Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
dinsdag 15 april 2025 om 17:42
donderdag 17 april 2025 om 10:47
Ik voel mij ook altijd stukken beter in de herfst/winter. Maar ik vind het groene, en dat alles in bloei staat ook echt heel mooi! En als het rond de 10 graden is met een zonnetje vind ik ook mooi! Maar het is al snel heel fel, warm en niet fijn.. Ik heb ook echt al ruim een maand de verwarming niet meer aan want het is constant rond de 20gr in huis. Wel fijn voor de energierekening haha
zaterdag 19 april 2025 om 16:44
Het weer zou vandaag iets minder worden, maar helaas!
Volop zon en een graad op 17.
Ik hoop maar dat het morgen wel minder wordt en maandag de beloofde regen komt.
Ben nu bij familie en net als vorige week ging ik na ongeveer 2 uur naar binnen, vinden ze best wel raar..
Ik leg me maar neer bij het zonnige weer, maar ben hem vandaag wel even zat
Volop zon en een graad op 17.
Ik hoop maar dat het morgen wel minder wordt en maandag de beloofde regen komt.
Ben nu bij familie en net als vorige week ging ik na ongeveer 2 uur naar binnen, vinden ze best wel raar..
Ik leg me maar neer bij het zonnige weer, maar ben hem vandaag wel even zat
zaterdag 19 april 2025 om 17:07
Ik merk dat het bij mij wel even stukken beter gaat. Een zomerliefhebber ga ik nooit worden. Maar kom wel iets meer in Lentestand. Met name begin lente en weer langdurig zonnig weer vind ik na de winter altijd lastig. Nu lijk ik iets meer te wennen eraan. Net terug van paar dagen camping en merk dat ik daar ook beter trek. Wat denk ik komt doordat het in caravan lekker afkoelt in de avond en er minder herrie om me heen is. Dus ik denk dat dat voor mij ook een groot deel van het probleem is. Mijn warme, te zonnige huis. En de herrie in omgeving.
Neemt niet weg dat ik alsnog niet echt heel erg zin heb in de zomer en ik weer een soort van opluchting voel als het straks weer oktober is. Verheug me nu al op herfstwandelingen.
Neemt niet weg dat ik alsnog niet echt heel erg zin heb in de zomer en ik weer een soort van opluchting voel als het straks weer oktober is. Verheug me nu al op herfstwandelingen.
woensdag 23 april 2025 om 21:42
Inderdaad, had even het weerbericht niet gekeken maar wat kon ik ook anders verwachten… zon, droog en warm. Het kan ook nooit normaal. Of het regent constant (dat liever
) of het is weken droog bij twintig (!!!) graden. Gewoon een normaal voorjaar met een graad of veertien en afwisselend weerbeeld lijkt niet te kunnen.
Bah. Gelukkig ga ik dit weekend een mijn bezoeken… even lekker donker en koel.
Maar verder… heb ik voorlopig al wel genoeg lente gezien.

Bah. Gelukkig ga ik dit weekend een mijn bezoeken… even lekker donker en koel.
Maar verder… heb ik voorlopig al wel genoeg lente gezien.
donderdag 24 april 2025 om 08:08
Dat gevoel heb ik helaas ook, pffff.Sterrenstof74 schreef: ↑23-04-2025 22:08Voor mijn gevoel hebben we al een volledige lente erop zitten en zou over 2 maanden de zomer voorbij moeten zijn, maar helaas![]()
Hier gisteren veel regen gehad en nu ook weer. Heeeerlijk. Kan er echt van ontspannen.
donderdag 24 april 2025 om 08:30
Heb hetzelfde. Ik schreef afgelopen weekend nog dat ik wel in lentemodus zit. Maar nu met wat vaker regen en meer bewolking merk ik dat ik me zo veel meer ontspannen voel. Dan zie ik nu toch weer op tegen de zomerKidneybean schreef: ↑24-04-2025 08:08Dat gevoel heb ik helaas ook, pffff.
Hier gisteren veel regen gehad en nu ook weer. Heeeerlijk. Kan er echt van ontspannen.
donderdag 24 april 2025 om 10:27
Precies dit ja!!Sterrenstof74 schreef: ↑23-04-2025 22:08Voor mijn gevoel hebben we al een volledige lente erop zitten en zou over 2 maanden de zomer voorbij moeten zijn, maar helaas![]()
donderdag 24 april 2025 om 18:40
Oh ik wil me niet mee laten slepen en positief blijven. Maar had dat gevoel vandaag ook. Zeker nu ik me weer zo lekker zen en ontspannen voel met deze twee druilerige dagen. Geniet er echt van. Maar toen checkte ik de weersvoorspelling voor volgende week. Kreeg meteen depri gevoel.
Bij mij komt het ook vooral doordat ik in een lawaaierige omgeving woon en huis snel heel warm wordt. Dat maakt echt dat ik er tegen op zie. Bij een donker en koel huis zou ik me anders voelen.
Ik ga deze zomer maar lekker veel werken want daar is goede zonwering en airco. En heel veel personeelstekort.
zaterdag 26 april 2025 om 10:38
Ik zag het inderdaad. Ik zag zelfs een 26 graden staan. Daar was ik nog niet aan toe. Of die voorspelling nou uitkomt of niet, alleen zijn aanwezigheid in de 14daagse is al even benauwend.Sterrenstof74 schreef: ↑26-04-2025 10:28Komende week loopt de temperatuur aardig op, maar lijkt daarna weer snel te zakken naar 15 graden. Daar hoop ik San maar op.
zaterdag 26 april 2025 om 17:12
Ik hoop het zuur snoepje! Ik kan de klok in de avond wel gauw naar half 10 kijken! Lekker donker dan. Dat mis ik het meest. Dat de avonden rond etenstijd donker worden...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
zondag 27 april 2025 om 16:32
Ja die lange avonden echt vreselijk...
Het is nu gewoon 16.30u maar het zou ook 14.00u 'smiddags kunnen zijn.
Gewoon de dag niet lekker rustig af kunnen sluiten, daar heb ik ook de meeste moeite mee.
In de ochtend gaat het allemaal nog wel, naar de sportschool geweest vanmorgen maar dan mis ik daarna zo mijn cozy middagen.
Het is nu gewoon 16.30u maar het zou ook 14.00u 'smiddags kunnen zijn.
Gewoon de dag niet lekker rustig af kunnen sluiten, daar heb ik ook de meeste moeite mee.
In de ochtend gaat het allemaal nog wel, naar de sportschool geweest vanmorgen maar dan mis ik daarna zo mijn cozy middagen.
zondag 27 april 2025 om 17:31
maandag 28 april 2025 om 09:59
Hier hetzelfde! En tabletten helpen maar matig.
Ik word echt onrustig van de temperaturen, vind het even helemaal niet leuk én nu al te warm.. Gelukkig is het vanaf zaterdag weer 'minder', 16 graden met een beetje zon. Much better!
maandag 28 april 2025 om 19:01
Ik trek het wel. Maar vrees de zomer. Grootste angst is een 2018 zomer.BrievenBus93 schreef: ↑28-04-2025 18:34Normaal vind ik april nog wel te doen!
Maar nu ben ik er ook al zo klaar mee ...
En het lijkt steeds een paar dagen langer zo warm te blijven![]()
maandag 28 april 2025 om 19:37

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in