Hoe bereik ik mijn doelen?

05-01-2013 11:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eens in de zoveel tijd realiseer ik me dat ik eigenlijk helemaal niet goed weet wat ik nu echt wíl met mijn leven.

Ik heb helemaal niets te klagen, maar ik ga nogal mee met 'de flow', wat me soms wat stuurloos lijkt te maken.

Ik ben bijna 30 jaar en werk in de zorg.

Sinds een half jaar heb ik een 2e baan, omdat ik maar moeilijk rond kon komen en graag wat meer 'ruimte' wilde creeren.

Ik ben blij dat ik deze beslissing heb gemaakt. Ik ben trots op mezelf dat ik op deze manier het heft in eigen hand heb genomen en niet meer hoef te stressen over rekeningen enzo.

Wel slokt het natuurlijk veel tijd op.

Nu word ik alleen weer onrustig, omdat ik het gevoel heb dat mijn inspanningen me nergens brengen. Ik zou graag een muziekinstrument leren bespelen, intensiever sporten en meer tijd besteden aan vrienden en familie. In de toekomst zou ik dolgraag een hond willen en een huis met tuin huren of kopen en dat tot mijn paleisje maken.

Ik heb niet het gevoel dat ik dichter bij deze doelen kom. Op dit moment kom ik prima rond, maar ik kan niet zoveel opzij zetten dat ik ooit part-time kan gaan werken ofzo.

Ik investeer een hoop tijd en energie om niet in de problemen te komen, maar eigenlijk hoop ik op een grotere beloning dan het uitblijven van moeilijkheden.

Voor mijn gevoel doe ik echt iets verkeerd..

Ik heb (nog) geen kinderwens, maar wat als ik die ooit zou ontwikkelen? Een hond is nu al onmogelijk, laat staan een kind.

Eigenlijk ben ik gewoon bang dat mijn leven aan me voorbij gaat op deze manier.

Ik hoop dat jullie me een spiegel willen voorhouden.

Is dit verwend gedrag van mij? Ik realiseer me dat ik dankbaar mag zijn dat ik in ieder geval werk héb..

Moet ik gewoon 'niet lullen, maar poetsen' en hopen dat ik ooit in ander vaarwater kom, of moet ik hier actief mee aan de slag mbv een coach ofzo?

Kom maar op met jullie ongezouten mening!
Een studie die je hogerop brengt? Zodat je maar 1 baan nodig hebt en dan komt de rest vanzelf.
Weet je eigenlijk wel wat je doelen zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is je doel eigenlijk? Meer geld?

Dan zul je idd binnen je werk hoger op moeten komen en dan is een opleiding een goed plan.

Waarom kun je geen hond nemen? Geen tijd of geen geld?

Het helpt ook om tevreden te zijn met wat je hebt in een van de rijkste landen van de wereld. Een droog en warm appartement met je eigen spulletjes en minstens 2 dagen per week vrij om te doen wat je leuk vindt, is echt wel een basis voor een fijn leven. Maar dat moet je zelf maken.
Ja, het liefst zou ik meer tijd hebben om te kunnen besteden aan dingen die ik graag wíl doen.

Ik realiseer me dat ik niets te klagen heb, ik heb een vrij zorgeloos leven. Maar ik werk hier erg hard voor en dat houdt in dat ik weinig tijd overhou om 'de vruchten te plukken.'

Een studie volgen is een goede tip, maar ik heb dus geen ruimte om daarin te investeren. Daar is toch tijd cq geld voor nodig..

Voor de hond heb ik geen tijd.. Ik ben zo weinig thuis, dat zou gewoon zielig zijn
Hoeveel uur werk je dan, als je het gevoel het zo weinig tijd te hebben?
Kun je vanuit je werk geen cursussen/opleidingen doen? En soms is het nodig te investeren.

You can't have it all, en meer geld verdienen en minder tijd daaraan besteden, tsja dat willen we allemaal.

Heb je een partner? Misschien dat dat in de toekomst mogelijkheden biedt (in ieder geval een grotere gezamenlijke woning).
Ik werk 50 á 60 uur. Ik heb vaak 1 vrije dag per week.
Toch investeren in die opleiding die je hoger op de ladder zet carrière technisch.

Dan ga je meer verdienen of hetzelfde in veel minder tijd.

Dan pas worden jouw doelen haalbaar zoals dat huis met die tuin of de mogelijkheid een kind zonder in de financiele problemen te komen.
Ja, dat is wel veel. Toch proberen hoger op te komen in baan 1, dan kun je terug naar 40 uur.

Als je 60 uur werkt heb je daarnaast idd geen tijd om ook te studeren/carriere te maken in baan 1.

Keuzes maken dus!
Ja, misschien wil ik wel teveel..

Ik werk nu hard en hoop daarmee mijn studieschuld af te kunnen betalen. Verder leid ik geen luxe leventje ofzo, maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de branche waarin ik werkzaam ben.

De zorg verdient natuurlijk gemiddeld, maar er is gelukkig altijd werk genoeg!

Maar hoe doen jullie dat dan?

Werken jullie voor de toekomst, of weten jullie nu al de 'leuke dingen' in te passen naast het werken?
Ik heb 1grote doel maar om die te bereiken zijn er zeg maar subdoelen die eerst gehaald moeten worden.

Het pad er naar toe geeft me ontzettend veel voldoening en plezier.

Dus ik werk voor nu maar ook zeker voor de toekomst.
Nee hoor, geen verwend gedrag, maar hele reële vragen die je jezelf stelt denk ik. Ik snap heel goed dat je je afvraagt waar de mogelijkheden zitten. Je wilt toch ook niet alleen maar leven om je rekeningen te kunnen blijven betalen, maar ook omdat je wilt genieten van je leven (een tuin, hond, misschien kinderen). Dat recht heb je net als elk ander.

Ik herken het ook heel erg, want loop hier al mijn hele leven mee te worstelen. Maar het is goed dat je je dit realiseert denk ik. Dat is het begin van verandering. Ik zou dus wel hulp zoeken mbv een coach oid. Je bent nu 30 en kan je koers nog wat makkelijker veranderen dan wanneer je 40 of 50 bent.
Als je van 1 fulltime baan in de zorg niet rond kan komen, zijn je lasten dan niet te hoog?
Keuzes maken, wil je studeren moet je minder gaan werken. Kan je waarschijnlijk de huur van je huidige huis niet meer opbrengen. Maar wellicht zijn in een andere regio de huizen goedkoper.

Kijk nog een kritisch naar je vaste lasten, want ik zou in mn eentje van 50/60 uur werk in de zorg, in het geld zwemmen.
Dat klinkt mooi, 3wieler!

Bedankt voor je begrip Valesca.C! Misschien is een coach inderdaad geen slecht idee. Moet ik wel even wat tijd voor vrijmaken dan.

En Kaaaaaaaaatje; die ene baan in de zorg is net genoeg om van rond te komen, maar dan mag mijn wasmachine niet kapot gaan en kom ik in de problemen bij de kleinste financiele tegenslag.
Ja, ik moet het eens goed op een rij gaan zetten.

Ik woon inderdaad in een vrij dure regio en de huren lijken omhoog te vliegen. Door mijn hogere inkomen heb ik nu natuurlijk geen recht meer op toeslagen ed., dus wat ik er nu netto precies aan overhou heb ik niet echt duidelijk voor mezelf.

Op dit moment heb ik echt niets te klagen wat financien betreft, maar als ik kies voor meer vrije tijd, dan wordt het erg krap
Ga dat dan eerst eens op een rijtje zetten! Alle uitgaven en inkomsten.. Waar wil/kan je op bezuinigen? Hoe graag wil je in die regio blijven wonen?

Ter vergelijking: In mijn regio kan je met een beetje mazzel een fijn 1 persoons huishouden hebben vanaf 650/700 inclusief. Als je netto 1500 verdient (40 uur per week in de zorg moet dat denk ik wel lukken) hou je dus per maand 800 euro over. Dat is ruim.. Je kan dan iets minder gaan werken, een hond nemen, of een studie ernaast doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven