met heel veel bomen, goed geïsoleerde woningen en een contract waarin staat dat er maar bepaald aantal decibel geluid mag worden geproduceerd, maar dat het 's avonds om 22 uur stil moet zijn tof 7 uut 's ochtends.
Zalig!
Schotland :heart:
yourlocalhero schreef:
27-06-2025 22:16
Doe het sinds enkele jaren rondom deze temperaturen en echt het is een verschil.
Niet dat ik de warmte echt geweldig vind, maar zo voelt het iets minder vreselijk.
Goede tip inderdaad! Ik neem m mee voor de volgende keer dat het heet wordt (er volgen vast nog meer van dit soort dagen). Of misschien dat ik maandag nog wel even langs het tankstation rijd.
Lisa1986 schreef:
28-06-2025 00:13
Spelletjes? Bordspellen bij een kachel... lijkt me heerlijk

Top! Chocolademelk met een scheutje Baileys erin op tafel.. :love:
muts87 schreef:
Of naar Terschelling! Wij willen daar graag wonen. Altijd koeler en altijd een zeewindje.

Maar Schotland is ook een optie. En Zweden. Waar wij straks naatoe gaan wordt het de komende week geniddeld 19 graden.

Maar goed. Dinsdag 34 graden. Echt, tief op!!
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Het is tot nu toe lekker weer hier. Lekker bewolkt en nog niet zo warm. Hopelijk blijft dat zo vandaag, lekker opladen voor de komende dagen.
Pluviofiel
Hier blakende zon en 28 graden momenteel.
Ik moet helaas nog van alles, maar goed. Komende week ook zat en dan komt er nog 10 graden bij.
Hopelijk is het over een kleine week weer voorbij. Tm donderdag is de huidige voorspelling.
Ik begin nu echt angstig te worden. Hoe ga ik het redden komende week. De aanhoudende hitte en daarbij zwaar werk.
Wat zie ik er tegenop.
Nog ruim 2 maanden tot september.
Ja ik heb echt wel medelijden met (en respect voor) de mensen die zwaar werk doen en/of in de hitte werken hoor! Geen hitteplan in werking, Lemoemie? :hug:

Ik heb echt de luxe om of in de airco te werken of thuis te werken zodat ik daar tijdig de airco aan kan zetten zodat het misschien geen 35 graden wordt in huis.

Ik heb voor volgende week vrijdag 19 graden op de voorspelling staan. Dat is nou eens een voorspelling die vooral níet bijgesteld moet worden
Tanteslankie20 schreef:
28-06-2025 13:07
Of naar Terschelling! Wij willen daar graag wonen. Altijd koeler en altijd een zeewindje.

Maar Schotland is ook een optie. En Zweden. Waar wij straks naatoe gaan wordt het de komende week geniddeld 19 graden.

Maar goed. Dinsdag 34 graden. Echt, tief op!!
Terschelling ook goed plan! :heart:
Ik heb voor de voorspelde hete dagen van komende dagen alvast bioscoop films gereserveerd. Lekker in de airco
Liv8 schreef:
28-06-2025 15:50
Ja ik heb echt wel medelijden met (en respect voor) de mensen die zwaar werk doen en/of in de hitte werken hoor! Geen hitteplan in werking, Lemoemie? :hug:

Ik heb echt de luxe om of in de airco te werken of thuis te werken zodat ik daar tijdig de airco aan kan zetten zodat het misschien geen 35 graden wordt in huis.

Ik heb voor volgende week vrijdag 19 graden op de voorspelling staan. Dat is nou eens een voorspelling die vooral níet bijgesteld moet worden
Nee er is geen hitteplan voor medewerkers in de zorg. Wel voor de zorgvragers daar moeten wij goed voor zorgen, logisch.
Maar met ons wordt helaas geen rekening gehouden. Sterker nog ze hebben de tijd ingekort om de zorg te verlenen zodat er nog meer mensen in een zorgroute worden gepropt.
Zie er zo tegenop.
Lemoemie schreef:
28-06-2025 18:50
Nee er is geen hitteplan voor medewerkers in de zorg. Wel voor de zorgvragers daar moeten wij goed voor zorgen, logisch.
Maar met ons wordt helaas geen rekening gehouden. Sterker nog ze hebben de tijd ingekort om de zorg te verlenen zodat er nog meer mensen in een zorgroute worden gepropt.
Zie er zo tegenop.
Ik werk ook in de zorg. En tijdens dit soort dagen gaan verschillende activiteiten niet door. Cliënten douchen wordt niet gedaan. Te veel gedoe en te heet. Wel wassen met swash doekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven