Ik heb de bijna onbedwingbare neiging om

02-02-2012 13:26 293 berichten
de lego-auto's van mijn kind in elkaar te zetten; Ordnung muß sein, nietwaar?deuren te sluiten, wanneer ze zomaar blijven openstaan. De brutaliteit, zeg!

Het is groter dan mezelf...

Dump hier al die zaken waar je hopelijk zelf keihard om kunt lachen!

Lekker luchtig OCD-achtig topicje met scherpe randjes, als het moet?
Alle reacties Link kopieren
...rondjes te lopen als ik aan de telefoon ben... en ik ga steeds harder lopen!!
ik kan het niet laten om de neus van mijn dochter af te vegen. Ook al vindt ze het niet leuk, of wil ze het zelf doen, of etc. (ze is 4,5 jr)
quote:Francisca21 schreef op 02 februari 2012 @ 13:38:

- het dekbed om te draaien als de onderkant bovenligt (mijn man doet dit vaak express omdat hij weet dat ik er gek van word!)quote:- het kussen om te draaien als de opening (vaak aan de achterkant) bovenligtDe opening moet rechts, dat weet iedereen.
quote:Francisca21 schreef op 02 februari 2012 @ 13:39:

[...]

OOOh dat heb ik ook, maar dan andersom. Dus als het papier van voren zit, draai ik de rol om Volgens mij is hier zelfs een topic over geweest een tijd terug haha ! En als ik ergens een kalender zie hangen op de verkeerde dag/maand dan zet ik hem altijd goed.
Ik moet weten waar de katten zijn, zodat als er brand uit zou breken ik weet waar ik ze vandaan moet plukken. Als ik het niet weet dan zit ik ook niet lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
- Zit mijn rits wel dicht?

- Heb ik geen kat opgesloten?

- Heb ik mijn sleutels, portemonnee en telefoon?

- Staat mijn telefoon op stil/toetsengeblokkeerd/enz?

- Had ik nou mijn rits al gecontroleerd?...

-zucht-
quote:Francisca21 schreef op 02 februari 2012 @ 13:39:

[...]

OOOh dat heb ik ook, maar dan andersom. Dus als het papier van voren zit, draai ik de rol om Het papier hoort aan de voorkant hoor
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 februari 2012 @ 13:41:

Ik moet weten waar de katten zijn, zodat als er brand uit zou breken ik weet waar ik ze vandaan moet plukken. Als ik het niet weet dan zit ik ook niet lekker.Da's gewoon lief.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 februari 2012 @ 13:41:

Ik moet weten waar de katten zijn, zodat als er brand uit zou breken ik weet waar ik ze vandaan moet plukken. Als ik het niet weet dan zit ik ook niet lekker.

Ik MOET mijn kat gedag zeggen als ik wegga. Maakt niet uit waar ze is, ik moet haar even aaien en 'tot vanmiddag' zeggen.

Als ik al buiten sta en het vergeten ben moet ik absoluut terug!
Wc papier naar voren hangen doe ik ook haha.

Boeken/cd's/dvd's zoveel mogelijk op genre/volgorde zetten, mijn teken en schilderspullen liggen allemaal op kleur, en als dat niet zo is dan ga ik eerst alles weer goed in de doosjes stoppen voordat ik ga beginnen.

Ohja, en als ik weg ga moet ik echt zeker weten dat mn kat binnen is, zo niet dan ga ik pas weg als ik weet waar ze is. (Mevroi heeft al eens op de drukke weg gezeten om te wachten tot ik terug kwam, vandaar)
Nog eentje, als ik een rok / jurk aan heb en ik ben naar de wc geweest, dan check ik min. 3 keer of de rok / jurk niet in mijn panty zit. Ik heb een keer vrolijk op mijn werk rondgelopen met mijn rok in mijn panty, waardoor mijn inmiddels ex collega's weten dat ik strings draag.
Ik hang juist af en toe een schilderijtje expres scheef.

Vooral als ik weet dat er een neuroot in de buurt is
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
De eetkamerstoelen mogen absoluut niet tegen de tafel aanstaan met de rugleuning. Altijd 2 vingers ruimte ertussen. Anders komt er een afdruk in het leer. Logisch toch?
Als ik weg ga, dan moet ik zeker weten dat de katten niet in de tuin zitten (laatst vergeten, zat poes de hele morgen in de vrieskou buiten, aaaaaah).

Sinds ik zwanger ben geweest durf ik de deur niet meer uit zonder eerst even te plassen.

Dat is het enige! Wat ben ik heerlijk normaal vergeleken met jullie
Grief is just love with nowhere to go
Papier moet aan de voorkant, kussensloop opening naar onderen, en de boeken moeten links beginnen in de kast en niet rechts.

Papiergeld zit van groot naar klein in mijn portemonnee en keurig met de voorkant naar voren.

Verder ben ik wel normaal geloof ik
quote:ninon schreef op 02 februari 2012 @ 13:45:

Nog eentje, als ik een rok / jurk aan heb en ik ben naar de wc geweest, dan check ik min. 3 keer of de rok / jurk niet in mijn panty zit. Ik heb een keer vrolijk op mijn werk rondgelopen met mijn rok in mijn panty, waardoor mijn inmiddels ex collega's weten dat ik strings draag.
Ik ben heel erg georganiseerd schriftelijk (maar o zo chaotisch in het dagelijks leven )

Als ik samenvattingen schrijf o.i.d. zet ik een rechthoek om een begrip, en een ovaal om een theorie. Uiteraard met verschillende markeerstiften gemarkeerd die allemaal hun eigen functie hebben:

- groen: begrip

- roze: titels van paragrafen

- oranje: theorieën/modellen

- geel: belangrijke woorden in zinnen

Daarnaast heb ik óók nog van die bookmarkers waar ik opschrijf waar welk onderwerp behandeld wordt (zowel in boeken als samenvattingen).

En als ik dan een schrijffout maak, dan scheur ik het hele blad eruit en schrijf ik opnieuw Inmiddels gebruik ik soms typ-ex maar krassen kan ik nog steeds niet aanzien!
@TO geniaal plaatje
quote:ninon schreef op 02 februari 2012 @ 13:45:

Nog eentje, als ik een rok / jurk aan heb en ik ben naar de wc geweest, dan check ik min. 3 keer of de rok / jurk niet in mijn panty zit. Ik heb een keer vrolijk op mijn werk rondgelopen met mijn rok in mijn panty, waardoor mijn inmiddels ex collega's weten dat ik strings draag.Dat moet een érg kort rokje geweest zijn?
quote:Kokolientje schreef op 02 februari 2012 @ 13:41:

[...]

Volgens mij is hier zelfs een topic over geweest een tijd terug haha ! En als ik ergens een kalender zie hangen op de verkeerde dag/maand dan zet ik hem altijd goed.Ohja, dat doe ik ook! Niet eens aan gedacht hehe.
vrij te vragen voor iets stouts ;-p
quote:Maleficent schreef op 02 februari 2012 @ 13:47:

Sinds ik zwanger ben geweest durf ik de deur niet meer uit zonder eerst even te plassen.

Oh! check ik ook vaak 10 keer voordat ik de deur uit ga. En ik ben niet eens zwanger (geweest).
Als ik in de trein zit, en ik zie mensen met een "tick" Kan ik het niet laten om die mensen te imiteren.......

Ik lees dus altijd in de trein, of kijk kijk strak naar buiten.

Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Zoveel herkenning hier. Wat erg!
quote:Kokolientje schreef op 02 februari 2012 @ 13:47:

Papier moet aan de voorkant, kussensloop opening naar onderen, en de boeken moeten links beginnen in de kast en niet rechts.

Papiergeld zit van groot naar klein in mijn portemonnee en keurig met de voorkant naar voren.

Verder ben ik wel normaal geloof ik Dat heeft mijn vriend ook!! Kan het niet hebben dat het niet op volgorde zit en niet met dezelfde kant naar voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven