Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2013 @ 11:57:

Wat een gezeur zeg. Alsof Murdoch de eerste forummer ooit is die zijn/haar nick laat anonimiseren om al dan niet onder een andere nick terug te komen. Sommige mensen vinden zichzelf wel heel belangrijk he.Bedoel je nou dat Murdoch zichzelf heel belangrijk vindt of snap ik je niet goed?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Leuke ava, herkenbaar en ik weet direct dat je iets met een salamander heet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Nouschi schreef op 20 december 2013 @ 13:43:

[...]

Bedoel je nou dat Murdoch zichzelf heel belangrijk vindt of snap ik je niet goed?

Volgens mij dat het hert er zo'n feest van maakt. Nog steeds trouwens. Afijn waar iemand blij van wordt niet waar?

Jij bent de eeuwige bruid en ik denk steeds dat je vast ook een fles drank in je handen moet hebben. Het zal toch elke dag je trouwdag zijn. De horror.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 20 december 2013 @ 13:45:

[...]

Volgens mij dat het hert er zo'n feest van maakt. Nog steeds trouwens. Afijn waar iemand blij van wordt niet waar?

Jij bent de eeuwige bruid en ik denk steeds dat je vast ook een fles drank in je handen moet hebben. Het zal toch elke dag je trouwdag zijn. De horror. hoezo dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze kijkt zo euh.... 'Godskolere en dáár gaan we weer'. Ik zou er echt van moeten drinken als ik elke dag de bruid zou zijn.
Met Lisbeth heb ik het omgekeerde als christiane, de naam blijft meer hangen dan de ava. En je uitleg is zoals het bij mij overkomt.

bij christiane denk ik, bij gebrek aan andere visuele input, aan Christiane F. Dat zegt meer over mij, mijn interesses en mijn leeftijd dan over haar.
.
[quote]impala schreef op 20 december 2013 @ 13:24:

Het plaatje van isis intrigeerde me wel, het is een vrouwelijke vrouw die haar mannetje staat en zegt: tot hier en niet verder. Ik heb hem gegoogeld. En nu is er nog een ander begrip aan verbonden: de ietwat eigenaardige Saga Norén (Sofia Helin), die kenmerken van het syndroom van Asperger vertoont.

Lijkt me wel een goeie serie trouwens, The Bridge. Kende hem niet.

Het plaatje van melbr valt voor mij in dezelfde categorie als die van Lady D. Maar dan wat minder subtiel. Heb je het al warm churro?[/quote]

Klopt

Klopt
quote:Enn schreef op 20 december 2013 @ 13:45:

[...]

Volgens mij dat het hert er zo'n feest van maakt. Nog steeds trouwens. Afijn waar iemand blij van wordt niet waar?Yup.
Welk psychologisch effect krijgen jullie van mijn avatar? Ik heb eigenlijk deze:

Vanwege Sinterklaas had ik mijn avatar wat aangepast en heb nog geen zin gehad om het te veranderen . Eigenlijk wil ik weer een nieuwe, maar weet nog niet wat.
Some flies are too awesome for the wall
Niet meer vt
.
Ha LV! Ik heb laatst voor het eerst de Harry Potter films gezien en weet dus eindelijk wie Voldemort en die Nagini zijn! Herkenbare ava en geweldig onderschrift ooit.

Behold, Nagini, our work is done. -Lord Voldemort - Harry Potter.
Plaatje is groter dan ik dacht, sorry.
Femselien je huidige plaatje zie ik nu niet, maar je oude vind ik wel sterk. Doet me denken aan Sigmund (de strip) met bijbehorende eigenschappen. Iemand die niet meedoet maar aan de zijlijn observeert en niet gespeend is van cynisme. Past alleen niet bij je naam, daar heb ik de associatie bij van een boerenmeisje met vlechten en sproeten
.
quote:impala schreef op 20 december 2013 @ 14:00:

Niet meer vt
quote:impala schreef op 20 december 2013 @ 14:10:

Femselien je huidige plaatje zie ik nu niet, maar je oude vind ik wel sterk. Doet me denken aan Sigmund (de strip) met bijbehorende eigenschappen. Iemand die niet meedoet maar aan de zijlijn observeert en niet gespeend is van cynisme. Past alleen niet bij je naam, daar heb ik de associatie bij van een boerenmeisje met vlechten en sproetenWat grappig dat je dat allemaal zo ziet Het is een meme "like a sir" en ik zie er een persoon in die pretendeert classy te zijn op het overdrevene af, maar het eigenlijk niet is. Zo voel ik me ook een beetje, iemand die er net niet helemaal bij hoort. En femselien heb ik gekozen bij gebrek aan inspiratie. Nu je de associatie bij mijn naam zo zegt, lijkt het me wel leuk om echt een boerenmeisje met sproeten als avatar te doen
quote:[message=15556852,noline]impala schreef op 20 december

bij christiane denk ik, bij gebrek aan andere visuele input, aan Christiane F. Dat zegt meer over mij, mijn interesses en mijn leeftijd dan over haar.

Het is een van mijn favoriete films en vandaar ook inderdaad die naam.

Haha klopt dus toch. Ik had het idee dat je jonger was. Film en boek hebben op mij ook onuitwisbare indruk gemaakt. Bowie en Berlijn zijn er ook onlosmakelijk mee verbonden.
.
Ja, bij Nouschi weet ik idd zeker dat ze buiten beeld een fles drank in haar hand houdt. Ze zit gepokt en gemazeld (4e huwelijk) op een koffer in de aankomsthal van het vliegveld te wachten tot haar Afrikaanse importbruidegom, die ze kent van haar strandvakantie in Zambia, verschijnt. Ze gelooft er zelf ook niet in dat hij echt op het vliegtuig zit, hoewel hij vanochtend nog een heel lief sms-je stuurde.

heel treffend beschreven!
.
Murdoch was gewoon een deerne lieve mensen.
quote:femselien schreef op 20 december 2013 @ 14:21:

[...]

Nu je de associatie bij mijn naam zo zegt, lijkt het me wel leuk om echt een boerenmeisje met sproeten als avatar te doen Doen. Om te kijken in hoeverre jouw avatar meer invloed heeft op hoe andere forummers tegen je aankijken dan wat je sec schrijft en jij dus ineens als een naief wichie wordt behandeld.
Medunkt, jouw ava is te gewoontjes voor mij.
Veruit de leukste avatar + nickname is voor mij Underkoffer. Leuk gevonden.
Als het reageert als een ouwe zeikstraal is het voor mij gewoon een kerel, wat er ook op zit.
.
@ Egidius: Ik moet juist altijd weer lachen als ik jouw avatar en nick zie. Juist de combi van die vreselijke weirdo met die ouderwetse naam vind ik zo grappig dat ik verder eigenlijk nooit let op wat je schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven