In staat om te moorden?!

06-04-2015 22:00 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

naar aanleiding van een programma dat vriend en ik hebben gekeken, stelde hij mij de vraag of ik in staat was om iemand te vermoorden, mijn antwoord daarop was, ja. Mijn vriend schrok er een beetje van, want hij zou het zich absoluut niet voor kunnen stellen.

Uiteraard zou ik nooit ''zomaar'' een onschuldig iemand kunnen vermoorden, maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als mijn kinderen iets wordt aangedaan, ik in staat ben om te moorden. Dan zou ik het op de Dexter stijl doen ook nog is, want als je aan mijn kinderen komt, ben ik voor diegene echt de hel op aarde.

Ik ben absoluut geen psychopaat en heb ook zeker geen lugubure gedachtes, maar nu is toch mijn vraag:

Zijn de Viva forummers in staat om te moorden?
quote:nina1966 schreef op 06 april 2015 @ 23:51:

Apart en echt des viva forum's dat de mening nu is "iedereen is in staat te moorden als de reden/verhaal/ernst maar goed genoeg is"

In een ander topic over het dichtknijpen van de keel van een leerkracht, zo werd het iig gebracht, waren de meningen héél anders. Dat kon niet, dat mocht niet, was fout. Tuurlijk was het fout maar op mijn post dat ik het me wel voor kon stellen als het verhaal/de ernst/ een reden daar was dat je zomaar ineens niet voor jezelf in kan staan werd ontzettend gereageerd Dat ik een tokkie zou zijn en zelfs mijn zoon werd er bij gehaald.

Nu zijn de meningen blijkbaar ineens 180 gedraaid.oh ja? Zet je bril eens op
Volgens mij reageerde ik niet in dat topic, maar ook ik kon het me voorstellen. maar goedkeuren is een ander ding.

Apart en echt des viva forum's dat de mening nu is "iedereen is in staat te moorden als de reden/verhaal/ernst maar goed genoeg is"

In een ander topic over het dichtknijpen van de keel van een leerkracht, zo werd het iig gebracht, waren de meningen héél anders. Dat kon niet, dat mocht niet, was fout. Tuurlijk was het fout maar op mijn post dat ik het me wel voor kon stellen als het verhaal/de ernst/ een reden daar was dat je zomaar ineens niet voor jezelf in kan staan werd ontzettend gereageerd Dat ik een tokkie zou zijn en zelfs mijn zoon werd er bij gehaald.

Nu zijn de meningen blijkbaar ineens 180 gedraaid.

Helemaal niet.

Iedereen is er toe in staat maar dat maakt het nog niet geciviliseerd of algemeen geaccepteerd. Zoals het proberen te wurgen van een leerkracht in dat topic bijvoorbeeld door jou wel werd gevonden. Dat is een groot verschil in denken en dat maakt dat het verloop van een gesprek dus ander wordt. En het feit dat je hier in dit topic daarop terugkomt zegt meer over jou dan over mijn mening.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Nu zijn de meningen blijkbaar ineens 180 gedraaid.

Jij benr nog steeds een tokkie dat je het goed kunt keuren dat een leerkracht voor de ogen van leerlingen wordt gewurgd.

De vergelijking slaat ook helemaal nergens op.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:glitter@spice66 schreef op 06 april 2015 @ 23:55:

maar goedkeuren is een ander ding.Precies.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:saaaaar81 schreef op 06 april 2015 @ 23:58:

[...]

Jij benr nog steeds een tokkie dat je het goed kunt keuren dat een leerkracht voor de ogen van leerlingen wordt gewurgd.

De vergelijking slaat ook helemaal nergens op.zoiets goedkeuren? dat meen je niet? ik ken dat topic helemaal niet en dat is maar goed ook.

Nu zijn de meningen blijkbaar ineens 180 gedraaid.Dat maakt Viva uniek, psychologisch advies krijgen van psychiatrische patienten.
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 april 2015 @ 23:18:

[...]

dat je moeite met vertrouwen hebt snap ik, na zo'n ervaring. Maar iemand vermoorden is toch echt wel van een andere orde. Pedofielen zijn ook mensen. Wij begrijpen hun voorkeuren niet en we begrijpen niet dat ze zich kunnen vergrijpen aan een kind maar dat betekent niet dat ze dood moeten. Pedofilie is te vergelijken met een geestesziekte. Iemand wordt geen pedofiel omdat hem dat leuk lijkt. En ook even praktisch: wat heeft je kind eraan wanneer zijn moeder in de bak zit wegens moord?

Volgens mij is pedofilie geen afwijking, maar een seksuele voorkeur die aangeboren is.

De meeste pedofielen misbruiken kinderen niet, net zoals de meeste mannen geen vrouwen verkrachten.

Het moet vreselijk zijn, om te weten dat je pedofiele gevoelens hebt: je kunt er niks mee en je wordt enorm verguisd in de maatschappij.
quote:jira schreef op 07 april 2015 @ 00:12:

[...]

Dat maakt Viva uniek, psychologisch advies krijgen van psychiatrische patienten. It takes one to know one.
quote:dubbeltje4 schreef op 07 april 2015 @ 00:18:

[...]

Volgens mij is pedofilie geen afwijking, maar een seksuele voorkeur die aangeboren is.

De meeste pedofielen misbruiken kinderen niet, net zoals de meeste mannen geen vrouwen verkrachten.

Het moet vreselijk zijn, om te weten dat je pedofiele gevoelens hebt: je kunt er niks mee en je wordt enorm verguisd in de maatschappij.Wanneer is iets een afwijking? Wanneer het niet mainstream is. Het is inderdaad aangeboren maar komt relatief weinig voor en is dus, naar mijn eigen idee, afwijkend. En inderdaad, ze vragen er niet zelf om.
de hersenen van pedofielen schijnen anders te werken dan die van niet-pedofielen. http://www.gezondheidsnet ... en-hebben-hersenafwijking

Bij homoseksuelen is dat net weer wat anders: http://www.npowetenschap. ... 08/juni/Homohersenen.html
quote:dubbeltje4 schreef op 07 april 2015 @ 00:18:

[...]

Het moet vreselijk zijn, om te weten dat je pedofiele gevoelens hebt: je kunt er niks mee en je wordt enorm verguisd in de maatschappij.Heel erg inderdaad. maar nu ik een kind heb vind ik dat ze dood moeten. Het is denk ik niet een aangeboren voorkeur. Pedofielen hebben meestal zelf een misbruik verleden en/of hebben moeite met volwassen relaties, die zijn te bedreigend.
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 23:13:

[...]

Er is zelden een essentie in je betoog te vinden.Zoals ik al zei, let no (wo)man pull you down low enough to hate him(/her). Dikke smakkerd op je voorhoofd! En pas op he, waar je mee omgaat....
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:glitter@spice66 schreef op 07 april 2015 @ 00:24:

[...]

Heel erg inderdaad. maar nu ik een kind heb vind ik dat ze dood moeten. Het is denk ik niet een aangeboren voorkeur. Pedofielen hebben meestal zelf een misbruik verleden en/of hebben moeite met volwassen relaties, die zijn te bedreigend.

Huh? doe even normaal zeg.

Pedofilie is een hersenafwijking

pedoseksuelen zijn vaak zelf slachtoffer van misbruik geweest.

We hebben hier een rechtstaat, dat betekent dat de rechter bepaalt welke straf er wordt gegeven en doodstraf is hier, godzijdank, niet toegestaan

[...]

Heel erg inderdaad. maar nu ik een kind heb vind ik dat ze dood moeten. Het is denk ik niet een aangeboren voorkeur. Pedofielen hebben meestal zelf een misbruik verleden en/of hebben moeite met volwassen relaties, die zijn te bedreigend.en wat als je kind een pedofiel blijkt te zijn?
quote:Dickie_Greenleaf schreef op 06 april 2015 @ 23:20:

[...]

True.Wie ben jij? Wat was je vorige forumnaam?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
[quote]sabbaticalmeds schreef op 07 april 2015 @ 00:27:

[...]

en wat als je kind een pedofiel blijkt te zijn?[/quote

Dat lijkt mij vreselijk, net als zou blijken dat hij verkrachter, moordenaar of zoiets zou zijn. Ik zou aandringen om medicijnen te nemen die lbidododend zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 april 2015 @ 00:27:

[...]

en wat als je kind een pedofiel blijkt te zijn?

Dan niet natuurlijk. Want dan is het erg.

Maar de rest moet deaud.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 april 2015 @ 00:26:

[...]

Pedofilie is een hersenafwijking

pedoseksuelen zijn vaak zelf slachtoffer van misbruik geweest.

Misbruik maakt je nog niet tot een pedofiel, ik geloof dat dus niet.

Ik geloof wel, dat je niet helemaal spoort als je kinderen seksueel gaat misbruiken.

[...]

Heel erg inderdaad. maar nu ik een kind heb vind ik dat ze dood moeten. Het is denk ik niet een aangeboren voorkeur. Pedofielen hebben meestal zelf een misbruik verleden en/of hebben moeite met volwassen relaties, die zijn te bedreigend.

Je praat poep.

Er was eens een basisschool leraar die verschillende jongetjes verkrachtte.

Het laatste jongetje heeft hij na de daad vermoord.

Deze man was jarenlang getrouwd, had twee dochters.

Niemand wist ervan, niemand verdacht hem.

Pas na zijn dood (zelfmoord) kwam men achter de waarheid.
.......
quote:dubbeltje4 schreef op 07 april 2015 @ 00:32:

[...]

Misbruik maakt je nog niet tot een pedofiel, ik geloof dat dus niet.

Ik geloof wel, dat je niet helemaal spoort als je kinderen seksueel gaat misbruiken.

misbruik > pedoseksueel

pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel

er is een correlatie tussen plegen van misbruik en zelf slachtoffer te zijn geweest van misbruik. Andersom niet, de meeste slachtoffers worden zelf geen dader en niet iedere pedoseksueel hoeft pedofiel te zijn natuurlijk. Misbruik kan ook over macht en sadisme gaan ipv seksuele voorkeur. http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.php/incest/daders
quote:glitter@spice66 schreef op 07 april 2015 @ 00:31:

[quote]sabbaticalmeds schreef op 07 april 2015 @ 00:27:

[...]

en wat als je kind een pedofiel blijkt te zijn?[/quote

Dat lijkt mij vreselijk, net als zou blijken dat hij verkrachter, moordenaar of zoiets zou zijn. Ik zou aandringen om medicijnen te nemen die lbidododend zijn.een pedofiel kan je vergelijken met een moordenaar? ook al heeft ie nog nooit een kind aangeraakt? bedoel je dat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 april 2015 @ 00:38:

[...]

misbruik > pedoseksueel

pedofiel is niet per definitie een pedoseksueel

er is een correlatie tussen plegen van misbruik en zelf slachtoffer te zijn geweest van misbruik. Andersom niet, de meeste slachtoffers worden zelf geen dader en niet iedere pedoseksueel hoeft pedofiel te zijn natuurlijk. Misbruik kan ook over macht en sadisme gaan ipv seksuele voorkeur. http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.ph ... adersKlopt helemaal!
quote:Doreia schreef op 06 april 2015 @ 22:04:

Ik herkende je nickname, maar wist niet meer precies. Je hebt niet een goede relatie met je schoonfamilie. Dan snap ik wel dat je vriend even heel erg moet slikken nav je bevestigende antwoord

Vast wel, geen idee, als de omstandigheden ernaar zijn wel.

Ik moet wel zeggen dat het me bij een paar mensen geen reet zou boeien als ze plots werden overreden ofzo, maar zelf zou ik dat nooit doen . Maar ik denk dat we allemaal wel iemand hebben die we niet perse huppelend over het bloemenveldje meer hoeven te zien, niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven