Inkomen tijdens opname kliniek?
maandag 19 december 2011 om 11:07
Hoi viva dames,
Sinds een aantal jaar ben ik ambulant in behandeling bij de ggz. Nu gaf mijn behandelaar laatst aan dat ik misschien beter (sneller) geholpen kan worden als ik me 6 tot 9 maanden laat opnemen in een kliniek. In het begin schrok ik van hiervan. Het is niet echt een advies van mijn hulpverlener, maar een optie die ik kan overwegen. Omdat ik toch graag wat harder aan mijn problemen wil werken, zit ik eraan te denken om me misschien toch te laten opnemen.
Nu is mijn probleem / vraag: Ik heb nu een jaar gewerkt bij een werkgever maar mijn contract loop eind december af. Ik heb dan recht op 3 maanden ww. Hoe gaat het met het inkomen als je opgenomen bent? Want het uwv wil natuurlijk dat ik werk ga zoeken als ik een ww-uitkering heb. Ik heb geen recht op bijstand omdat ik recht heb op ww. En een ziektewet-uitkering zou ik misschien kunnen krijgen als ik me tijdens de ww-uitkering ziek meld... Maar hoe zit dat verder? Kortom, ik begrijp het allemaal niet zo goed. Hoe doen mensen dat als ze in een kliniek zitten? Mijn vaste lasten gaan gewoon door, dus zonder inkomen ga ik het niet redden.
Heeft iemand hier advies over of ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties!
Sinds een aantal jaar ben ik ambulant in behandeling bij de ggz. Nu gaf mijn behandelaar laatst aan dat ik misschien beter (sneller) geholpen kan worden als ik me 6 tot 9 maanden laat opnemen in een kliniek. In het begin schrok ik van hiervan. Het is niet echt een advies van mijn hulpverlener, maar een optie die ik kan overwegen. Omdat ik toch graag wat harder aan mijn problemen wil werken, zit ik eraan te denken om me misschien toch te laten opnemen.