Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Ik heb 'm gemailed hoor! Was het zo erg?

Ik zal 'm meteen hier weer weghalen dan.
Jeetje Sjur, wist niet dat je enig kind was. Dan komt inderdaad wel alles op jou dak. Wat fijn die praktijkondersteuning. Ik heb er nog nooit van gehoord. Rot zeg, die ruzie en ook al is het gelukkig wel bijgelegd, er blijft altijd wel iets vervelends hangen.
Oh Sjur het zal niet gemakkelijk zijn dit soort dingen uit handen te moeten geven, maar wel fijn dat je misschien voor jezelf ook weer wat tijd hebt zo. Ik hoop dat je moeder snel opknapt en met de zorg van professionals haar huis kan blijven gebruiken en jij daar gewoon op de koffie komt als dochter in plaats van als mantelzorger!
Zo Ing, die laatste zin... Die komt even binnen! Dat is precies waar ik de laatste tijd tegenaan loop!

Ik ben zó ontzettend blij dat ik toen ik Sjurman wat langer kende, naar zijn huisarts ben overgestapt (in het kader van "gezinshuisarts", maar eigenlijk gewoon omdat mijn vorige een eikel is), en ik nu een doortastend en empathisch exemplaar heb! De vorige was er zo een dat wanneer ik bij hem kwam, meteen vroeg "wat wil je dat ik eraan doe". Mijn huidige arts luistert en gaat met me in gesprek en stelt dingen voor. Maakt een stappenplan. Als dit... dan dat, zo niet, dan hebben we plan B achter de hand. Zo fijn, even die zorg los kunnen laten!

Zoeb, 48 euro voor een kerstdiner... geen geld zou je denken. Maar de penningmeester doet daar moeilijk over? Goed dat je hebt doorgezet en weet je, vaak worden dat nog de leukste en lekkerste gerechten! Vroegah, toen ik zelf bij scouting zat, hadden we de eerste zaterdag in het nieuwe jaar altijd boerenkoolmaaltijd. Met z'n allen aan de boerenkool met worst, tussendoor muziek maken en sketches. Ik zal nooit vergeten dat een van de leiding een hele act over Adriaantje Pyromaantje opvoerde, met kaars en vuurwerk in de hand. Binnen. Spannend dat ik het toen vond! Maarja, je bent 11 en dan is het gauw *whoehoe*...

Is alle regen en wind trouwens naar het zuiden aan het trekken? Vanmorgen regende het nog wel, maar was er al amper wind meer, en nu is het volgens mij ook weer droog. Hier binnen in ieder geval wel. Ga wèl de verwarming nog even hoger zetten, heb het fris.

Je hebt mail terug, Ing!

Sjur, een fijne huisarts is goud waard. Je voelt je zoveel meer gesteund in het leven, bij zowel lichamelijke als geestelijke problemen, wanneer je huisarts echt luistert!

Zoeb, het regent zo hard dat zelfs Joe niet naar buiten wil. En dat zegt wat!

Ze liggen braaf bij me, de één achter me en de ander naast me. Joe vond de infuuspaal maar niks, totdat hij ontdekte dat je ook op de wieltjes kunt knagen
Niet dat Joe met je infuuspaal aan de haal gaat Bo.

Saar vind al die vernieuwingen ook helemaal niks. Ze heeft wat verveeld gisteren toen alleen de keukentrap in de kamer stond.

Dat vond ze al raar. Ook de kerstboom vond ze de eerste dag maar een vreemd ding. Dan ligt ze alleen maar te kijken wat dat nu weer voor iets is.

Sjur het woord mantelzorger komt inderdaad heel hard binnen en ik kon er nooit aan wennen toen Jan ziek was. Bij Nienke bestond het nog niet eens. Dus niet gek dat je daar van schrikt. Maar je bent het wel natuurlijk.

En een fijne huisarts is inderdaad zijn gewicht in goud waard. Ik hoop er nu voorlopig niet meer te komen.

En het lijkt buiten iets lichter te worden. (Zeg ik hoopvol).

Bah ik heb altijd heel snel genoeg van die regen.
Oh jeetje... Ik wilde niet dat jullie nu met zijn allen de tranen laten vloeien om een woordje hoor

Mijn broer vond het woord mantelzorger zo vreselijk dat hij mijn ouders nooit heeft opgegeven voor die pluim ofzo, die jaarlijks wordt uitgekeerd. In zijn recalcitrante periode zei hij doodleuk: "daar zijn jullie ouders voor geworden". Nu vindt hij het nog vrij vanzelfsprekend maar die woorden gebruikt hij gelukkig niet meer. Mijn moeder heeft zich helemaal het schompes gezorgd in de eerste jaren. Ik geloof dat hij zich dat niet beseft.
Is jouw broer iemand die zijn zachte, kwetsbare kant het liefst omhult met gewapend beton, Ing? Kan me niet voorstellen dat hij heeft begrepen wat voor impact zulke woorden kunnen hebben...

Ik zat me net af te vragen hoe het vroeger allemaal ging, toen alles binnen de familie en buren geregeld werd en er niet zoveel professioneel geregeld werd. Er moeten toch heel wat mensen goed aan alle zorgen onderdoor gegaan zijn. Of ben ik dan zo'n watje, dat ik "nu al" aan de bel trek? Retorische vraag hoor, maar wel eentje met een serieuze ondertoon.

Inmiddels heb ik me ziekgemeld. Had de hoop dat ik als ik alleen mijn afspraak van vandaag ipv de hele dienst zou doen, het wel zou redden, maar dat gaat m gewoon niet worden. Zit ik daar met een huilhoofd, mensen te vertellen hoe ze goed voor zichzelf moeten zorgen. Lekker voorbeeld ben ik dan!
Sjur "vroeger" had je inderdaad burenhulp en grote gezinnen, dus broers en (schoon) zussen genoeg die een helpende hand toestaken. Ik weet dat als er weer een broertje of zusje kwam, wij altijd uit logeren gingen bij ooms en tantes en de buren mijn moeder vaak kwamen helpen. Bij de geboorte van mijn jongste broertje is mijn tante An steeds in huis geweest. Een heel lief mens was dat. Ze moet toch wat te stellen hebben gehad met die bende bij ons thuis. 15 kinderen waarvan de oudste 23. Dus veel oudere broers die samen gingen stappen en als die thuis kwamen was er altijd wel wat loos. Toen tante er was, hoorde mijn oudste broer om twee uur 's nachts een van de anderen thuis komen en besloot in een gekke bui zijn matras uit het raam naar beneden te gooien. Toen broer dit ontdekte en zijn matras weer de trap opzeulde, gingen de dekens en het kussen door het raam naar buiten. Helaas toen hij die weer bij elkaar had geraapt lag het matras weer buiten.

Je snapt dat op dat moment iedereen wel wakker was en we helemaal dubbel lagen. Tante An stond met open mond te kijken wat dat tumult allemaal was.

Mijn vader heeft er met een paar welgemeend gvd's een eind aan gemaakt en iedereen weer naar het eigen nest gedirigeerd. Het was nog lang onrustig die nacht.

Maar goed het ging over buren en familiehulp. Gek genoeg was die er altijd wel.
Ik had trouwens een vriendinnetje wat enig kind was. Jeetje was was ik daar jaloers op. Maar zij vond het bij ons altijd veel leuker met al die kinderen. Dus het was vaak discussies waar we gingen spelen. Ik wilde bij haar, maar zij wilde altijd bij mij.
Sjur wat vervelend dat je moeder weer in het ziekenhuis is. Ben blij dat jullie ruzie is uitgepraat. Het is ook best veel wat je dan zo in je eentje moet klaren. Goed ook dat je HA je heeft doorgestuurd.

Bo jammer dat je last heb van de bijwerkingen van de AB maar die kun je beter thuis hebben dan in het ziekenhuis. In het ziekenhuis zullen ze anders ook raar opkijken als je zover bent om de paaldans act te doen. Neem maar een extra pot thee om de zooi door te spoelen. Drink je kruidenthee of gewone?

Zoebie wat kun je soms veel doen met weing geld als je creatief bent, minder dat de pennigmeester moeilijk doet, maar je moet maar zo denken daar is hij voor, al mag het wel iets soepeler.

Its heerlijk dat je nog vrije dagen hebt om te niksen.

Hier ook van dat blijf in je bed weer. Maar dat kon niet vandaag want ik ben al weer bezig geweest met de kleding voor de Jantjes en we hebben gelukkig de broeken voor de heren teruggevonden, die hadden we heeeeeeeeeeeel goed opgeborgen. Straks komt mijn as ex dan gaan we samen eten en dan naar de film Nova Zembla. Ze hebben hier de bios verbouwd en die afgelopen zaterdag heropend dus ik ben benieuwd hoe hij is geworden.
Netje, vandaag dè vrijdag... de moeilijke dag waar je zo tegenop zag. Sterks meis, en als je behoefte hebt, er ligt hier nog een virtueel dekentje klaar!
Lieve dappere Netje, ik denk aan je
Netje
Netje wat een moeilijke dag. ik hoop dat je hem niet alleen hoeft door te komen en dat er tijd is om te praten en herinneringen op te halen.
Zo daar ben ik weer, lekker warm binnen, nu ga ik de deur niet meer uit! brrrrrrr wat een vieze nattigheid....

Netje ik wens je ook veel sterks vandaag.

Ruzie omdat ik vond dat zij het nu maar eens moest doen Bo, wij hebben het de afgelopen 8 jaar hier samen met de kinderen, of bij de kinderen thuis met haar erbij gevierd en mijn zus zegt altijd doodleuk: nee hoor, ik nodig niemand uit, Kerst is voor mijn gezin! nou ja..........

Dus dit keer zouden we dan maar met zijn drieën zijn, Man moeder en ik en ik vond dat gewoon niet leuk.

Tweede kerstdag gaat ze altijd uit met de ANBO dus die is al opgevuld.
Ik ben op mijn werk. Nu maar duimen dat het rustig is en internetbankieren overal gewoon goed werkt en de klanten opletten.

Voordeel is dat we met een gezellige kliek zitten.

Lastig is dat met moeders hè Gelukkeling. Mijn moeder wordt best veel uitgenodigd voor de kerstdagen en dan zegt ze tegen de eerste "ja", maar dan gaat ze opeens naar een ander. Kun je volgens mij niet maken, maar zij vind van wel.

Als ik dan zeg dat ze de eerste af moet bellen, dan kijkt ze me aan alsof ik me er niet tegenaan mag bemoeien.

Wij hebben de kinderen weer 1e kerstdag. Altijd erg gezellig.

Sam is ziek. Die zit ook aan de AB. HA hoorde wel iets op de longetjes. Ocharm. kleine Sam nu al aan de AB.

Morgenavond komt hij bij ons slapen. Schoondochter vroeg of we evengoed op wilde passen. Ik heb wel voor hetere vuren gestaan. Dus ja, lekker laten komen, ons kleine manneke.
Netje een extra knuffel. Hoop dat je vandaag en vannacht goed doorkomt met warmte om je heen.
Gelukkeling, ik snap héél goed dat je dit jaar een keer iets anders wilde met de kerst!

Ik hoop dat je moeder het fijn heeft bij je zus en vooral ook dat jij en je man dit jaar een rustige kerst hebben :-)

Zoeb, arme Sam! Alvast sterkte vanavond, ik hoop dat hij goed slaapt.

Phoehee, hoe is het nu met Okkie?

Die kwakkelt de laatste tijd ook zo

Meepie, veel plezier alsnog vanavond bij de film! Is de verbouwde bioscoop ook echt verbeterd?

Sjur, als je het niet meer trekt is ziekmelden beter. Niemand heeft er wat aan als jij instort

Luonto, hoe is het met jou? Heb je zin in de kerstdagen?

Norre, ben je weer bijgekomen van de taart en de gezelligheid?

Hier is het nu aan het sneeuwen, maar het waait nog steeds keihard.

Meerdere stroomstoringen gehad al; alles valt steeds uit, ik heb alle kaarsen maar aangedaan.

De nieuwe zak AB hangt er weer aan en morgenochtend om 6.30 zijn ze er weer.

Voel me nu best naar, misselijk en mijn arme buik is het geloof ik echt zat.

Maar ik ben wel weer drie kilo aangekomen; die shakes werken wel!
Je buik was nog niet bijgekomen van de andere misselijkheden Bo. Inderdaad een arme buik. Het blijft ook wel aan de gang bij jou. Arme jij ook dus. Ik hoop dat het slapen een beetje gaat lukken tussen de toiletbezoekjes door. Jullie slapen boven toch? Heb je daar wel een toilet? Anders is het erg lastig met het infuus steeds de trap af.

Sam komt morgenavond, ik ga hem na jhet kerstdiner van Scouting ophalen. Ik ben nu aan het werk en het is best druk.

Ik ga nu ook even een "plaspauze" inlassen. (Om koffie te halen.
Die moeder van jou maakt het helemaal bont Zoebie, ze gaat gewoon naar degene die ze het leukst vindt, of naar de best mogelijke...

Bo ik ben blij dat je weer wat bent aangekomen, het lijkt mij zo niet lekker die drankjes, het zou fijn zijn als je de calorieën op een andere, leukere manier ook binnen zou kunnen krijgen! Voorlopig zit je nu weer met een misselijk gevoel brrrr

Ik vind het helemaal niet erg om met mijn moeder te zijn, maar in dit geval was ik er een beetje klaar mee, vooral met het feit dat er gewoon van uitgegaan wordt dat ik me er dan wel over zal ontfermen. Mijn andere zus is ook alleen met haar man thuis en zij heeft altijd het excuus dat ze niet zo goed kan koken en dat haar man het niet zo leuk vindt als mijn moeder haar helemaal claimt, want dat doet ze. Mijn zoon wilde haar ook graag uitnodigen maar ze gaan dit jaar met de hele familie (9 personen) naar de schoonzus, die nog moet bevallen en die nog steeds rustig op de bank moet blijven zitten tot ze uitgerekend is, zij heeft een openstaande baarmoedermond en ze is over drie weken uitgerekend, dus het schiet gelukkig op.

Ik zou mijn moeder natuurlijk nooit alleen thuis hebben laten zitten en dat wat mij het meest kwaad maakte was dat mijn zus zei, nou als niemand haar wil dan zal ik wel voor haar zorgen, ik ben niet zoals jullie. Daar bovenop zei ze dat ik wel altijd aanbood om mijn moeder naar de dokter of de markt te rijden en dat zodra dat een keertje nodig was (ze moest om 7 uur 's morgens de bus in een andere plaats hebben omdat ze met een busreis meeging, ik niet thuis gaf. Ik vond dat ze een taxi moest bellen, want ik heb er grote moeite mee, als ik om 6 uur op moet.

En dat zegt zij, ze heeft zelf geen rijbewijs en ik moet bij elke spat regen eerst haar ophalen om te gaan sporten, erg he? ik heb het even gehad met haar...........

Sjur je ziet dat, ook al ben je met zijn velen, je altijd van die kantjeslopers hebt, wat enorme ergernis geeft hoor!
Ik slaap beneden nu, Zoeb.

Anders is het geen doen.

Ro ligt boven, die pomp maakt ook best veel lawaai.

Ik ga zo lekker liggen weer; hopelijk morgen wat meer fut!

Gelukkeling, ik vind echt dat je gelijk hebt, met hoe je er dit jaar instaat, qua kerst.

En ik vind het niet bepaald aardig van je zus om zo tegen je te praten! Kan me helemaal voorstellen dat je het eventjes gehad hebt

Allemaal lekker slapen, Zoeb nog even sterkte op je werk :-) en tot morgen!
Welterusten Bo tot morgen ! ik werk dit weekend weer, dus dan kan ik misschien gewoon af en toe kijken en forummen hoop ik.
Bo 3 kilo erbij best wel veel, al is het misschien nog niet genoeg, het zit er weer bij. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen. Jammer dat je nog steeds misselijk bent.

De bios was erg mooi geworden de 3d film was wel een bijzondere belevenis. Alleen die "hippe" bril daar mag wel iets anders voor komen, lees geen bril maar gelijk het goede 3d scherm. Nou dat zal ooit wel eens komen denk ik.

Ik ben moe en ga douchen en naar mijn mandje, slaap lekker allemaal.
Bo heb je een beetje kunnen slapen vannacht op het geluid van de pomp? Zolang ze niet piepen vind ik het wel slaapverwekkend. Als ik bij Nienke in het ziekenhuis sliep hoorde ik niets anders. Maar ik werd wel steeds wakker van ieder geluidje.

Sam komt vanavond logeren, niet afgelopen nacht gelukkig.

Leuke zus, die alles omdraait Gelukkeling. Kun je toch even heel ongelukkig van worden als ze je van dingen beschuldigen die helemaal niet zo zijn. Je hebt groot gelijk hoor. Dat je het eens een kerst rustig wilt doen.

Meep hebben ze nog steeds van van die rare brilletjes voor 3D.

Is logisch natuurlijk. Het heeft nog lang geduurd voor dat is overgewaaid. Wij hebben 17 jaar geleden in Amerika al een 3D film gezien en het was echt leuk.

Ik heb geen oog dichtgedaan vannacht. Zoveel pijn en kramp heb ik nog nooit gehad. Ik heb na twee uur draaien en wakker liggen een extra pijnstiller genomen en dan duurt het nog even voor het werkt en helemaal weg is het niet gegaan. Nu heb ik weer een pijnstiller genomen en probeer zo nog wat te slapen.

Kan ik een keer uitslapen, lukt het weer eens niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven