Intakegesprek EMDR
donderdag 26 augustus 2010 om 08:22
Dat zal per therapeut afhankelijk zijn, denk ik. Volgens mij kun je rekenen op gemiddeld een uur. Je hoeft volgens mij niet alles in detail te vertellen, maar de therapeut moet wel weten waar je klachten vandaan komen en zal samen met jou gaan kijken welk fragment van de situatie het belangrijkst is (het meeste spanning oproept) en waar jullie dus de volgende keer (in de daadwerkelijke sessie) mee gaan werken. Dus je zal wel iets moeten vertellen ja.
donderdag 26 augustus 2010 om 08:23
Hoi hoi,
ik moest even terugdenken hoe dat bij mij is gegaan...
Maar ik kan inderdaad bevestigen dat het een algemeen gesprek is, meer over wie je bent, hoe je gezinssituatie is en hoe je nu in het leven staat.
De heftige gebeurtenis waarvoor je bij haar bent voor EMDR komt niet in details aan de orde. Dat wordt tijdens de sessies naar voren gebracht.
Heel veel sterkte en suc6. Ik zeg laat het maar allemaal op je af komen, t is al moeilijk zat!
ik moest even terugdenken hoe dat bij mij is gegaan...
Maar ik kan inderdaad bevestigen dat het een algemeen gesprek is, meer over wie je bent, hoe je gezinssituatie is en hoe je nu in het leven staat.
De heftige gebeurtenis waarvoor je bij haar bent voor EMDR komt niet in details aan de orde. Dat wordt tijdens de sessies naar voren gebracht.
Heel veel sterkte en suc6. Ik zeg laat het maar allemaal op je af komen, t is al moeilijk zat!