Psyche
alle pijlers
Hoe kan ik een beter mens worden?
donderdag 10 juli 2008 om 15:50
Hallo dames en enkele heren,
Ik zou graag een beter mens willen worden, ook op het forum. Ik heb recentelijk op een paar topics te horen gekregen dat ik dingen schreef die niet wenselijk waren, en ik was me -eerlijk waar- van geen kwaad bewust. Hoe werk ik hier aan? Misschien doe ik het ook wel in het echte leven, zal best, want ik ben hier gewoon mezelf in feite. Hoe word ik een beter mens?
PS: ik weet dat sommigen een bloedhekel aan me hebben, maar laten we alsjeblieft er geen scheldtopic van maken, ik ben oprecht geinteresseerd in ieders mening.
Ik zou graag een beter mens willen worden, ook op het forum. Ik heb recentelijk op een paar topics te horen gekregen dat ik dingen schreef die niet wenselijk waren, en ik was me -eerlijk waar- van geen kwaad bewust. Hoe werk ik hier aan? Misschien doe ik het ook wel in het echte leven, zal best, want ik ben hier gewoon mezelf in feite. Hoe word ik een beter mens?
PS: ik weet dat sommigen een bloedhekel aan me hebben, maar laten we alsjeblieft er geen scheldtopic van maken, ik ben oprecht geinteresseerd in ieders mening.
vrijdag 11 juli 2008 om 02:32
vrijdag 11 juli 2008 om 02:35
Shi,
je hebt gelijk dat het geen kind is.
Termen zoals harde of zachte aanpak klinken kinderlijk.
Overigens is het woord "aanpak" eigenlijk al niet geschrikt.
Het klinkt haast autoritair.
Digi wordt niet geholpen op deze wijze.
Het is ook jammer dat ze het forum daarvoor probeert in te zetten zo nu en dan.
Het is niet reeel
Maar ook Digi moet leren stil te staan bij wat ze schrijft.
Ik vind niet dat ze gekwetst hoeft te worden,dat vind ik van niemand.
Het zou ook mooi zijn als Digi ook leert minder te kwetsen.
Ik schrijf vooral leert,omdat ik besef dat dit, in haar geval, niet even duidelijk zal zijn wat haar inbreng weleens teweeg kan brengen.
Ach ja, en kwetsen zal iedereen hier weleens doen of overkomen.
Ieder reageert vanuit zijn eigen referentiekader, dat zal altijd gekleurd zijn.
Ik vind het altijd een lastige kwestie rond Digi.
Ook omdat ik er niet neutraal in kan staan.
vrijdag 11 juli 2008 om 02:37
Klopt wel hoor, wat ik van BGB en Iry lees.
BPSers vragen veel aandacht. Niet omdat ze het lekker vinden maar omdat ze het nodig hebben. Alleen om de aandacht te krijgen die constructief is.... is een hele klus. Voor omgeving en voor de BPSer.
Dus én knallen voor je kop én verplichte hugs lijkt me helemaal niet slecht.
BPSers vragen veel aandacht. Niet omdat ze het lekker vinden maar omdat ze het nodig hebben. Alleen om de aandacht te krijgen die constructief is.... is een hele klus. Voor omgeving en voor de BPSer.
Dus én knallen voor je kop én verplichte hugs lijkt me helemaal niet slecht.
vrijdag 11 juli 2008 om 02:43
Wil dan toch nog iets zeggen: soms heb je zelf al sleutels gevonden. Die zijn langzamerhand zo eigen en vanzelfsprekend geworden dat je niet kunt begrijpen dat een ander die sleutel zo ongeveer voor zijn neus heeft hangen, maar niet aanpakt.
Dat is niet realistisch, natuurlijk, omdat iedereen zijn eigen tijdstip van inzicht en groei heeft.
Dat is niet realistisch, natuurlijk, omdat iedereen zijn eigen tijdstip van inzicht en groei heeft.
vrijdag 11 juli 2008 om 02:48
vrijdag 11 juli 2008 om 02:50
Ik vind het jammer voor Digi dat ze in franstalig gebied zit. Als ik haar was zou ik in Antwerpen of in Halsteren een goede groepstherapie zoeken.
En wat die sleutel van tarentelle betreft: daarom wens ik haar veel geduld met haarzelf. Het is een lange en frustrerende weg. Maar vaak wel nodig om te bewandelen om te voorkomen dat je het loodje legt.
En wat die sleutel van tarentelle betreft: daarom wens ik haar veel geduld met haarzelf. Het is een lange en frustrerende weg. Maar vaak wel nodig om te bewandelen om te voorkomen dat je het loodje legt.
vrijdag 11 juli 2008 om 02:56
"Maar het is een lange, lange weg
die ik helemaal alleen afleg
en niemand die me zeggen kan
waar kom ik terecht?
Totdat ik eindelijk zeggen kan
ik ben het echt."
Is ooit een single geweest van iemand die meegedaan heeft met showmasters, NCRV, Sandra Reemer. Ben de naam van artiest en titel van het liedje kwijt.
die ik helemaal alleen afleg
en niemand die me zeggen kan
waar kom ik terecht?
Totdat ik eindelijk zeggen kan
ik ben het echt."
Is ooit een single geweest van iemand die meegedaan heeft met showmasters, NCRV, Sandra Reemer. Ben de naam van artiest en titel van het liedje kwijt.