Is dit alles?

20-01-2012 12:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Misschien stel ik me wel aan maar ik heb de laatste maanden het gevoel dat ik bezig ben om op weg te gaan naar een depressie. Zit vaak te denken over mn leven, ben nu 40, heb een relatie die al langere tijd niet meer lekker loopt en geen vooruitgang bied, ik heb een baan die met mn ogen dicht kan doen maar ik vrees om een andere baan te nemen aangezien ik een koopappartement heb, ik heb geen kinderen, weet ook niet of ik ze wil, wat ik wel weet is dat als ik ze wil het niet met deze man is, we wonen niet samen, zit me vaak af te vragen of dit het nou is? Moet ik zo nog 10 jaar verder? Ik wil graag veranderingen aanbrengen maar zou nie weten hoe. Nu kan ik wel naar een psycholoog gaan ofzo maar is dat niet heel erg duur en ben ik daar al wel rijp voor? Soms denk ik wel es dat niet veel met mn leven heb gedaan, misschien ook wel maar dat zie ik nu niet meer. Ik weet het ff niet meer, voel me vaak zo leeg. Herkenbaar voor iemand?
Je hoeft toch geen andere baan te nemen? Dat zijn maar 36-40 uren per week en levert je geld op om leuke dingen van te kunnen doen. Gá dan ook leuke dingen doen van dat geld, ga 'ns op reis bijv. En dan bedoel ik niet met de caravan naar Frankrijk, maar stap in 't vliegtuig en ga op safari in Afrika, ga snorkelen bij het Great barrier Reef in Australie of ga nieuwe culturen ontdekken in Azie.
Wat zijn de dingen die je echt eens heeeel graag zou willen doen?

Zeg maar, die lijst van dingen, die je gedaan wil hebben voordat je dood gaat. (even gruwelijk gezegd)

Maak een top 10 en voer dit jaar nog nummer 1 uit.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Gruwelt van het idee van het idee caravan :-)

Maar je hebt wel makkelijk praten elninjoo, zo makkelijk doe ik die dingen niet en al helemaal niet in mn eentje en ik zou ook niet eens weten wie ik mee moest nemen, vriendinnen hebben altijd geld gebrek...zou jij zoiets wel doen in je eentje??

Wat zou ik nog eens heel graag willen doen voordat ik deze wereld verlaat....weet je spininhoek, dat zou ik nie eens weten???? Das erg zeg....
Een andere baan, man en/ of leefomgeving kan een behoorlijk nieuwe dimensie aan je leven geven, ik zou het alleen niet allemaal tegelijk doen
quote:Leentje_71 schreef op 21 januari 2012 @ 13:50:

Maar je hebt wel makkelijk praten elninjoo, zo makkelijk doe ik die dingen niet en al helemaal niet in mn eentje en ik zou ook niet eens weten wie ik mee moest nemen, vriendinnen hebben altijd geld gebrek...zou jij zoiets wel doen in je eentje??

Wat zou ik nog eens heel graag willen doen voordat ik deze wereld verlaat....weet je spininhoek, dat zou ik nie eens weten???? Das erg zeg....Ik doe dat soort dingen idd in mijn eentje. Soms met 'n groepsrondreis, soms alleen. Is van 't land afhankelijk. Vorig jaar heb ik 5 weken 'n auto gehuurd en heb rondgereisd door Canada, Montana en Wyoming. Was helemaal geweldig! En je komt ook elke keer weer leuke mensen tegen. Vooral in Amerika, Canada, Australie en Nieuw Zeeland voel ik me als 'n vis in 't water. Erg fijne bevolking, veel ruimte en prachtige natuur.
Alleen reizen geeft je juist extra vrijheid, je hoeft met niemand rekening te houden. Ik voel me er heerlijk door!
Woh....I salute you!! Vind je t nooit eng, voel je je niet eenzaam, je hebt niemand met wie je over al je ervaringen kan praten ter plekke.
@leentje misschien is een groepsreis een idee?

Je kent niemand, dat is een beetje eng ja. Maar je hebt allemaal 1 dezelfde interesse: die reis naar die bestemming maken.

Of inderdaad een cursus doen? Voor je werk, taalcursus, knutselclub, sportvereniging.... wat dan ook.

Je bent pas 40 dus je hebt er nog 50 te gaan. Maak der wat moois van!
quote:Leentje_71 schreef op 21 januari 2012 @ 13:50:

Wat zou ik nog eens heel graag willen doen voordat ik deze wereld verlaat....weet je spininhoek, dat zou ik nie eens weten???? Das erg zeg....

IK denk dat je eerst moet werken aan het durven doen.

Duirf je niks dan houden al die mooie dromen en inzetten naar een beter leven op. Great barriere rif geweldig Ik zou het zou doen maar je moet willen... en nog sterker durven...

Ik zou daarvoor eens gaan praten met een psycholoog ed.

Je kunt toch ook kleine stapjes maken het gaat erom dat je de stap maakt. NIks ergers vind ik op je 80 ste dat bekende had ik maar.

Ken ook zulke mensen. Die zitten vol met had ik maar/ of zou ik ooit nog willen. Maar het blijft bij bankhangen en die wachten altijd op een ander die ze mee neemt de mooie wereld.

Maar je moet het zelf doen net als duizende mensen om je heen.

Niks komt vanzelf...
Leentje

doe je wel eens wat in je eentje als een van die vriendinnen niet kunnen/willen? Bijvoorbeeld een dagje winkelen, naar een markt gaan, in je eentje naar een verjaardag waar je niemand kent behalve de jarige. Misschien kun je met zo;n uurtje/dagje alleen eens oefenen?
Ga je zelf nou niets aan zitten praten (bore out, burn out, whatever), maar geef jezelf een trap onder de kont.

Wat een geklaag, je hebt zelf de regie over jouw leven hoor.

Zie obv jouw OP geen grote problemen in jouw leven, dus hup, durf eens wat stappen te nemen en maak het leuk, dat doet niemand anders voor je!
quote:Leentje_71 schreef op 21 januari 2012 @ 20:56:

Woh....I salute you!! Vind je t nooit eng, voel je je niet eenzaam, je hebt niemand met wie je over al je ervaringen kan praten ter plekke.In vreemde culturen had ik altijd m'n reisgenoten uit de groep. In westerse engelstalige landen (USA, Canada, Australie, Nieuw Zeeland) heb je genoeg aanspraak overal. Buiten dat heb je ook je telefoon en laptop nog dus je kunt altijd lekker bijkletsen met 'n vriendin in Nederland.
quote:elninjoo schreef op 23 januari 2012 @ 11:32:

[...]

In vreemde culturen had ik altijd m'n reisgenoten uit de groep. In westerse engelstalige landen (USA, Canada, Australie, Nieuw Zeeland) heb je genoeg aanspraak overal. Buiten dat heb je ook je telefoon en laptop nog dus je kunt altijd lekker bijkletsen met 'n vriendin in Nederland.

Idd je kunt het jezelf zou moeilijk/makkenlijk maken als je witl. Je kunt ook eens tegen een totale vreemde zeggen wat een leuke hond. Je buurvrouw eens groeten. En op een cursus gaan wat jouw ligt. Ook totale vreemden. Maar als je durft dan kom je zoveel leuke en vooral waardevolle dingen tegen...

Ik merk wel dat dit toch een beetje een hot item is.

En dan alles hangt of staat bij een beetje drive van de to. Indien geen psychische klachten dat je niet kunt...
Richting een depressie vind ik alitjd zo zwaar klinken. Naar mijn idee weten sommige niet wat dat precies is. Naar mijn idee niet iets als je denkt is dit alles. Met een depressie sta je onder behandeling naar mijn idee.

Kom je je bed niet uit is alles zwart en ben je naar mijn idee niet meer instaat om te werken. Althans dat was bij een familielid van mij...

Ik ben misschien wat hard maar ik lees hierboven van iemand je bent niet ziek of iets anders ergs. Geen erger problemen.

Ik denk dan ook pak jezelf op... MIts je dit kunt door geen psychische aandoening.
quote:Leentje_71 schreef op 20 januari 2012 @ 12:04:

Nu kan ik wel naar een psycholoog gaan ofzo maar is dat niet heel erg duur 2e lijns psych zorg zat bij mij in basispakket en werd volledig vergoed. Was ongeveer 1600 euro voor 1 heel jaar praten. Ja veel geld maar hoop dat dit geen belangrijk punt is om te overwegen of je gaat of niet. Jouw gezondheid en jouw gevoel van geluk zijn hopelijk onbetaalbaar.
Koekie een goed idee. Je kunt er baat bij hebben...

Maar ook net zo goed een goed gepsrek met een goede vriendin denk dat vele wel kampen met wat nu ??

Kun je gewoon zelf naar een psychologe ???

Dan zou ik wel kijken wat is je hulp vraag. Ik denk dat je wel iets gerichter moet zijn ipv alleen wat nu ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven