Ik ben mezelf even kwijt

10-03-2015 18:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een gesprekje gehad op het werk, het ging over hoe ik weer stappen vooruit kon gaan zetten. Ik ben namelijk nadat mijn broer een zelfmoordpoging heeft gedaan niet meer de oude geworden (althans dat zeggen mensen om mij heen). Hij leeft nog en ook na de tweede poging nog steeds maar het is gewoon moeilijk. Enerzijds kan ik er heel boos om worden en anderzijds heel bang, nou heb ik niet het gevoel dat ik dit altijd met me meedraag maar toch lijkt het alsof ik zelf ergens onder doorga. Ik herken mezelf niet meer, en dat is eng.

Ik weet af en toe zelf niet eens waarom mijn gedachten gaan hoe ze gaan. En soms, ookal denk ik helemaal nergens aan, word ik opeens intens bang(in de intentie van dat het niet lukt)/verdrietig. Op zo'n moment verkeer ik in een soort vissenkom, ik snap dingen niet meer, doe opeens iets vier keer opniew en vergeet waar ik mee bezig ben. Het enige wat ik wil is dan huilen. (weet je wel, dat gevoel dat je ongesteld moet worden en alles je teveel is ;P maar dan net even erger).

Ook ben ik opeens weer veel onzekerder geworden als ik op mensen af moet stappen en durf ik de confrontatie nog maar moeilijk aan te gaan (ik doe het wel maar het kost zoveel moeite dat ik het na drie keer wel gehad heb). Ik ben dan gewoon moe.

Ook kan ik geen keuzes maken in het dagelijks leven (school, eten, dieet of niet). En is mijn motivatie om te winnen snel verdwenen, ik laat snel dingen schieten..

Het lijkt gewoon wel alsof ik alle stappen die ik had gemaakt nu weer in twee maanden terug heb gezet..

Ik zat laatst te denken zal er echt iets mis zijn, kunnen ze niet gewoon met een hersenscan alle linkjes nalopen (tuurlijk niet, maar stel de optie had er geweest)..

Ik weet het even niet meer..
Dancing is like dreaming with your feet
Het is ook niet niks allemaal

Alleen denk ik dat een hersenscan niet nodig is, maar misschien helpt het om eens met een psycholoog te praten

Zodat hij/zij je kan helpen de boel weer een beetje op de rit te krijgen

Heel eerlijk, als het mij zou overkomen zou ik ook geen idee hebben waar ik zou moeten beginnen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja, een aantal gesprekken met een psycholoog, zodat je weer stevig op je benen komt te staan.

Schroom niet, gewoon doen, het zal je goed doen.
Wat erg voor je!

Maar zoals Summerdance al zegt, een hersenscan zal waarschijnlijk onnodig zijn. Hele grote kans dat het gewoon de stress is.

Ga met iemand praten die je kan helpen het te verwerken.

Sterkte x
Ga eens met je huisarts kletsen... (heb ik ook gedaan en gelijk een dubbele afspraak voor die dag bij hem gevraagd zodat je ff de rust voet om t te kunnen vertellen) Hij kan je evt doorsturen om met iemand t aan te pakken.

Heb ik zelf ook gedaan en ben dr mega blij mee! Succes!
Precies, met je huisarts praten is echt een goed idee, ik ben een tijdje depressief geweest en op sommige momenten voelde ik me hetzelfde als jij je voelt nu. Hoe meer je erover praat, hoe meer je jezelf open stelt, hoe meer iemand jou kan helpen, ik zeg natuurlijk niet dat je gelijk de oude voelt na 1 gesprek, maar langzaamhand ga je je echt beter voelen..

Je komt hier weer bovenop!!
Als ik je vind dan zal ik het je laten weten, een beetje humor heb je ook nodig om door deze barre periode heen te komen. Ik leef met je mee, je gaat door een moeilijke periode heen. Wat ondersteuning van een prof lijkt me geen slecht idee. Sterkte meis.
Zielig voor je broer. Praktisch iedereen denkt daar weleens over na maar om het ook echt te doen? Ook akelig voor je ouders trouwens. Sterkte.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind het gewoon moeilijk om die stap te nemen omdat ik er net vanaf was.. Ja, humor helpt zeker! (Ik heb megaleuke collega's die me allemaal vrolijk maken ). Ik wil graag geholpen worden maar ik wil ook gewoon mezelf kunnen helpen omdat ik niet altijd door anderen weer op het goede pad gebracht moet worden. Eigen kracht moet ook sterk genoeg kunnen zijn (hoop ik)..

Ja, t is inderdaad heel vervelend voor hem, ons en iedereen. Het is zo eng, zo ongrijpbaar. We willen hem ook helpen waar nodig en doen dit ook (hopen we).
Dancing is like dreaming with your feet
Soms hè. soms hoef je gewoon niet altijd alles zelf te doen!

Dan is een extra helpende hand zo fijn!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ze kunnen je wel de handvatten geven om zelf weer op t goede spoor te komen... snap dat je t zelf wilt doen maar dat is soms ook juist de valkuil ;)
quote:yvette_y schreef op 10 maart 2015 @ 20:33:

Ik vind het gewoon moeilijk om die stap te nemen omdat ik er net vanaf was.. Ja, humor helpt zeker! (Ik heb megaleuke collega's die me allemaal vrolijk maken ). Ik wil graag geholpen worden maar ik wil ook gewoon mezelf kunnen helpen omdat ik niet altijd door anderen weer op het goede pad gebracht moet worden. Eigen kracht moet ook sterk genoeg kunnen zijn (hoop ik)..

Ja, t is inderdaad heel vervelend voor hem, ons en iedereen. Het is zo eng, zo ongrijpbaar. We willen hem ook helpen waar nodig en doen dit ook (hopen we).Soms heb je even een steun nodig om te zorgen dat je je op eigen kracht kunt redden. Hulp zoeken is geen teken van zwakte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven