Homeopatie bij faalangst

10-12-2012 09:39 12 berichten
Wie heeft er ervaring mee.

Waarschijnlijk heeft mijn dochter faalangst. Bij toetsenweken heeft ze slechte resultaten terwijl bij so's of repetities de resultaten altijd goed zijn. Ze doet nu 4 havo voor de 2e keer dus er moeten goede resultaten behaald moeten worden. Haar mentor vermoed faalangst omdat ze dus tijdens repetities geen zenuwen of blackout krijgt.

Ze krijgt vanaf morgen examentraining, om haar zenuwen/faalangst onder controle te leren houden maar ik vraag me af of dat afdoende is.

De druk is nu dus erg hoog, als ze in februari geen voldoendes haald dan moet ze van school af.

Dus ik vraag me af of we via de homeopathische weg mss wat kunnen bereiken, of via druppels van de tuinen oid.

Ik wilde al een afspraak maken bij een homeopathisch arts maar had eerst wat ervaringen willen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een afspraak maken met een echte arts, of een psycholoog om haar faalangst onder controle te krijgen.

Ik ken iemand die goede resultaten heeft geboekt door wat sessies bij een psycholoog.
Homeopathie is (op z'n best) niet bedoeld als acute behandeling van klachten. Je zou haar Valeriaan kunnen geven, als ze dat zou willen.
quote:nephthys schreef op 10 december 2012 @ 09:45:

Ik zou een afspraak maken met een echte arts, of een psycholoog om haar faalangst onder controle te krijgen.

Ik ken iemand die goede resultaten heeft geboekt door wat sessies bij een psycholoog.Mee eens. En bij het GGZ zijn ook cursussen te volgen. Ik begrijp dat het misschien dan te laat is maar voor de toekomst zou ik toch eens contact opnemen met ze, of via de huisarts.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als zij in homeopathie gelooft zal het wellicht helpen. En anders, baat het niet, schaadt het niet. Al kun je haar net zo goed een glas water geven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou examentraining een stuk meer vertrouwen dan 1 miljoen keer verdunde kruidenthee.
Is het misschien geen idee om met haar te praten om de druk zo proberen te verlagen

Je zegt het zelf al "er moeten goede resultaten behaald worden". Je bedoeld het goed echter kan deze houding onbewust bijdragen aan de faalangst van je dochter.

Probeer het gehele te relativeren, zodat het niet zo dramatisch lijkt.

Faalangst heeft geen lichamelijke oorzaak, maar meer een psychologische (het zit tussen de oren) daarmaa wil ik de noodzaak en de gevoglen niet wegpraten maar het toedienen van druppeltjes zie ik niet echt als de oplossing
Daarnaast ff googlen omgaan met faalangst kwam gelijk veel sites tegen.

op deze stonden aantal tips

http://www.zonderfaalangst.nl/omgaan-met-faalangst/
Ik weet dat faalangst tussen de oren zit, maar dacht dat er homeopathische druppels bestonden om de zenuwen wat te onderdrukken.

De examentraining is al via de GGD. Die krijgt ze vanaf morgen via haar school. Gelukkig dat zij inzien dat ze het zeker kan, maar door zenuwen helemaal dichtklapt.

Het rare is dat ze verder nergens geen last van heeft, staat zonder problemen te dansen op een podium en is in het dagelijkse leven assertief.

Werkt in een schoenen winkel waar ze zonder stuntelen ofzo schoenen verkoopt. Het is niet dat ze onzeker is.
Ik geloof niet in homeopathie. Daarom zou ik me met een klacht als faalangst niet bij een homeopaat melden. Eerder bij een psycholoog, wat hier ook gezegd wordt.

Vindt zij dat een brug te ver en heeft ze wel vertrouwen in homeopathie, kan je het altijd proberen. Wie weet krijgt ze een 'placebo effect' ervan en werkt dat als extra steun in de rug.
quote:momodoe schreef op 10 december 2012 @ 10:50:

Ik weet dat faalangst tussen de oren zit, maar dacht dat er homeopathische druppels bestonden om de zenuwen wat te onderdrukken.

De examentraining is al via de GGD. Die krijgt ze vanaf morgen via haar school. Gelukkig dat zij inzien dat ze het zeker kan, maar door zenuwen helemaal dichtklapt.

Het rare is dat ze verder nergens geen last van heeft, staat zonder problemen te dansen op een podium en is in het dagelijkse leven assertief.

Werkt in een schoenen winkel waar ze zonder stuntelen ofzo schoenen verkoopt. Het is niet dat ze onzeker is.

Als je toch iets van kalmerende middeltjes wil, ga dan langs bij een echte arts, die kan waarschijnlijk wel iets voorschrijven.

Maar wat vindt je dochter er eigenlijk zelf van. Kan zij zeggen waarom het vaak mis gaat? Voelt zij het aan als faalangst?

Ik heb ook wel eens periode gehad waar ik regelmatig tijdens toetsen de mist in ging, maar dat was geen faalangst maar slechte tijdsplanning tijdens de toets.
Ze weet niet of ze faalangst heeft, ze begrijpt zelf ook niet waarom ze tijdens toetsenweek slecht presteerd. De mentor denkt aan faalangst omdat ze tijdens gewone repetities wel goede cijfers haalt.

Ik heb haar verteld om verder te zoeken naar een oplossing en staat er geheel achter, zij wilt dit jaar ook overgaan natuurlijk. En het is niet zo dat ze boven haar kunnen moet presteren. Ze zou eigenlijk vwo aankunnen maar ivm andere hobby's hebben we toendertijd besloten om lager te zitten dan wat ze eigenlijk kan. Nu denk ik gelukkig heeft ze geen vwo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven