Het verschil tussen mannen en vrouwen

06-11-2016 22:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten mannen vaak op het internet (en soms ook offline) bij sommige onderwerpen vermelden dat ze 'no homo' zijn? Waarom doen vrouwen dit nooit? Zijn mannen vaker onzeker en bang om aan gezichtsverlies te leiden? Of is het de schuld van de machocultuur? Of is het de schuld van de homoseksuele mannen die gewoon ook erg kunnen verschillen van interesses en uiterlijk en ook gewoon mannen blijken te zijn ;) . En dat de heteromannen zichzelf maar niet los kunnen rukken van de perceptie dat niet iedere homo rondloopt in een roze glitterjasje met matchende hakken.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik lees het eerlijk gezegd nooit, maar ik lees mee....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik wilde die TO net uitmaken voor homo, maar gelukkig stond in zijn OP "no homo" dus heb me ingehouden.
Ik heb dat echt nog nooit ergens gelezen..
quote:Honingdropje79 schreef op 06 november 2016 @ 22:52:

Ik heb dat echt nog nooit ergens gelezen..

Je ziet het vaker op buitenlandse sites zoals YouTube onder jonge mannen.

https://www.theguardian.c ... ts-homophobia-michael-sam
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik denk dat veel mannen zichzelf graag mannelijk willen vinden. Als het niet voor zichzelf is, dan is het wel om door andere mannen mannelijk gevonden te worden. Daar hoort het "jagen" op vrouwen bij. Nou jaagt een homo natuurlijk per definitie niet op vrouwen, dus geen enkele man die niet homo is wil voor homo worden aangezien door een andere man. Dan ben je anders en val je buiten de groep. Dus hebben ze zoiets van: 'als ik nu maar vaak genoeg zeg dat ik geen homo ben, dan geloven ze me vast wel'. Zoiets?

Hmm, ik geloof niet dat ik nou echt duidelijk gemaakt heb wat ik bedoel.

En vrouwen doen dit nooit omdat mannen twee vrijende vrouwen heel opwindend vinden, dus houden vrouwen naar mannen toe de optie open dat zij hier wel voor in zijn, generaliserend gezien zeg maar.
Ik ben een man, hetero, ik hou van dansen en stijl, jank bij zielige films en kan goed drama waarderen als geen ander maar heb nog nooit de neiging gevoeld om 'no homo' te vermelden bij welke post of in welk gesprek dan ook.

Ik denk dat posts en uitspraken van closet-homo's jou gewoon meer opvallen dan anderen.
Ook niet toen je nog een jonge testosteronbom was, Amand? Beetje stoerdoenerij naar je vriendjes toe?

"Doe normaal man, ik ben geen homo!"

Ik hoor dat wel regelmatig bij bepaalde 12-19 jarigen.
Misschien is het gewoon een nieuwe trend en wordt het eventjes cool gevonden door bepaalde mensen?

Ik heb het nog nooit gezien, ik zou het wel een beetje apart vinden als ik het op die manier tegen zou komen.

Als het serieus is, dan lijkt het mij een vorm van onzekerheid.
quote:humanista schreef op 06 november 2016 @ 23:03:

Ook niet toen je nog een jonge testosteronbom was, Amand? Beetje stoerdoenerij naar je vriendjes toe?

"Doe normaal man, ik ben geen homo!"

Ik hoor dat wel regelmatig bij bepaalde 12-19 jarigen.Dat is 35 tot 28 jaar geleden. Echt geen idee meer. Sorry.
Ik denk dat er minder taboe heerst op lesbiennes. Je hoort ook veel vaker dat homo's in elkaar worden geslagen dan lesbiennes. Door het taboe willen mannen minder snel met homo's geassocieerd worden? Het is maar een aanname..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven