ik kan niks :(

28-10-2016 15:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zat een beetje na te denken over mijn leven en het valt mij op dat ik eigenlijk heel veel dingen niet kan wat voor de meeste mensen vanzelfsprekend is.

ik kan niet fietsen( moeite mijn evenwicht te houden )

zwemmen kan ik ook niet terwijl ik wel zwemles heb gehad maar in het diepe zwemmen dat lukte mij nooit

skeeleren heb ik ook nooit gekund als kind

voel me zo een debiel

wat is er mis met mij iemand die dit herkend?
Ik kan nauwelijks vliegen. Wel door muren heen kijken. Nouja hele dunne muren, zeg maar heel dik glas. Kijk ik zo doorheen,
To heb je wel eens een driewieler geprobeerd.

Misschien kan je daar op wel fietsen.
quote:Murrmurr schreef op 28 oktober 2016 @ 17:26:

Ik kan nauwelijks vliegen. Wel door muren heen kijken. Nouja hele dunne muren, zeg maar heel dik glas. Kijk ik zo doorheen,

Jij hebt superkrachten!
I'm a goal digger.
Zoals eerder al gezegd: ieder z'n skills.

Wat wel helpt om deze te ontdekken: kijk waar je interesses liggen, wat vind je leuk, wat zou je willen leren?

Misschien duurt het dan wat langer, maar je bent dan ook gemotiveerder, waardoor het je uiteindelijk vast gaat lukken.

Ik ben zelf geen held qua de meeste sporten. Lomp, niet lenig, traag, niet al te best evenwicht en nog wel wat meer tegenslag. Maar ik heb ontdekt dat ik krachttraining met losse gewichten leuk vind. Het duurt voor mij behoorlijk langer dan anderen om iets te kunnen op dat gebied, mijn gewichten gaan maar langzaam omhoog. Maar langzame vooruitgang is ook vooruitgang en ik vind het toch leuk dus boeien dat het wat langer duurt! Ik hoef niet naar de Olympische Spelen en uiteindelijk kan ik toch meer dan iemand die helemaal niet traint. De aanhouder wint toch.

Ik suck trouwens in alles met huishouden, handwerken kan ik niet en ik zou eigenlijk niet weten of ik kan skeeleren. Maar ik zit daar niet mee omdat deze dingen me niet boeien en ik andere dingen wel kan.
Als je écht niet kan fietsen of zwemmen zou ik eerlijk gezegd wel naar de huisarts gaan en je laten onderzoeken. Misschien is er iets mis met je motoriek, hersenen, evenwichtsorgaan, weet ik veel. En dan kun je hulp krijgen van een arts of fysiotherapeut. Dus, zo'n groot probleem is het toch niet? Betekent niet dat je debiel bent.

En al is er geen aanwijsbare reden voor, betekent ook niet dat je debiel bent, maar gewoon dat je die dingen niet kan. Misschien kan je dan sowieso naar een fysio om te trainen en oefenen als je wel graag zou willen fietsen en/of zwemmen.

Verder zijn er vast ook een hoop dingen die je wel kan. Zoals anderen al zeggen, ik kan hier al zien dat je kan lezen en schrijven.
TO, zoals ongeveer iedereen voor mij zegt: maak eens een lijstje met dingen die je wel kunt, of waar je zelfs goed in bent, dat is vast veel langer.

Ik kan bijvoorbeeld niet fluiten, teken als een kind van 5, zing hartstikke vals en heb geen gevoel voor inrichting, eten mooi opdienen etc. Gelukkig ben ik analytisch sterk, kan ik lekker koken, ben redelijk sportief en ook wel aardig organiseren, dus ik vind dat ik genoeg sterke punten heb. Jij vast ook!
Ik kan niet: schaatsen, turnen, op een lolobal staan, iemand opereren, chinees spreken etc. Debiel he?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik heb ooit eens een aantal jaar gewerkt met lichamelijk (al dan niet meervoudig) gehandicapte kinderen, in leeftijd variërend van 4 tot 18. Velen waren verlamd en een deel van hen had een zeer korte levensverwachting...

Ga eens in een dergelijke instelling je probleem voorleggen! Ik heb iig, in de tijd dat ik op die instelling werkte, nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zei iets niet kon! Laat staan niks!
Misschien helpt het om trots op jezelf te zijn, op momenten dat er wel iets lukt. Ik heb laatst een hele lekkere lasagne gemaakt. Hij was ook heel mooi, alsof ie uit een culinair tijdschrift kwam ofzo. Of bv als je een leuke outfit hebt gekozen of als je iemand hebt geholpen met oversteken oid. Sta meer stil bij die dingen, dan raak je vanzelf wat trotser op jezelf.
Ik begrijp hoe je je voelt , Ik zelf ben een jongen die niet stevig gebouwd is. Dus de sterke dingen zoals tillen bijv of flink sporten kan ik niet. Puur omdat je anders bent of omdat je sommige (standaard) dingen niet kunt maakt je zeker geen debiel!
quote:aLoneWolf schreef op 28 oktober 2016 @ 22:34:

Ik begrijp hoe je je voelt , Ik zelf ben een jongen die niet stevig gebouwd is. Dus de sterke dingen zoals tillen bijv of flink sporten kan ik niet. Puur omdat je anders bent of omdat je sommige (standaard) dingen niet kunt maakt je zeker geen debiel!

Herkenbaar, alleen ben ik een vrouw. Ik kan dingen van 25 kg niet optillen. Dat komt ook door mijn bouw denk ik. Klein en tenger. Ik hoor nogal eens dat je bouw en kracht los van elkaar staan. Maar ik ervaar het toch niet zo. Mijn conditie is ook altijd minder geweest dan die van leeftijdsgenoten.

Fijn te lezen dat er ook mannen zijn die problemen hebben met sterke dingen.
quote:hondenmens schreef op 28 oktober 2016 @ 23:00:

[...]

Herkenbaar, alleen ben ik een vrouw. Ik kan dingen van 25 kg niet optillen. Dat komt ook door mijn bouw denk ik. Klein en tenger. Ik hoor nogal eens dat je bouw en kracht los van elkaar staan. Maar ik ervaar het toch niet zo. Mijn conditie is ook altijd minder geweest dan die van leeftijdsgenoten.

Fijn te lezen dat er ook mannen zijn die problemen hebben met sterke dingen.Ik denk dat bouw en kracht zeker wel bij elkaar horen , ik heb nog nooit een brede man/vrouw gezien die slap was. Ik weet niet hoe het in het algemeen met tengere mannen zit , ik spreek uit mijn eigen ervaringen , ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het je een beetje kracht of hoe je het ook wil noemen geeft .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven