Ik heb de bijna onbedwingbare neiging om
donderdag 2 februari 2012 om 13:26
de lego-auto's van mijn kind in elkaar te zetten; Ordnung muß sein, nietwaar?deuren te sluiten, wanneer ze zomaar blijven openstaan. De brutaliteit, zeg!
Het is groter dan mezelf...
Dump hier al die zaken waar je hopelijk zelf keihard om kunt lachen!
Lekker luchtig OCD-achtig topicje met scherpe randjes, als het moet?
Het is groter dan mezelf...
Dump hier al die zaken waar je hopelijk zelf keihard om kunt lachen!
Lekker luchtig OCD-achtig topicje met scherpe randjes, als het moet?
donderdag 2 februari 2012 om 13:30
donderdag 2 februari 2012 om 13:30
donderdag 2 februari 2012 om 13:31
donderdag 2 februari 2012 om 13:32
donderdag 2 februari 2012 om 13:33
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:30:
[...]
Ik heb dat als ik in de auto gestapt ben. Gek word je ervan. En nat, als het regent Inderdaad, gek word je ervan, en WETEN dat die deur op slot is he, en toch nog even checken of ie op slot is. Heb dat met de bench van de hond, met de caviakooi, met mijn sleutels weg te steken, de ramen, dus ik ben dagelijks wel even bezig. Alles wat op slot moet moet ik meerdere keren checken, vriend lacht er gelukkig nog om als ik halverwege de wandeling vraag: "De deur was toch écht op slot he schat? "
[...]
Ik heb dat als ik in de auto gestapt ben. Gek word je ervan. En nat, als het regent Inderdaad, gek word je ervan, en WETEN dat die deur op slot is he, en toch nog even checken of ie op slot is. Heb dat met de bench van de hond, met de caviakooi, met mijn sleutels weg te steken, de ramen, dus ik ben dagelijks wel even bezig. Alles wat op slot moet moet ik meerdere keren checken, vriend lacht er gelukkig nog om als ik halverwege de wandeling vraag: "De deur was toch écht op slot he schat? "
donderdag 2 februari 2012 om 13:34
quote:ninon schreef op 02 februari 2012 @ 13:32:
Voordat ik wegga:
- checken of alle deuren goed op slot zijn
- checken of de katten niet per ongeluk in de kast opgesloten zitten
- checken of het strijkijzer wel uit is (heb er nu een die vanzelf uitgaat, maar toch check ik).
Ik mis regelmatig mijn bus ... .
Oh wat erg!
Ik denk dat we hier ook een OCD-award moeten gaan uitreiken ofzo. Ik heb het idee dat het héél erg gaat worden op dit topic, al dat kleine leed
Voordat ik wegga:
- checken of alle deuren goed op slot zijn
- checken of de katten niet per ongeluk in de kast opgesloten zitten
- checken of het strijkijzer wel uit is (heb er nu een die vanzelf uitgaat, maar toch check ik).
Ik mis regelmatig mijn bus ... .
Oh wat erg!
Ik denk dat we hier ook een OCD-award moeten gaan uitreiken ofzo. Ik heb het idee dat het héél erg gaat worden op dit topic, al dat kleine leed
donderdag 2 februari 2012 om 13:34
donderdag 2 februari 2012 om 13:38
Ik check het gas en dan de knoppen 2 x aanraken als ik wegga, de waterkraan goed dichtdraaien 2 x. Als ik naar bed ga hetzelfde en dan ook nog de kraan controleren van de douche 4 x en even de deur aanraken en de voordeur checken als ik naar bed ga 2x, altijd in bepaalde volgorde hahaha.
altijd even aantal slokken water drinken. En zo zijn er nog heel veel dingen, maarja heb ook ocd, kan er wel om lachen, neemt gelukkig niet heel veel tijd in beslag.
altijd even aantal slokken water drinken. En zo zijn er nog heel veel dingen, maarja heb ook ocd, kan er wel om lachen, neemt gelukkig niet heel veel tijd in beslag.
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:34:
[...]
Oh wat erg! Dank je! Ik heb 1x niet gecheckt of de deuren dicht waren, heb een collega gecharterd en ben met haar naar huis gereden, en guess what? Achterdeur stond open! Dit had tot gevolg dat ik alles nu dubbelcheck . Inderdaad erg triest dit ..... .
[...]
Oh wat erg! Dank je! Ik heb 1x niet gecheckt of de deuren dicht waren, heb een collega gecharterd en ben met haar naar huis gereden, en guess what? Achterdeur stond open! Dit had tot gevolg dat ik alles nu dubbelcheck . Inderdaad erg triest dit ..... .
- het dekbed om te draaien als de onderkant bovenligt (mijn man doet dit vaak express omdat hij weet dat ik er gek van word!)
- het kussen om te draaien als de opening (vaak aan de achterkant) bovenligt
- elke ochtend precies dezelfde volgorde aan te houden tussen opstaan en naar werk gaan (opstaan-wc-douchen-aankleden-brood smeren-ontbijten en makeup-tanden poetsen-haar doen-poezen eten geven)
- altijd eerst mijn string aan te trekken en dan pas mijn bh en niet andersom
- altijd dezelfde volgorde aan te houden als ik mijn make-up doe...
en ik heb vast nog meer dingen die ik nu even niet weet (en ik ben niet autistisch....)
- het kussen om te draaien als de opening (vaak aan de achterkant) bovenligt
- elke ochtend precies dezelfde volgorde aan te houden tussen opstaan en naar werk gaan (opstaan-wc-douchen-aankleden-brood smeren-ontbijten en makeup-tanden poetsen-haar doen-poezen eten geven)
- altijd eerst mijn string aan te trekken en dan pas mijn bh en niet andersom
- altijd dezelfde volgorde aan te houden als ik mijn make-up doe...
en ik heb vast nog meer dingen die ik nu even niet weet (en ik ben niet autistisch....)