Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Hmmm, Zoeb en Gelukkeling, als ik jullie zo lees is het hebben van broers / zussen ook niet altijd ideaal... Sjurman heeft er een aantal, en hij ziet ze niet vaak, maar als ze elkaar zien is t goed. En in tijden van nood staat iedereen voor elkaar klaar. Dat was een beetje het plaatje dat ik van de week miste.

Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen Zoeb. Zo niet fijn om wakker te liggen van de kramp! Heb je binnenkort weer een afspraak bij de pijnpoli? In ieder geval heel veel plezier met het kerstdiner bij scouting!

Bo, ook voor jou hoop ik dat je een goede nacht achter de rug hebt. Of eigenlijk dat je weer (na wijkpleeg) lekker ligt te slapen, het is nog vroeg.

Afgelopen nacht heb ik ok geslapen. Merk wel dat als ik wakker word alles meteen weer "aan" staat. Dat zal nog n kwestie van stresshormonen zijn die uit moeten razen. Op het moment dat ik niet teveel vooruit kijk kan ik de ontspanning erin houden, kijk ik verder dan een paar uur naar voren dan slaat de onrust toe. Vandaag dus ook niet teveel in de agenda, kort bezoek aan moeder en vanavond komen vrienden eten. Dat het huis nog niet kerstig is en nodig een zwabber kan gebruiken... ach, komt wel weer. En sjurman heeft nu vakantie, dus iets meer mogelijkheden dan anders.

Ik ga eens kijken wat de kat net allemaal uitgespookt heeft. Hoorde een hoop kabaal (barricade bij visjes ging om) en poes rende ongeveer met luik en al naar buiten. Kattenkwaad?!
Zo ben weer helemaal bij gelezen.

Sjur moeilijk allemaal hoor. Ik weet het nog wel heel goed toen mijn moeder zo veel voor mijn opa moest zorgen voordat hij opgenomen kon worden. Bij had een vergevorderde vorm val alzheimer, maar mijn oma had het een beetje weten te verdoezelen. Gelukkig is mijn moeder geen enigskind dus ook wel steun van anderen. Helaas ook een hoop onenigheid en ruzie. Die jaren hebben zijn tol wel geëist.

Ing ik hoop dat je je beter voelt.

Zoeb wat rot :(. Ik hoop dat het inmiddels een beetje te doen is.

Bo hoe was je nacht?

Ik hoop dat alle kleintjes ook weer een beetje opgeknapt zijn.

Arg ik ben vannacht m'n telefoon bij iemand vergeten. Ik bedacht het me toen ik de deur achter me dicht trok. Er was geen duurbel dus ik heb echt heel lang op het raam staan kloppen, maar hij deed gewoon niet meer open....de muziek stond ook hard aan, maar ik denk ook wel dat hij gewoon geen zin had om de deur open te doen.

Maar goed ik was ook gewoon weg gegaan.....en nou moet ik straks dus terug.....karma, karma.....
Goedemorgen, nog even vandaag en morgenochtend doorkomen en het is weer klaar met het infuus!

Ro moet zo boodschappen gaan doen, zonder mij; hij heeft er zin in

Sjur, is de ravage te overzien, die je kat heeft aangericht? :-)

Maak er een fijne rustige zaterdag van; ik hoop dat het ietsje beter gaat met je moeder.

Zoeb Wat een rotnacht!

Als de pijn en krampen bijven doorzetten desnoods even de HAP bellen hoor, dit klinkt niet goed!

Ik hgoop dat je nog even kunt slapen.

Geluk, werk ze weer voor vandaag! Als het bij jullie net zulk weer is als hier mis je in ieder geval niks aan de dag; wij hebben natte sneeuw en harde, koude wind *brrrrr*

Zo, even Ro een lijstje geven en de deur uitsturen naar de supermarkt
Goedemorgen allemaal! O wat erg dat je zo'n kramp had vannacht Zoebie, zou het komen van het late werken gisteren? hou je het dagboekje nog bij? genoeg om op te schrijven dan weer.

Sjur zo is het bij mijn man ook, ze zien elkaar 3 keer per jaar, soms minder, vier jongens, die zijn sowieso vaak veel minder hecht, maar als ze samen zijn is het altijd goed.

Wij, mijn zussen en ik, zien elkaar drie keer in de week, twee keer samen sporten en een keer bij mijn moeder op de thee. De relatie met die ene zus, waar ik nu woorden mee had, is altijd al moeilijk geweest, wij begrijpen elkaar gewoon niet, ze kan met de andere zus goed opschieten en ik ook dus het is vaak moeilijk, maar ik houd me in omdat ik het niet wil verpesten voor mijn moeder en de zus die ik wel lief vind.

Bootje hoe is het ben je weer lekker in slaap gevallen na de zuster? ik hoop het!
O tegelijk gepost, je wil het vast niet geloven maar hier schijnt de zon!

Gisteren zag ik op het weerbericht dat de storm die jullie hadden over Nederland trok, maar wij zaten in het oog ervan, waar het wel stormt maar veel rustiger is, onze schuld dus .......
Nog een dag en dan ben je weer verlost Bo. Wat zal dat een opluchting zijn. Doet het wel zijn werk of merk je er nog niets van?

Jaaa, de zon schijnt.

Als ik thuis ben bij mijn broers en zussen is het altijd erg gezellig. Maar mijn broers zijn nogal lolbroeken, dus dan weet je het wel. Bij Jan thuis is het een stuk minder. Daar is echt ruzie tussen broers en ze zeggen ook niets tegen elkaar. Eén broer ligt dwars. Ik mag me er niet mee bemoeien, maar ik heb al vaak de neiging gehad om nu eens te gaan vragen waarom ze zo doen, want ze trekken hun kinderen er ook nog eens in mee.

Bo, ik heb gisteren veel te veel gedaan denk ik. Daar kwam het van. Het rare is dat ik de hele dag geen centje pijn heb gehad, dus dan ga ik natuurlijk ook maar door. Heb de hele benedenverdieping een grote beurt gegeven en de keuken eens goed gepoetst. En dan gisteravond ook nog eens werken.

Ik moet in mijn pijndagboek van 0 tot 10 een cijfer aan de pijn en de krampen geven en ik ben nooit hoger dan een 6 gekomen, wat ik al behoorlijk vind, maar nu staat er zomaar ineens een 8. Het was erg, en dan worstel ik eerst nog eens twee uur door en ga dan pas aan een extra tramadol. Waarna het wel iets beter ging en ik ook in slaap ben gevallen, maar vanmorgen was het nog steeds niet weg. En nu na de medicatie opeens weer geen centje pijn. Alleen wat last van de krampen, maar ook niet eens zo heftig. Nou ja.

Ik heb niet meer geslapen vanmorgen. Dat lukt me dan weer niet. Nu staat de kipfilet voor vanavond te pruttelen en de soep is aan het trekken.

En nu ga ik toch echt de bovenverdieping doen en dan zie ik vannacht wel.
Zoebie ik hoop dat de pijn van het extra werk komt, dan weet je dat je het wat rustiger aan moet doen, maar dat zit niet echt in je aard denk ik. Jemig je geeft de pijn een 8 nou dat zegt genoeg. Wat leuk dat Sam komt slapen.

Hier ook iemand die gelukkig nooit problemen heeft met haar vader en broers, in het verleden wel met mijn moeder gehad ten tijde van haar scheiding, maar dat is gelukkig wel weer goed gekomen. Als ik sommige zo lees dan denk ik oei wat naar en rot en vervelend als er zo moeilijk wordt gedaan. Hoop dat jullie je staande weten te houden.

Bo nog even ( nou ja even ) en dan ben je verlost van je infuus.

Sjur was het een grote puinhoop van de aktie van je kat?

Netje gaat het allemaal een beetje met je?

Luonto heb je je telefoon al terug? Ik hoop dat hij niet de hele dag de hort op is.

Hier schijnt ook heerlijk het zonnetje. Vanavond een gezellige avond met het personeel van het zwemmen ipv een kerstpakket gaan we eten en laser gamen. Het zal best een dolle boel worden.
Oh oh Luonto, is dit een extra hoofdstukje in je boek?

Bo, nog minder dan 24 uur gelukkig! Ben je al aan het aftellen?

Wat een verhalen hè, met de familie... Hier is alles goed, hoewel ik al eens eerder heb aangegeven dat mijn broer sinds zijn ongeluk wel een gebruiksaanwijzing nodig heeft. Hij was altijd al fel enzo, maar het kan hem nu allemaal niet zoveel meer schelen wat anderen ervan vinden geloof ik. Wij zijn ook allemaal nog wel jong natuurlijk, ik ben de enige uit huis.

Hier gaat het redelijk. Ben misselijk en 's avonds snel moe, heb dus voor vanavond maar afgezegd, dat red ik niet als ik eerst heen en aan het eind ook nog zelf terug moet rijden. Dus vanmiddag komt phoehee met aanhang langs en verder heb ik niks!

Nu even de boodschappen opruimen en de was ophangen en dan ga ik nog even liggen. Fijne middag!
Ing, Phoehee en jullie aanhang, veel plezier vanmiddag!

Ik heb mijn telefoon inmiddels weer teruggevorderd....hahahaha.

Gelukkig hoor, want er bleef een vriendin bij mij slapen en die was dus de weg kwijt in de stad, maar ze kon mij niet bereiken. Gelukkig heeft ze uiteindelijk de weg wel gevonden..... en zo hebben we mooi uit kunnen slapen voordat ik m'n telefoon ging ophalen.

Toen ik chemo's had heeft mijn moeder de klappen wel opgevangen. Maar al snel daarna voelde het altijd wel ongemakkelijk als ze kwamen helpen. Schoonmaken (ivm warm water), bed verschonen, zware boodschappen. Eigenlijk heb ik overal hulp bij nodig, maar er is wel veel tijd overheen gegaan eer ik het een beetje kon en wilde accepteren. Misschien nog steeds niet helemaal zelfs.

Mijn zusje heeft een operatie datum voor haar preventieve amputaties en reconstructies. Komt nu snel dichtbij. Ze wordt ook geopereerd in de week van mijn controles, dus het wordt weer flink af en aan richting het ziekenhuis tuffen.

Zoeb, waarom wacht je zo lang met de extra pijnstillers? Werk die medicatie niet effectiever als je een wat constanter spiegeltje hebt, of maakt dat geen verschil?
Oh wat leuk, Ing, Phoehee op bezoek!

*zwaait naar iedereen*

Geniet van je middag en ik hoop dat je je snel beter voelt!

Mijn infuus mag er morgen aan het eind van de middag uit, dat is nog wel vol te houden (ahoewel ik me wel enorm begin te ergeren aan die infuuspaal constant).

Meepie, lasergamen, gaaf!! Dat heb ik vroeger veel gedaan, vind ik superleuk :-)

Fijne avond gewenst!

Zoeb, zo rot dat je direct "gestraft" wordt voor een te drukke dag. Je bent wel weer een eigenwijzerd dat je dan nu toch de bovenverdieping gaat poetsen :-) Sam komt vanavond, toch?

Sowieso beterschap, als je plotseling een 8 aan je pijn moet geven zegt dat natuurlijk wel wat

Gelukkeling, niet voor te stellen dat de zon schijnt bij jullie; hier natte-sneeuwt het, het is grijs en waterkoud *brrr*

Qua weer is het dus niet erg om binnen te moeten blijven vandaag :-)

Luont, heb je je phone al terug? Je zal wel onthand zijn zonder.
Oh ik post en zie dat je inderdaad je telefoon teruggevonden hebt :-)

Hoe is het voor jou, dat je zus nu dat hele preventieve traject ingaat?
Ing is Phoehee al gearriveerd? Gezellig. Tenminste als Okkie je kerstboom laat staan.

Ik ben gewoon super-ongelofelijk-niet te filmen zo eigenwijs Bo.

Maar ik wil het klaar hebben zodat ik volgende week niet zo veel moet. Ik heb Jan's slaapkamer, de badkamer en de babykamer klaar. En ik heb een beetje was weggestreken die me al weken aan lag te kijken en waar ik geen zin in had.

Mijn slaapkamer komt morgen wel. Die doe ik niet meer.

De dekbedhoezen zitten in de droger. Die kunnen straks zo de bedden weer op. Ik moet om vier uur weg naar Scouting en ik moet nu het servies voor 16 man bij elkaar zoeken en nog wat tafelkleden en servetten zoeken. Ik heb ook al menukaartjes gemaakt en de soep en de kipfilet is klaar. Nog even champignonsaus maken en dan douchen en wegwezen.

Ik heb deze week drie afspraken in Maastricht. Twee keer fysio en één keer pijnpoli. Maandag, woensdag en donderdag. De fysio is er alleen op maandag en woensdag en de pijnpoli-arts is er alleen op donderdag. Gaat lekker zo hè. En dan nog vier dagen werken.

Maar dan hoef ik de volgende week daarop ook maar drie dagen. Hoe heerlijk is dat dan. Wel jammer dat 1 januari nu weer op zondag valt.

En nu eerst alles voor het diner inpakken.
Zoeb, wat n energie heb jij! Ik sta te tollen als ik lees wat je allemaal doet. Hier heb ik een dikke streep gezet door alle niet echt noodzakelijke activiteiten gehaald.

Poes had vanmorgen de barricades bij de visjes omgegooid. Meer herrie dan rommel gelukkig. Eén vis is erin gebleven, die dreef... heb ik maar een enkeltje open water gegeven

Goed, nog een laatste slok warme choco en dan even huisvrouwtje spelen.

Veel plezier ing en phoehee!
Ik heb alles al klaar hoor Sjur. Er staat een compleet servies in kratten, maar tafelkleedjes en servetten heb ik niet kunnen vinden.

Dus ik moet nog even naar Zeeman crossen. Kan ik ook iemand anders laten doen, maar ik wil het hebben voordat we beginnen. Die andere leiders zijn in staat een half uur weg te blijven.

Ik ga nu douchen, me optutten en mijn goede kleren aandoen, Nu eens niet in Scoutingtenue.
Wat is het gezellig hier, met zijn allen rond de infuuspaal is minstens zo leuk als rond het vuur......... Ik ben net klaar met de post uitzoeken op mijn werk, jullie willen niet weten wat een klus dat is, 160 patienten die allemaal kerstkaarten krijgen, twee plastic kratten vol vandaag en dit is pas het begin..... Alle namen moet ik op de computer opzoeken want uit mijn hoofd weet ik natuurlijk niet op welke kamer en afdeling die mensen liggen. Ik heb nog geluk dat het weekend is, dan gaat de telefoon niet voortdurend.

Vaak staat er ook nog eens ''oma Geer'' zonder verdere info, of ''opa Jan''
Ja he Sjur wat een energie heeft die meid, ik sta er ook af en toe paf van. Fijn voor jou hoor Zoeb, maar ik wordt af en toe wel een ietsiepietsie jaloers
Heel veel plezier vanavond, Zoeb! Leuk om iedereen eens niet in zijn scoutingtenue te zien, maar in normale kleding.

Eet smakelijk :-)

Gelukkeling, wat een klus! Ergens heel schattig, die kaartjes aan "opa Piet", maar voor jou een boel werk

Sjur, lekker aan het relaxen hoop ik?

Huisvrouw spelen heeft geen prioriteit hoor; lekker het hoognodige doen en verder met een pot thee op de bank!

Hier een niksig dagje; beetje internetten, beetje film kijken, beetje breien. Begin het goed zat te worden.

Zit nu op de wijkverpleging te wachten.
Nog twee zakjes Bo, merk je al verschil?

Mijn schoondochter belde net, eerst naar huis, maar toen ik daar niet was hier op het werk, ze vroeg zich af of we dan 2e kerstdag niet gezellig samen kunnen eten. Leuk! nu ga ik toch nog een dineetje fabrieken voor de Kerst, al is mijn moeder er nu niet bij, met de kinderen samen wel heel gezellig

Luonto wat heftig voor jullie, ik vroeg me ook af hoe jij erin staat, dat je zus dit nu moet doen, voelt het nu erg ''samen'' of juist niet?
Je ziét zelfs verschil, Gelukkeling! Ik had één supernare open ontsteking (sorry voor de ranzige tekst), en die is echt verbeterd. Maar het is heftig spul, ik vind het bijna even naar als chemo; gelukkig doet het zijn werk.

Na het infuus moet ik nog acht dagen aan de tabletten AB, maar dan is het ook klaar, hoop ik.

Wat gezellig van de kerst! Met je zoon en schoondochter eten, klinkt leuk :-)
Ik ga zo naar bed denk ik; ben best moe!

Allemaal een fijne avond & nacht gewenst :-)
Okkie is nog steeds een schatje. Hij heeft alles heel gelaten, zelfs de kat. Die moet er nog een beetje aan wennen geloof ik ik ben blij dat ik niet vanavond nog weg hoefde. Nu even op de bank hangen en op tijd naar bed. Morgen ga ik op iedereen reageren. Fijne avond!
Welterusten allemaal! ik blijf nog wel even wakker en houd de wacht........
Ing je hebt er maar niet bijgezet dat Okkie doodmoe was en dat dat er tijdens het eten uit kwam, huilen want moe! Hij ligt nu lekker te slapen en we zijn op de helft nu van de terugreis.

Bo is het echte sneeuw of van die natte drab? En 3 kilo erbij, sta je nog in de min na die bestralingen? Je was er toen toch een stuk of 7 kwijt?

Zoebie hoeveel pijn moet jij hebben om het een 8 te geven?! Jeetje.

En Sam aan de AB, arm ventje. Vaak helpt het wel snel.

Sjur
Vanuit bed nog even een zwaai. Vandaag was uiteindelijk best een fijne dag. Beetje wiebelig begonnen, maar naarmate de dag vorderde werd t steeds leuker. Het huisvrouwtje spelen was op n rare manier zelfs fijn, gewoon even alleen maar opruimen en schoonmaken. Even niet die constante interne radio aan, met discussies met moeder. Met dan als dooddoener "ja, je hebt gelijk", om vervolgens precies hetzelfde te doen als waar de discussie om begon. Grrrrrr!

Huis is nu ongeveer klaar voor kerstinvasie. Spullen zijn uit de berging gehaald, morgen maken we een begin. Ik heb een late dienst (denk dat werk nu ook een fijne afleiding is), misschien dat sjurman vast begint met omleg van electra en de boom op xmi plek. We zien wel...

De avond met vrienden was gezellig. Mooie cd van sting gevonden op spotify, met allemaal nogal keltisch uitgevoerde kerstliederen. Weet de titel van de cd niet meer, maar het is een vrij recente uit 2009. Aanrader!

Leuk dat de minimeet tussen ingh en phoehee met okkie zo geslaagd was. Hopelijk was het kerstmaal van Zoebie ook zo leuk.

En netje, hoe is het met jou? Zijn deze dagen te doen geweest voor je? Heb regelmatig even aan je gedacht

En nu merk ik dat mijn oogleden steeds zwaarder worden... slaap lekker allemaal! Enneh Bo, morgen laatste dag infuus!
Xmiplek? Weet ook eerlijk gezegd niet wat er wel had moeten staan... truste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven