Het typische Viva-volk.

20-06-2017 22:57 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag kom ik op het Viva-forum. Heerlijk, even lekker al je eigen beslommeringen naast je neer leggen, en er op deze manier achter komen dat ik lang niet de enige ben die het af en toe ook allemaal even niet meer weet.

Maar het leukste vind ik nog de bepaalde Viva-moraal die er heerst. Het lijkt wel alsof jullie allemaal vriendinnen van elkaar zouden kunnen zijn. Over het algemeen merk ik in de reacties dat de vrouwen die hier reageren:

-slim zijn (dat merk ik door de humor, sarcasme, en algemene ontwikkeling)
-een bepaalde moraal uitdragen (9 van de 10 keer hebben de viva'ers die reageren dezelfde mening)
-weten wat ze willen, en ook vooral weten wat ze niet willen.
-weten hoe de wereld in elkaar steekt en goed in staat zijn om hierop te kunnen reflecteren.

Ik weet niet eens of ik het zo goed heb bewoord, maar het lijkt wel alsof er op Viva echt een specifieke laag van de bevolking aanwezig is. De scherpe opmerkingen, de grappige sarcastische toespelingen, de (soms strenge) moraal die er heerst, noem maar op. Als ik in het dagelijkse leven om me heen kijk, dan zie ik een veel grote diversiteit aan mensen dan hier op het Viva-forum.

Tenminste, dat lijkt zo! Ik vind het gewoon interessant. Wat denken jullie, is de Viva-vrouw écht een apart slag volk of is het omdat je achter je laptop nou eenmaal anders uit de hoek komt dan in het dagelijkse leven?

Ik vind dit overigens gewoon interessant, omdat het me namelijk echt opvalt altijd :)
Dana schreef:
21-06-2017 00:55
Dus.
Een gave.
MoirenPhae schreef:
21-06-2017 00:56
Een gave.
Oh ja. Wrijf het er maar weer in.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
21-06-2017 00:58
Oh ja. Wrijf het er maar weer in.
Jij hebt vast ook kwaliteiten. Sommige mensen moeten alleen wat langer zoeken :there:
Ik vind het heerlijk die humor van bepaalde viva vrouwen/mannen.
Dat is ook een van de redenen dat ik hier nog kom.

Irl heb ik ook altijd veel plezier en ben ik gevat en heb ik de zelfde humor..
En gaat het ongeveer (Met bepaalde mensen) zoals hier er aan toe.

Eigenlijk ben ik dus niet anders op dit forum dan in rl.

Het enige wat verschilt is dat ik veel opener ben over bepaalde zaken in rl en andere zaken hier.
Dat komt omdat hier meer mensen zitten met bepaalde ervaringen en kennis (als ik weer iets wil weten over wat wel of niet te doen qua opvoeding)
En andere zaken niet omdat ik liever niet herkend word.

Verder ben ik gewoon zoals altijd.

Ik vind het gezellig hier. En als ik iemand vervelend vind reageer ik er niet op... tenzij mijn hormonen op hol slaan dan reageer ik er wel op (net als in het echte leven dus)

En later laat ik het maar weer gaan.

Ik vind hier niemand het zelfde en niet iedereen valt mij op.
Ik ben het ook niet altijd eens met iedereen.
En soms kan iemand mij anders laten na denken over iets. En dat vind ik een positief iets.

Ik ga overal graag een discussie aan als het moet. Hier en in het echte leven.

Vaak als ik een topic plaats heb ik veel aan bepaalde vrouwen hier.
Ben zelf nog nooit respectloos behandeld wel eens niet begrepen of veroordeeld door iemand die mij niet kent daarom begrijp ik het op basis van een OP dan ook wel. Al zou ik zelf verder denken en gelukkig doen de meeste vrouwen hier dat ook.

Slaap lekker allemaal!
Dana schreef:
21-06-2017 00:49
Afbeelding
Hahahahaha! Ja hoor!
MoirenPhae schreef:
21-06-2017 00:59
Jij hebt vast ook kwaliteiten. Sommige mensen moeten alleen wat langer zoeken :there:
égwel
Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
S-Meds schreef:
21-06-2017 00:06
LTS is lagere technische school
Yasmijn had dat wel geweten

Dat klopt.
blijfgewoonbianca schreef:
21-06-2017 00:29
Het typische VIVA volk beschikt over mores. En daar krijgt Yasmijn het onderschijt van.
:rofl:
blijfgewoonbianca schreef:
21-06-2017 00:51
Die stagiares vandaag de dag zitten de hele dag op hun mobiel.
.
Viva doet het ook op mobiel dus ik zie het probleem niet. :lightbulb:
Ik merk dat de eerste reactie de toon vaak zet.
Reageert iemand met een 'heb je deurmat op je hoofd geschreven' achtige reactie, dan komen er geheid wat instemmende reacties, vooral over hoe het aan to zelf ligt.
Reageert iemand meelevend dan komen de meelevende reacties.
Kan op precies hetzelfde onderwerp gebeuren.
Daarnaast heb ik het idee dat sommige mensen nogal veel waarde hechten aan hun eigen hbo papiertje. Daar zo wanhopig aan vasthouden, net als dat gemekker over spelling, komt in mijn ogen altijd zo bekrompen over.
En ik vind het ook altijd opvallend dat mensen bij relatieproblemen het feit dat hen dat bespaard is gebleven een verdienste vinden.
Met als dieptepunt een forummer die een kind had van een tbs-er en dat was toch haar eigen schuld, had ze maar beter op moeten letten qua partnerkeuze. En daarna een jubelverhaal over de eigen rimpelloze relatie.
Ik lees veel zelfgenoegzaamheid.
Er zijn maar weinig forummers waarvan ik het idee heb dat ze veel levenservaring hebben.
Wel veel die VINDEN dat ze dat hebben.
Oh en over verschil irl en echt: Ik heb ooit een meeting met een ander forum meegemaakt. Degene die op dat forum de forumqueen was, was in het echt een heel onzeker verlegen persoon, die alleen maar kon mompelen en niks at want ze lustte niks. En keek daar heel ongelukkig bij.
Er was een andere forummer die maar bleef vragen waar Thea89 nou was en zij maar mompelen 'hier' :rofl:.
Sindsdien zie ik de wildste dingen voor me bij sommige personalitys hier :-)
Het-groepje schreef:
21-06-2017 09:08
Reageert iemand met een 'heb je deurmat op je hoofd geschreven' achtige reactie, dan komen er geheid wat instemmende reacties, vooral over hoe het aan to zelf ligt.
Daarnaast heb ik het idee dat sommige mensen nogal veel waarde hechten aan hun eigen hbo papiertje. Daar zo wanhopig aan vasthouden, net als dat gemekker over spelling, komt in mijn ogen altijd zo bekrompen over.
En ik vind het ook altijd opvallend dat mensen bij relatieproblemen het feit dat hen dat bespaard is gebleven een verdienste vinden.
Met als dieptepunt een forummer die een kind had van een tbs-er en dat was toch haar eigen schuld, had ze maar beter op moeten letten qua partnerkeuze. En daarna een jubelverhaal over de eigen rimpelloze relatie.
Er zijn maar weinig forummers waarvan ik het idee heb dat ze veel levenservaring hebben.
:worship:
Oh, die ervaring dat mensen irl totaal anders zijn dan op een forum heb ik ook! Lang geleden heb ik met mensen van een ander forum weleens afgesproken en toen bleek ik irl juist de grootste klik te hebben met de mensen die me online amper waren opgevallen.

Ik zou daarom ook niet snel gaan internetdaten, ben blij dat ik nog bij de generatie hoor die gewoon een partner in de kroeg oppikten. ;-)
.
Ik heb geen idee of jouw beeld klopt. Het enige wat ik concludeer is dat er blijkbaar genoeg mensen zijn die dit forum de moeite waard vinden om er tijd aan te besteden. Of dat ze slim maakt, vind ik moeilijk te beoordelen.

Ik heb trouwens lbo gedaan na de basisschool.
In het echt ben ik nog erger dan hier. Jullie mogen van geluk spreken.
Voorts vind ik hier van alles rondlopen. En dat vind ik erg prettig, al mis ik wel eens mijn oude forum voor gelijkgestemde chagrijnige alternatieve jongelingen. Maar dat is natuurlijk een gepasseerd station: ik ben al eeuwen geen chagrijnige alternatieve jongeling meer.
TO lees eens mee op actueel.
En opleiding vind ik ook niet zaligmakend. In die zin dat ik genoeg hoogopgeleiden ken die ik nog niet een pan aardappels zou durven laten koken en genoeg "laagopgeleiden" waar ik heel veel van geleerd heb. Zoals mijn lieve opa, die gefascineerd is door snaartheorie :heart:
7102 schreef:
21-06-2017 09:26
:HA:
Ik herken het juist niet.
Mij valt op dat dit forum wordt behuisd door een diversiteit aan forummers, meningen en communicatieve cq sociale vaardigheden.
Soms lijkt het alsof bepaalde namen mogen zeggen wat ze willen. Al slaat het als een lul op een drumstel, echter omdat zij het zijn accepteert men het. En sommige anderen slaan de spijker op zijn kop en die forummers worden met de grond gelijk gemaakt. Enkel omdat ze een afwijkende mening hebben. Men leest regelmatig wat men wil lezen. En dat staat soms mijlenver af van de daadwerkelijke boodschap of inhoud.
Het-groepje schreef:
21-06-2017 09:08
Treffende omschrijving
:worship:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Troeteltje schreef:
21-06-2017 09:55
Mij valt op dat dit forum wordt behuisd door een diversiteit aan forummers, meningen en communicatieve cq sociale vaardigheden.
Soms lijkt het alsof bepaalde namen mogen zeggen wat ze willen. Al slaat het als een lul op een drumstel, echter omdat zij het zijn accepteert men het. En sommige anderen slaan de spijker op zijn kop en die forummers worden met de grond gelijk gemaakt. Enkel omdat ze een afwijkende mening hebben. Men leest regelmatig wat men wil lezen. En dat staat soms mijlenver af van de daadwerkelijke boodschap of inhoud.
Zit zeker wat in in wat jij zegt. En dan vinden sommigen het nog vreemd dat sommigen TO's niet meer terug komen.
7102 schreef:
21-06-2017 09:26
Of op napraat. :lightbulb:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Troeteltje schreef:
21-06-2017 09:55
En dit ook.
Er zijn juist grote verschillen. Dat maakt het zo leuk op dit forum.

Inderdaad wel vaak dat de eerste reacties leidend zijn, althans, de eerste paar pagina's. Daarna komen er vaak wat andere meningen naar voren.

Geinig om dat te zien veranderen.
Dan wordt er met allerlei sneren begonnen en dan slaat dat om naar steun, al naar gelang het onderwerp en wie er mee post.

Het is soms niet makkelijk om bij je standpunt te blijven hier, als de menigte een andere mening is toegedaan maar het leukste is het toch als je gewoon normaal blijft discussiëren, eventueel wat naar elkaar toegroeit en vooral de humor blijft inzien van het schrijven.
Anders ben je binnen notime een zure visgleuf.

:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven