Ik werd vandaag gelukkig van...
donderdag 28 juli 2011 om 20:38
Ik ben iemand die veel schrijft over haar gevoel. Ik heb een soort dagboek maar daarin schrijf ik meestal als het niet zo lekker met me gaat, veel stress heb, boos ben etc. Dus als ik een half jaar niet schrijf is dat eigenlijk een heel goed teken. Maar ook heel jammer, want alle momenten waar ik gelukkig van werd heb ik dan niet opgeschreven.
Vandaag heb ik een heel mooi boekje gekocht. Mijn voornemen is om elke dag wel iets daar in op te schrijven wat mij die dag gelukkig heeft gemaakt, of doen glimlachen. Geluk zit voor mij in hele kleine momenten. Meestal is het een bepaalde sfeer, of het zien van andere (lachende) mensen, is het iets in de natuur, of het weer, een geur, een geluid. Ik sta hier op die momenten wel al langer bij stil, maar heb het nog nooit opgeschreven. Daar ga ik nu dus mee beginnen. Misschien heb ik er wat aan op momenten dat ik me wat minder goed voel om het terug te lezen. Want ondanks dat ik me ook negatieve dingen heel snel aantrek, zijn er elke dag ook momenten dat ik denk: het leven is een geschenk en dat ik mezelf als een rijk en dankbaar mens zie. Zo maak ik mijn eigen geluks-boekje met de titel: ik werd vandaag gelukkig van...
Zijn er mensen die dit ook doen, gedaan hebben of die ik hiermee kan inspireren?
Vandaag heb ik een heel mooi boekje gekocht. Mijn voornemen is om elke dag wel iets daar in op te schrijven wat mij die dag gelukkig heeft gemaakt, of doen glimlachen. Geluk zit voor mij in hele kleine momenten. Meestal is het een bepaalde sfeer, of het zien van andere (lachende) mensen, is het iets in de natuur, of het weer, een geur, een geluid. Ik sta hier op die momenten wel al langer bij stil, maar heb het nog nooit opgeschreven. Daar ga ik nu dus mee beginnen. Misschien heb ik er wat aan op momenten dat ik me wat minder goed voel om het terug te lezen. Want ondanks dat ik me ook negatieve dingen heel snel aantrek, zijn er elke dag ook momenten dat ik denk: het leven is een geschenk en dat ik mezelf als een rijk en dankbaar mens zie. Zo maak ik mijn eigen geluks-boekje met de titel: ik werd vandaag gelukkig van...
Zijn er mensen die dit ook doen, gedaan hebben of die ik hiermee kan inspireren?
vrijdag 5 augustus 2011 om 22:37
Ik werd vandaag heel gelukkig van mijn nieuwe aankopen. Ik heb schoenen gekocht die gelijk lekker zaten. Ik heb daar áltijd problemen mee, heb altijd blaren of er zit tóch een naad niet goed of ze blijken tóch te klein of te groot te zijn Maar deze zitten perfect!
Ik heb een nieuwe leuke herfstjas gekocht en 4 spijkerbroeken die geweldig lekker zitten! Dat vind ik altijd zo'n crime, spijkerbroeken kopen. Niks aan. En nu 4 in 1 winkelsessie!!!
Ik heb een nieuwe leuke herfstjas gekocht en 4 spijkerbroeken die geweldig lekker zitten! Dat vind ik altijd zo'n crime, spijkerbroeken kopen. Niks aan. En nu 4 in 1 winkelsessie!!!
zaterdag 6 augustus 2011 om 11:14
Ik werd vandaag (euh..mag gisteren ook?) blij van een jongetje dat tegen me aan begon te kletsen toen ik het oud papier weggooide.
Ik ben niet iemand die alle kinderen helemaal geweldig vind, maar ik vind het altijd zo leuk als kinderen zo onbevangen tegen je aan gaan kletsen.
Het gaat meestal nergens over (in dit geval oud papier, glas en afval ) maar dat maakt niet uit.
En opeens midden in het gesprek zijn ze dan weer weg, dan zijn ze er opeens klaar mee. Geweldig!
En het zonnetje gisteren hielp natuurlijk ook!
Ik ben niet iemand die alle kinderen helemaal geweldig vind, maar ik vind het altijd zo leuk als kinderen zo onbevangen tegen je aan gaan kletsen.
Het gaat meestal nergens over (in dit geval oud papier, glas en afval ) maar dat maakt niet uit.
En opeens midden in het gesprek zijn ze dan weer weg, dan zijn ze er opeens klaar mee. Geweldig!
En het zonnetje gisteren hielp natuurlijk ook!
zaterdag 6 augustus 2011 om 13:23
quote:NYC schreef op 31 juli 2011 @ 16:43:
Even helemaal OT, maar komt dat toevallig door het eten van Chinese pijnboompitten? Die kunnen je smaak echt wekenlang (zo niet langer) bederven met een bittere, metaalachtige smaak in je mond... Ja, klopt! Nou, Chinese weet ik niet, maar van sommige pijnboompitten kun je dat soms hebben ja. Bah!
Even helemaal OT, maar komt dat toevallig door het eten van Chinese pijnboompitten? Die kunnen je smaak echt wekenlang (zo niet langer) bederven met een bittere, metaalachtige smaak in je mond... Ja, klopt! Nou, Chinese weet ik niet, maar van sommige pijnboompitten kun je dat soms hebben ja. Bah!
zaterdag 6 augustus 2011 om 23:33
Ik werd vandaag gelukkig van mijn man! We hebben sinds deze week een balanceboard en hij ging een spel doen waarbij je de tambourmaitre bent bij de fanfare. Ik heb werkelijk bijna in m'n broek gepiest toen ie op dat board z'n best stond te doen!
Ik heb ook telkens die slogan van de NS in m'n hoofd: ineens weet je het,,,,
Ik heb ook telkens die slogan van de NS in m'n hoofd: ineens weet je het,,,,
zondag 7 augustus 2011 om 11:36
Ik word gelukkig van mijn vriend, zoals iedere vent kan hij heel vervelend zijn, maar hij is er altijd voor mij en we lachen bijna de hele dag met elkaar. S'morgens is hij al vrolijk en hijbis altijd aan het grapjes maken, als iemand treurig is in huis krijgt hij die amtijd aan het lachen.
En ik heb mijn nieuwe Moleskin schriftjes binnen gekregen, daar ben ik helemaal fan van!
En ik heb mijn nieuwe Moleskin schriftjes binnen gekregen, daar ben ik helemaal fan van!
zondag 7 augustus 2011 om 11:43
ik was gisteren even heel blij. Was te shoppen voor nieuwe schoenen en vond een paar die prima zitten en afgeprijsd waren (bijna de helft) en toen nog gelukkiger werd, toen ik in kledingwinkel dé blouse zag hangen die ik in het begin van het seizoen ook al zo mooi vond, maar veel te duur vond. Er hing er nog eentje en laat dat nou net mijn maat zijn en hij was voor de helft afgeprijsd! Toen kon mijn dag niet meer stuk
zondag 7 augustus 2011 om 13:53
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 07 augustus 2011 @ 12:03:
Ik zag van de week een oud vrouwtje in een rolstoel tegen het knuffelbeest op haar schoot praten (een hondje). Het zag er zo vertederend uit, net of het een echt hondje was.
Awh wat schattig, hoewel ik het ook een beetje zielig vind want misschien voelt ze zich hartstikke eenzaam? Anders ga je denk ik niet tegen knuffels praten maar het zou mij inderdaad ook wel ontroeren.
Mijn geluksmoment is dat ik vandaag alweer gesport heb (deze week elke dag op de crosstrainer gestaan) en dat ik de laatste tijd gewoon eigenlijk blij met mezelf ben en lekker in me vel zit.
Verder vandaag alleen nog maar achter de computer gezeten dus nog geen geluksmomenten :p
Ik zag van de week een oud vrouwtje in een rolstoel tegen het knuffelbeest op haar schoot praten (een hondje). Het zag er zo vertederend uit, net of het een echt hondje was.
Awh wat schattig, hoewel ik het ook een beetje zielig vind want misschien voelt ze zich hartstikke eenzaam? Anders ga je denk ik niet tegen knuffels praten maar het zou mij inderdaad ook wel ontroeren.
Mijn geluksmoment is dat ik vandaag alweer gesport heb (deze week elke dag op de crosstrainer gestaan) en dat ik de laatste tijd gewoon eigenlijk blij met mezelf ben en lekker in me vel zit.
Verder vandaag alleen nog maar achter de computer gezeten dus nog geen geluksmomenten :p
zondag 7 augustus 2011 om 20:19
Na een week met veel ruzie en zo ongeveer een echte huwelijkscrisis op donderdag was het vandaag weer gewoon gezellig met mijn man, was hij voor het eerst sinds weken weer eens echt relaxed en heeft hij me verteld dat hij me wel leuk vindt en van me houdt en kon ik me eindelijk weer ontspannen door een potje te janken met een dikke knuffel van hem.
we zijn er weer door en het zit toch echt wel goed.
we zijn er weer door en het zit toch echt wel goed.
zondag 7 augustus 2011 om 21:10
TO: wat een prachtig idee. Ik schrijf ook vaak alleen maar wanneer het minder goed gaat.
Ben de afgelopen dagen erg dipperig en buiten de oprechte glimlach van een goeie vriend vandaag werd ik zojuist ook heel gelukkig van het idee van TO.
Ben de afgelopen dagen erg dipperig en buiten de oprechte glimlach van een goeie vriend vandaag werd ik zojuist ook heel gelukkig van het idee van TO.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
zondag 7 augustus 2011 om 21:19
Mooi idee! Moet ik misschien ook maar een boekje voor kopen. Dagboek bijhouden lukt me nooit, maar ik vind het jammer dat zoveel moois voorbijgaat zonder dat je het onthoudt.
Ik werd vandaag even heel gelukkig van een nog vrij jonge jongen die me toevertrouwde hoe blij en dankbaar hij is voor het feit dat hij op de plek werkt waar hij werkt (en dat is ook een plek die mij erg dierbaar is) Dat je het woord 'dankbaar' uberhaupt durft te gebruiken als je 23/24 en stoer bent, vond ik mooi
Ik werd vandaag even heel gelukkig van een nog vrij jonge jongen die me toevertrouwde hoe blij en dankbaar hij is voor het feit dat hij op de plek werkt waar hij werkt (en dat is ook een plek die mij erg dierbaar is) Dat je het woord 'dankbaar' uberhaupt durft te gebruiken als je 23/24 en stoer bent, vond ik mooi
maandag 8 augustus 2011 om 12:14
dinsdag 9 augustus 2011 om 11:57
Vandaag gelukkig omdat een Cubaanse vriend van me, muzikant, me vroeg om samen iets te gaan drinken in stad (als gewone vrienden) want dat we geen relatie kunnen hebben heeft hij eindelijk aanvaard en ziet me nu gewoon als een vriendin! Het doet ook wel eens goed om voor de verandering een man als vriend te hebben, en niets meer... Gewoon gezellig iets gaan eten/drinken...
En mijn niet knuffelige maar als een knuffel uitziende fluffy witte kat, die heel af en toe toch haar pootjes op me komt leggen en naast me komt liggen..zoals nu... maakt me ook blij. Ze heeft me de hele nacht gemist, omdat ze niet op mijn slaapkamer mag komen
En mijn niet knuffelige maar als een knuffel uitziende fluffy witte kat, die heel af en toe toch haar pootjes op me komt leggen en naast me komt liggen..zoals nu... maakt me ook blij. Ze heeft me de hele nacht gemist, omdat ze niet op mijn slaapkamer mag komen