Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2016 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Pupke schreef:
12-04-2025 09:18

@ Yesss: Het is wat hè.. Ik mis de herfst ook! Knuffel :-)-)
Dat is lief Pupke :)
Ja ik mis het echt zó erg, het is ook echt een groot contrast met hoe ik me voel in de Herfst en Winter.

Nu bewolkt hier maar heel drukkend, er hangt onweer in de lucht :thunder:
Ik voel mij ook altijd stukken beter in de herfst/winter. Maar ik vind het groene, en dat alles in bloei staat ook echt heel mooi! En als het rond de 10 graden is met een zonnetje vind ik ook mooi! Maar het is al snel heel fel, warm en niet fijn.. Ik heb ook echt al ruim een maand de verwarming niet meer aan want het is constant rond de 20gr in huis. Wel fijn voor de energierekening haha
Het weer zou vandaag iets minder worden, maar helaas!
Volop zon en een graad op 17.
Ik hoop maar dat het morgen wel minder wordt en maandag de beloofde regen komt.

Ben nu bij familie en net als vorige week ging ik na ongeveer 2 uur naar binnen, vinden ze best wel raar..
Ik leg me maar neer bij het zonnige weer, maar ben hem vandaag wel even zat
Ik merk dat het bij mij wel even stukken beter gaat. Een zomerliefhebber ga ik nooit worden. Maar kom wel iets meer in Lentestand. Met name begin lente en weer langdurig zonnig weer vind ik na de winter altijd lastig. Nu lijk ik iets meer te wennen eraan. Net terug van paar dagen camping en merk dat ik daar ook beter trek. Wat denk ik komt doordat het in caravan lekker afkoelt in de avond en er minder herrie om me heen is. Dus ik denk dat dat voor mij ook een groot deel van het probleem is. Mijn warme, te zonnige huis. En de herrie in omgeving.

Neemt niet weg dat ik alsnog niet echt heel erg zin heb in de zomer en ik weer een soort van opluchting voel als het straks weer oktober is. Verheug me nu al op herfstwandelingen.
Laatste rustige weekje, vanaf daarna lijkt het toch echt lang warm te worden..
Inderdaad, had even het weerbericht niet gekeken maar wat kon ik ook anders verwachten… zon, droog en warm. Het kan ook nooit normaal. Of het regent constant (dat liever :) ) of het is weken droog bij twintig (!!!) graden. Gewoon een normaal voorjaar met een graad of veertien en afwisselend weerbeeld lijkt niet te kunnen.
Bah. Gelukkig ga ik dit weekend een mijn bezoeken… even lekker donker en koel.
Maar verder… heb ik voorlopig al wel genoeg lente gezien.
Voor mijn gevoel hebben we al een volledige lente erop zitten en zou over 2 maanden de zomer voorbij moeten zijn, maar helaas :cry:
Sterrenstof74 schreef:
23-04-2025 22:08
Voor mijn gevoel hebben we al een volledige lente erop zitten en zou over 2 maanden de zomer voorbij moeten zijn, maar helaas :cry:
Dat gevoel heb ik helaas ook, pffff.

Hier gisteren veel regen gehad en nu ook weer. Heeeerlijk. Kan er echt van ontspannen.
Kidneybean schreef:
24-04-2025 08:08
Dat gevoel heb ik helaas ook, pffff.

Hier gisteren veel regen gehad en nu ook weer. Heeeerlijk. Kan er echt van ontspannen.
Heb hetzelfde. Ik schreef afgelopen weekend nog dat ik wel in lentemodus zit. Maar nu met wat vaker regen en meer bewolking merk ik dat ik me zo veel meer ontspannen voel. Dan zie ik nu toch weer op tegen de zomer
Sterrenstof74 schreef:
23-04-2025 22:08
Precies dit ja!!
Ik vind het wel lekker dat het soms regent, maar ik heb wat overlast in mijn woning van de regen en daar heb ik zo geen zin in. Dus ik krijg nu ineens wat stress van de regen 🥺
Ik ben er zo ontzettend klaar mee. Wat een lange zomer gaat dit worden.😢
Lemoemie schreef:
24-04-2025 17:03
Ik ben er zo ontzettend klaar mee. Wat een lange zomer gaat dit worden.😢
Oh ik wil me niet mee laten slepen en positief blijven. Maar had dat gevoel vandaag ook. Zeker nu ik me weer zo lekker zen en ontspannen voel met deze twee druilerige dagen. Geniet er echt van. Maar toen checkte ik de weersvoorspelling voor volgende week. Kreeg meteen depri gevoel.
Bij mij komt het ook vooral doordat ik in een lawaaierige omgeving woon en huis snel heel warm wordt. Dat maakt echt dat ik er tegen op zie. Bij een donker en koel huis zou ik me anders voelen.
Ik ga deze zomer maar lekker veel werken want daar is goede zonwering en airco. En heel veel personeelstekort.
Komende week loopt de temperatuur aardig op, maar lijkt daarna weer snel te zakken naar 15 graden. Daar hoop ik San maar op.
Sterrenstof74 schreef:
26-04-2025 10:28
Komende week loopt de temperatuur aardig op, maar lijkt daarna weer snel te zakken naar 15 graden. Daar hoop ik San maar op.
Ik zag het inderdaad. Ik zag zelfs een 26 graden staan. Daar was ik nog niet aan toe. Of die voorspelling nou uitkomt of niet, alleen zijn aanwezigheid in de 14daagse is al even benauwend.
Ik zie zelfs maandag 5 mei 11 graden. Dat zou heerlijk zijn.
Ik hoop het zuur snoepje! Ik kan de klok in de avond wel gauw naar half 10 kijken! Lekker donker dan. Dat mis ik het meest. Dat de avonden rond etenstijd donker worden...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Ja die lange avonden echt vreselijk...
Het is nu gewoon 16.30u maar het zou ook 14.00u 'smiddags kunnen zijn.

Gewoon de dag niet lekker rustig af kunnen sluiten, daar heb ik ook de meeste moeite mee.
In de ochtend gaat het allemaal nog wel, naar de sportschool geweest vanmorgen maar dan mis ik daarna zo mijn cozy middagen.
Vanmiddag tijdens het wandelen beroerd teruggekomen. Bah, veel te warm al. Dat belooft niet veel goeds.

En enorme last van hooikoorts de afgelopen week.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
noekske74 schreef:
27-04-2025 17:31
Vanmiddag tijdens het wandelen beroerd teruggekomen. Bah, veel te warm al. Dat belooft niet veel goeds.

En enorme last van hooikoorts de afgelopen week.
Hier hetzelfde! En tabletten helpen maar matig.
Ik word echt onrustig van de temperaturen, vind het even helemaal niet leuk én nu al te warm.. Gelukkig is het vanaf zaterdag weer 'minder', 16 graden met een beetje zon. Much better!
Hier lopen de twintigers al weer langer door. En de twintigers die er al stonden zijn uiteraard weer wat hoger geworden.

Zo geen zin in deze week. En dan hoop ik dat het bij een week blijft
Normaal vind ik april nog wel te doen!
Maar nu ben ik er ook al zo klaar mee ...
En het lijkt steeds een paar dagen langer zo warm te blijven :cry:
BrievenBus93 schreef:
28-04-2025 18:34
Normaal vind ik april nog wel te doen!
Maar nu ben ik er ook al zo klaar mee ...
En het lijkt steeds een paar dagen langer zo warm te blijven :cry:
Ik trek het wel. Maar vrees de zomer. Grootste angst is een 2018 zomer.
Gelukkig heb ik van de week niet veel op de planning, dus ik kan lekker binnen blijven.
Hier ook een paar dagen in de 20 graden en vrijdag 18. Gek gevoeg werd ik even heel blij bij het zien van dat verschil!
Laten we inderdaad hopen dat het bij ''een paar'' dagen blijft
Hier staat nu 25,26 en 24 tm vrijdag.
Echt verschrikkelijk. Kan niet wachten tot volgende week en vrees de zomer nog meer dan ik al deed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven