Is het gebruikelijk dat psycholoog je social media checkt

26-03-2020 18:58 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het gebruikelijk dat je psycholoog je social media checkt?

Mijn psycholoog wist dat ik konijnen heb thuis, ik heb echt in mijn geheugen gegraven maar ik weet zeker dat ik dit niet heb verteld. Wel staat er veel over mijn konijnen op mijn social media, zou hij dit gecheckt hebben?
moonlight schreef:
26-03-2020 20:51
Waarom houden mensen alles voor zichzelf? Honderden foto’s op Instagram maar dan er wel lekker een slotje op zetten. Tja...
Mensen houden het toch niet voor zichzelf? Mensen hebben een vriendengroep waarmee ze foto's delen.

Ik heb veel familie en vrienden die niet in de buurt wonen. Zo kunnen we wel dingen van elkaar zien. Het slotje is voor mensen die ik niet ken. Zij hoeven mijn foto's niet te zien als ze mijn naam zoeken.
moonlight schreef:
26-03-2020 20:51
Waarom houden mensen alles voor zichzelf? Honderden foto’s op Instagram maar dan er wel lekker een slotje op zetten. Tja...
Huh? Slotje is voor onbekenden hoor, je vrienden kunnen gewoon de inhoud zien als je ze accepteert als volger.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-03-2020 20:14
Vind je hem leuk?
Dan zou het nu wel een beetje kut zijn dat hij mijn konijnen foto’s ziet haha
Née ik heb al een lieve vrouw :loveys:
Alle reacties Link kopieren
En toen zei jij: hé, hoe weet je dat ik konijnen heb?
De therapeut antwoordde:.....
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
26-03-2020 21:37
En toen zei jij: hé, hoe weet je dat ik konijnen heb?
De therapeut antwoordde:.....
Was ik maar zo snel geweest met antwoorden :facepalm:
Ik keek hem een beetje gek aan en toen begon hij over Corona virus
Alle reacties Link kopieren
Is zijn praktijk nu nog open? Volgens mij zijn zo’n beetje alle praktijken hier dicht. Mijn vriend geeft alleen nog telefonisch sessies. Of eventueel via de mail.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een open bron, je social media, misschien heb je hem iets verteld waardoor hij twijfelde aan je verhaal of wil hij gezien je problematiek of verhalen gewoon even weten wat voor vlees ie in de kuip heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat het gebeurt verbaast mij niet, maar ik vind het wel raar dat hij erover begint. Kan natuurlijk ook dat 'ie zich versproken heeft.

Ik had dat een keer toen ik een auto gekocht had. Kwam daarna de verkoper ineens tevoorschijn bij 'mensen die ik ken' op Linkedin. Toevallig. Denk dat hij me opgezocht heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
26-03-2020 21:20
Mensen houden het toch niet voor zichzelf? Mensen hebben een vriendengroep waarmee ze foto's delen.

Ik heb veel familie en vrienden die niet in de buurt wonen. Zo kunnen we wel dingen van elkaar zien. Het slotje is voor mensen die ik niet ken. Zij hoeven mijn foto's niet te zien als ze mijn naam zoeken.

Dat bedoel ik, waarom alleen maar vrienden/familie? Is dat dan zo erg? Plaats je foto’s die erg privé zijn of te sexy? En waarom zijn er dan ook genoeg die hun Instagram niet op slot hebben? Ja je hoort het, ik ben een kijker.
moonlight schreef:
26-03-2020 22:27
Dat bedoel ik, waarom alleen maar vrienden/familie? Is dat dan zo erg? Plaats je foto’s die erg privé zijn of te sexy? En waarom zijn er dan ook genoeg die hun Instagram niet op slot hebben? Ja je hoort het, ik ben een kijker.

Ik gebruik mijn social media meer als soort herinneringenboek. Ik vind het leuk te zien wat ik 5 jaar geleden deed op deze dag. Hoe groot de kinderen geworden zijn enz.
Maar ook zodat familie in Zuid Afrika en Australië ook onze kinderen kunnen zien opgroeien. Ik post niks wat anderen niet mogen zien maar waarom zou de zus van onze overbuurvrouw moeten kunnen zien dat onze uk heeft leren kruipen. Net zo min dat ik bijv. geïnteresseerd ben in het leven van de tante van het beste vriendinnetje van mijn dochter of het leven van het baasje van de herder waar onze hond dagelijks mee speelt.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
26-03-2020 23:29
Ik gebruik mijn social media meer als soort herinneringenboek. Ik vind het leuk te zien wat ik 5 jaar geleden deed op deze dag. Hoe groot de kinderen geworden zijn enz.
Maar ook zodat familie in Zuid Afrika en Australië ook onze kinderen kunnen zien opgroeien. Ik post niks wat anderen niet mogen zien maar waarom zou de zus van onze overbuurvrouw moeten kunnen zien dat onze uk heeft leren kruipen. Net zo min dat ik bijv. geïnteresseerd ben in het leven van de tante van het beste vriendinnetje van mijn dochter of het leven van het baasje van de herder waar onze hond dagelijks mee speelt.

Maar als je niet geïnteresseerd bent kijk je niet, dus waarom op slot? Ik vind het wel leuk om te kijken naar die ene klasgenoot van vroeger bijvoorbeeld die ik nooit meer zie. Maar die heeft het dan op slot gezet. Ik baal daar dan stiekem wel van. Ergens denk ik dan ook dat je het op slot zet omdat je juist bang bent voor gluurders, dus ergens jezelf ook wel belangrijk vindt.
Degene die er geen slotje op hebben denken misschien eerder dat er toch niet snel mensen zullen kijken omdat ze zichzelf (hun leventje dus) niet zo belangrijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-03-2020 21:51
Dat het gebeurt verbaast mij niet, maar ik vind het wel raar dat hij erover begint. Kan natuurlijk ook dat 'ie zich versproken heeft.

Of ze heeft het wel een keer (terloops) gemeld en is dat vergeten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
moonlight schreef:
27-03-2020 00:32
Maar als je niet geïnteresseerd bent kijk je niet, dus waarom op slot? Ik vind het wel leuk om te kijken naar die ene klasgenoot van vroeger bijvoorbeeld die ik nooit meer zie. Maar die heeft het dan op slot gezet. Ik baal daar dan stiekem wel van. Ergens denk ik dan ook dat je het op slot zet omdat je juist bang bent voor gluurders, dus ergens jezelf ook wel belangrijk vindt.
Degene die er geen slotje op hebben denken misschien eerder dat er toch niet snel mensen zullen kijken omdat ze zichzelf (hun leventje dus) niet zo belangrijk vinden.
Welnee.

Jij bent gewoon een nieuwsgierig aagje. ;)
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
27-03-2020 08:17
Welnee.

Jij bent gewoon een nieuwsgierig aagje. ;)

Klopt :-D
Geef het gewoon eerlijk toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven