Hoe kom ik er overheen?

23-10-2016 16:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee daar,

Mijn vriend heeft het een tijd geleden uitgemaakt en ik heb het er nog steeds heel erg moeilijk mee. Dit komt vooral omdat ik geen goede afsluiting heb gehad, we waren die zondag nog uiteten geweest en donderdag dumpte hij me via een appje. (Voor een meisje die hij toen drie dagen kende, hij zegt van niet maar ze zijn samen nu.) Het doet me heel veel pijn en zij heeft me via zijn telefoon ook nog geappt (om me gek te maken). Ik kan het maar niet van me af zetten, nu heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik er graag over wil praten. Nu heeft hij net gereageerd dat hij niet met me wilt praten omdat ik volgens hem bullshit de wereld in heb geholpen wat zijn studentenleven nu beïnvloedt en dat ik kapot kan vallen. Ik weet echt oprecht niet waar hij het over heeft dus ik heb hem dat ook gevraagd maar heb nog geen antwoord. Ik vind het echt verschrikkelijk. Ik heb nu even met hem gepraat, ik heb t gevoel dat ik hem terug wil. Mijn hoofd zegt nee, maar mijn hart zegt van wel. Hij zal me nooit terug willen en zegt dat hij me niet kan vergeven voor hoe ik deed. Maar hoe kom ik hier toch overheen? Het doet me heel veel pijn en het gaat ook inzettend slecht op school door alles.
TO, ben blij dat je van hem af bent. Delete hem overal en ga verder met je leven. Je wilt toch niks met iemand die zo respectloos met je om gaat?
Laat gaan.......
Waarom zou jij iemand willen die jou zo behandelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh, ik dacht even dat ik jouw topic zou willen lezen. Maar "Hee daar" als aanspreekvorm, dan is dit topic dus niet voor mij bestemd? Maar alleen voor mensen met wie je in de zandbak hebt gespeeld. Jammer.
Doorgaan, en vergeten.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
goede afsluiting bestaat niet, het is geen bankkluis he?
Delete zijn nummer, blokkeer hem op social media. Huil een keer lekker uit, evt met hulp van een jankfilm. Dan ga je een poos buiten lopen, en dan ga je iets opruimen/schoonmaken. Dan kruip je lekker op de bank met een lachfilm, en dan ga je lekker slapen.

Bij mij helpt het ook vaak om steeds iets aan te hebben: muziek, luisterboek, tv... Klinkt stom, maar ik kan mezelf dan makkelijker tot 'de normale dingen' zetten (koken, eten, huishouden, werk).
Als iemand aan mij zegt dat ik kapot kan vallen, zeg ik dat ze kunnen opdonderen. Wat in vredesnaam heeft die jongen dat je jou dat laat zeggen en je dan ook nog het gevoel hebt dat je hem terug wilt? Heb je niet iets van eigenwaarde? Zelfrespect? Iets in die richting?
Ach TO, laat die gast gaan! Hij doet niet aardig tegen je en ik zou helemaal geen zin hebben om hem nog te zien als ik jou was.

Kop op! Kweek eigenwaarde werk aan je zelfvertrouwen.
Bedankt voor de reacties, ik wil hem met mijn verstand ook niet terug maar ik heb steeds de leuke momenten in mijn hoofd, dat is t. Ik probeer verder te gaan maar ik vind het erg moeilijk omdat ik heel veel van hem heb gehouden.
Maak een lijst net alle redenen waarom het goed is dat het uit is. Bekijk die iedere keer.

Jij hebt een sprookje in je hoofd. De realiteit is anders. Misschien hebben je vriendinnen nog goede redenen om deze idioot voorgoed uit je leven te bannen?
O, en je mag best verdrietig zijn om wat er niet meer is. Accepteer dat je verdrietig bent, geef er eens aan toe, in plaats van het te onderdrukken.
Is dit je eerste grote liefdesverdriet? Ik zag laatst in een grappige film een scène waarbij moeder aan dochter met 1e liefdesverdriet zei: naja... nu heb je het ergste moment in je leven in elk geval gehad.

Bij veel mensen doet het nooit meer zo'n pijn als de eerste keer, als je verdrietig bent ben je verdrietig, dat kun je niet wegrationaliseren. Neem tijd om te rouwen zonder er jarenlang in te verdrinken. Accepteer dat het tijd kost, ertegen vechten is veel slechter; ook voor je schoolwerk. Zoek een meditatie op youtube (guided meditation sadness / grief / emotions / self compassion) om bewust naar je emoties te kijken en ze te aanvaarden. Dat zal helpen. En bedenk dat dit niets zegt over jouw waarde als mens

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven