Ik heb de bijna onbedwingbare neiging om

02-02-2012 13:26 293 berichten
de lego-auto's van mijn kind in elkaar te zetten; Ordnung muß sein, nietwaar?deuren te sluiten, wanneer ze zomaar blijven openstaan. De brutaliteit, zeg!

Het is groter dan mezelf...

Dump hier al die zaken waar je hopelijk zelf keihard om kunt lachen!

Lekker luchtig OCD-achtig topicje met scherpe randjes, als het moet?
Alle reacties Link kopieren
Deur van het huis op slot doen, om dan halverwege te trap nog eens terug te lopen en te checken, om dat nog een keer te doen als ik onder aan de trap ben ....
Ik kan niet slapen als de kastdeur niet helemaal dicht is.
quote:flutzel schreef op 02 februari 2012 @ 13:28:

Deur van het huis op slot doen, om dan halverwege te trap nog eens terug te lopen en te checken, om dat nog een keer te doen als ik onder aan de trap ben ....Ik heb dat als ik in de auto gestapt ben. Gek word je ervan. En nat, als het regent
Ik heb de onbedwingbare neiging om schilderijen recht te hangen en om spellingsfoutjes uit teksten te halen.

Bij scheefhangende schilderijen dwing ik mijzelf om niet te kijken en om ze dus niet recht te hangen. Dat houd ik ongeveer 1 minuut vol.
Koffers uitpakken. Eerder kan ik niet naar bed wanneer ik terugkom van vakantie.
quote:koko67 schreef op 02 februari 2012 @ 13:30:

Ik heb de onbedwingbare neiging om schilderijen recht te hangen en om spellingsfoutjes uit teksten te halen.

Bij scheefhangende schilderijen dwing ik mijzelf om niet te kijken en om ze dus niet recht te hangen. Dat houd ik ongeveer 1 minuut vol.
Voordat ik wegga:

- checken of alle deuren goed op slot zijn

- checken of de katten niet per ongeluk in de kast opgesloten zitten

- checken of het strijkijzer wel uit is (heb er nu een die vanzelf uitgaat, maar toch check ik).

Ik mis regelmatig mijn bus ... .
Vorige week is er bij ons ingebroken en ik kon precies zien waar ze in gekeken hadden, want ik zet altijd alles heel neurotische recht
Elke dag 2 keer stofzuigen! Word nerveus van stofjes en kruimels!

En een sigaret roken als ik aan het bellen ben, verschrikkelijk!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:30:

[...]

Ik heb dat als ik in de auto gestapt ben. Gek word je ervan. En nat, als het regent Inderdaad, gek word je ervan, en WETEN dat die deur op slot is he, en toch nog even checken of ie op slot is. Heb dat met de bench van de hond, met de caviakooi, met mijn sleutels weg te steken, de ramen, dus ik ben dagelijks wel even bezig. Alles wat op slot moet moet ik meerdere keren checken, vriend lacht er gelukkig nog om als ik halverwege de wandeling vraag: "De deur was toch écht op slot he schat? "
quote:ninon schreef op 02 februari 2012 @ 13:32:

Voordat ik wegga:

- checken of alle deuren goed op slot zijn

- checken of de katten niet per ongeluk in de kast opgesloten zitten

- checken of het strijkijzer wel uit is (heb er nu een die vanzelf uitgaat, maar toch check ik).

Ik mis regelmatig mijn bus ... .

Oh wat erg!

Ik denk dat we hier ook een OCD-award moeten gaan uitreiken ofzo. Ik heb het idee dat het héél erg gaat worden op dit topic, al dat kleine leed
Ik heb de onbedwinbare neiging om mijn schoonzus zo'n loer te draaien waar ze komende jaren niet goed van zal zijn..

Het probleem is dat ik op dit moment inspiratie-loos ben!1
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:achnein schreef op 02 februari 2012 @ 13:32:

Vorige week is er bij ons ingebroken en ik kon precies zien waar ze in gekeken hadden, want ik zet altijd alles heel neurotische recht Da's dan weer een voordeel bij een nadeel.
Als iemand de wcrol met het papier naar achteren heeft opgehangen dan moet ik hem gewoon omdraaien want het papier moet aan de voorkant zitten. En toch nog iedere avond checken of man de vaatwasser wel écht heeft aangezet als we naar bed gaan..
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:35:

[...]

Da's dan weer een voordeel bij een nadeel. Nou... eigenlijk wil ik helemaal niet weten dat hij/zij tussen mijn onderbroeken heeft gekeken. En in mijn naaimand....
quote:Kokolientje schreef op 02 februari 2012 @ 13:37:

Als iemand de wcrol met het papier naar achteren heeft opgehangen dan moet ik hem gewoon omdraaien want het papier moet aan de voorkant zitten.OMG en ik dacht dat ik de enige was!
Ik check het gas en dan de knoppen 2 x aanraken als ik wegga, de waterkraan goed dichtdraaien 2 x. Als ik naar bed ga hetzelfde en dan ook nog de kraan controleren van de douche 4 x en even de deur aanraken en de voordeur checken als ik naar bed ga 2x, altijd in bepaalde volgorde hahaha.

altijd even aantal slokken water drinken. En zo zijn er nog heel veel dingen, maarja heb ook ocd, kan er wel om lachen, neemt gelukkig niet heel veel tijd in beslag.
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:34:

[...]

Oh wat erg! Dank je! Ik heb 1x niet gecheckt of de deuren dicht waren, heb een collega gecharterd en ben met haar naar huis gereden, en guess what? Achterdeur stond open! Dit had tot gevolg dat ik alles nu dubbelcheck . Inderdaad erg triest dit ..... .
- het dekbed om te draaien als de onderkant bovenligt (mijn man doet dit vaak express omdat hij weet dat ik er gek van word!)

- het kussen om te draaien als de opening (vaak aan de achterkant) bovenligt

- elke ochtend precies dezelfde volgorde aan te houden tussen opstaan en naar werk gaan (opstaan-wc-douchen-aankleden-brood smeren-ontbijten en makeup-tanden poetsen-haar doen-poezen eten geven)

- altijd eerst mijn string aan te trekken en dan pas mijn bh en niet andersom

- altijd dezelfde volgorde aan te houden als ik mijn make-up doe...

en ik heb vast nog meer dingen die ik nu even niet weet (en ik ben niet autistisch....)
Hey dat heb ik ook van die wc rollen hahahaha, papier naar voren!!
Ik pluk bij iedereen (dus ook wildvreemde mensen) pluisjes en loshangende draadjes weg..ik attendeer iedereen op scheefzittende stropdassen, kragen, noem het maar op. En ook ik kan er niks aan het doen, het is sterker dan mezelf.
quote:amand1969 schreef op 02 februari 2012 @ 13:38:

[...]

OMG en ik dacht dat ik de enige was! OOOh dat heb ik ook, maar dan andersom. Dus als het papier van voren zit, draai ik de rol om
Ik moet voordat ik naar bed ga de wc, ook al heb ik dat 5 minuten daarvoor ook al gedaan en ik dus helemaal niet hoef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven