Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
donderdag 1 mei 2025 om 17:36
Ja en die tijd is maar kort vergeleken met de hele Lente/Zomer ophef, er bestaat inderdaad niks anders meer en als je je rot voelt 'Ach en het zonnetje schijnt' alsof er ook minder ruimte is om het daarover te hebben want de meesten zijn in zo'n jubel stemming.
Rond dit tijdstip vind ik het vooral heel lastig, ben weer lamlendig snap echt niet dat mensen hier energie van krijgen.
De temperaturen voor de komende tijd zien er in ieder geval weer een stuk beter uit

donderdag 1 mei 2025 om 22:20
Kun je met die sleeping buds op je zjj slapen?muts87 schreef: ↑01-05-2025 09:45Ik heb een goede noise cancelling koptelefoon en luister dan veel klassieke muziek. Werkt kalmerend en rustgevend.
Voor in bed heb ik speciale oordoppen: soundcore by anker sleeping buds. En daar luister ik dan naar regengeluiden op. Heerlijk om mee te slapen.
Binnentemperatuur nu 24 graden hier nog net te doen. Maar mobiele airco zal snel weer aan gaan denk ik.
donderdag 1 mei 2025 om 22:23
Getver. Gelukkig was ons teamuitje paar weken geleden, al was het toen ook 20 graden. Eerdere jaren was het in juni en inderdaad bloedheet. Bah!noas_1993 schreef: ↑01-05-2025 17:22Zeg dat wel!
Zelf ben ik vandaag lekker binnen gebleven en heb halverwege de ochtend alle gordijnen al dicht gedaan
Ik zit (niet geheel vrijwillig) in het comité om het afdelingsuitje te organiseren, en dat moet dan natuurlijk nog wel voor de zomervakantie. Want dan heb je de meeste kans op mooi weer. Eind juni, dus ik hoop op een beetje normaal weer..
Vorig jaar met 27 graden een citygame gedaan in Brugge, was geen feest..
vrijdag 2 mei 2025 om 08:06
Wat ook frustrerend blijft:
Dan heb je bijna de hele dag alles dicht gelaten, temperatuur binnen blijft zoals hij die ochtend begon. Als de zon achter de huizen verdwenen is zet ik alles open zodat het nog een beetje kan afkoelen.
Nu was er gister bijna tot geen wind, maar al 2 dagen op rij stijgt de temperatuur 1 graad als de ramen een tijdje open hebben gestaan.
Gek genoeg alleen in de slaapkamer, misschien omdat dat een kleinere ruimte is?
Nu ik dit typ is het in de woonkamer een graad gedaald, maar niet in de slaapkamer. Misschien maar niet te veel op letten, maar frustrerend is het wel
Dan heb je bijna de hele dag alles dicht gelaten, temperatuur binnen blijft zoals hij die ochtend begon. Als de zon achter de huizen verdwenen is zet ik alles open zodat het nog een beetje kan afkoelen.
Nu was er gister bijna tot geen wind, maar al 2 dagen op rij stijgt de temperatuur 1 graad als de ramen een tijdje open hebben gestaan.
Gek genoeg alleen in de slaapkamer, misschien omdat dat een kleinere ruimte is?
Nu ik dit typ is het in de woonkamer een graad gedaald, maar niet in de slaapkamer. Misschien maar niet te veel op letten, maar frustrerend is het wel
vrijdag 2 mei 2025 om 08:13
vrijdag 2 mei 2025 om 08:22
Hier ook echt heel benauwd in huis pfff.
Echt zó blij dat het hierna weer af gaat koelen, niet te doen dit het is hier 29 graden geworden gisteren.
Beetje te gortig voor de tijd van het jaar, tussen 17 en 20 graden helemaal prima, dan kun je ook nog gewoon van alles doen.
Gisteravond nog met moeite mezelf naar de sportschool gesleept maar dan krijg je meteen weer zo'n klap als je buiten komt en ik kom ook zo slecht achter mijn adem met dit weer.
Maar hierna weer beter
Echt zó blij dat het hierna weer af gaat koelen, niet te doen dit het is hier 29 graden geworden gisteren.
Beetje te gortig voor de tijd van het jaar, tussen 17 en 20 graden helemaal prima, dan kun je ook nog gewoon van alles doen.
Gisteravond nog met moeite mezelf naar de sportschool gesleept maar dan krijg je meteen weer zo'n klap als je buiten komt en ik kom ook zo slecht achter mijn adem met dit weer.
Maar hierna weer beter

vrijdag 2 mei 2025 om 09:33
Ja. Ze zijn ideaal voor zij slapers.
Het is geen noise cancelling maar onderdrukt/maskeert geluid door er witte ruis op aan te zetten
Er bestaan wel noise cancelling slaapoordoppen.
vrijdag 2 mei 2025 om 09:38
Sterkte allemaal vandaag nog!
Hier is het bewolkt en ik heb niet zo last van warmte nog, binnen is het nog soort van leefbaar.
Het is hier vooral de pollen die echt veel overlast geven. Zelfs mijn longen zijn er klaar mee.
Ben al weken benauwd naast de normale hooikoortsproblemen en gisterenavond had ik mijn puffers nodig omdat ik anders flauwviel van benauwd zijn.
Al regent het een keer goed in de nacht dan kan ik weer een dagje de ramen openen en normaal ademen.
Hier is het bewolkt en ik heb niet zo last van warmte nog, binnen is het nog soort van leefbaar.
Het is hier vooral de pollen die echt veel overlast geven. Zelfs mijn longen zijn er klaar mee.
Ben al weken benauwd naast de normale hooikoortsproblemen en gisterenavond had ik mijn puffers nodig omdat ik anders flauwviel van benauwd zijn.
Al regent het een keer goed in de nacht dan kan ik weer een dagje de ramen openen en normaal ademen.
vrijdag 2 mei 2025 om 16:20
Hier ook. En die k%tzon is er ook bijna continu. Helaas wordt hier nauwelijks regen verwacht. Zowel de tuin snakt ernaar.Kidneybean schreef: ↑02-05-2025 12:05Het is hier benauwd/drukkend binnen en buiten. Zweten, zweten, zweten![]()
vrijdag 2 mei 2025 om 18:00
vrijdag 2 mei 2025 om 19:47
Ik vind dat best asociaal eigenlijk.Sterrenstof74 schreef: ↑02-05-2025 18:00Ik vrees dat mijn buren met mooi weer iedere dag de bbq en/of vuurkorf gaan aansteken. Al 3 dagen op rij inmiddels.
vrijdag 2 mei 2025 om 20:00
Dat klinkt helaas nog als erg ver weg. Vooral wetende dat de warmste zomermaanden dan nog moeten komen.
Ik hou steeds 1 september in gedachten. Dan bereikt de zon het raam aan de voorkant van woonkamer niet meer en begin je het najaar te ruiken in de ochtenden en avonden.....
vrijdag 2 mei 2025 om 20:13
Ik ook, de hele tijd van die zoete walmen vanmiddag/vanavond, soort wierrooklucht. Maar dit zijn types die daar beetje schijt aan hebben. Ze zijn goed in negeren en beloftes doen die ze niet nakomen inzake verbouwingen/tuin waardoor ik veel kosten heb moeten maken. Deze mensen hebben me zoveel stress bezorgd afgelopen 10 jaar....
Ik zit mijn tijd hier wel uit en hoop over enkele jaartjes naar soort van seniorenwoning (whoehahaha, dat klinkt wel heel bejaard) te kunnen verhuizen. Ben snel overprikkeld en wil me thuis veilig voelen en tot rust kunnen komen.
Oh ja, en een heeeeel koel huis moet het zijn om maar ff on-topic te blijven

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in