Is toch niet eerlijk?

02-02-2015 21:33 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...
quote:Feeksje1977 schreef op 02 februari 2015 @ 23:24:

Iemand mijn handen vast houden graag, ik word nu echt een beetje boos zelfs.

Staat je goed hoor.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hondenmens schreef op 02 februari 2015 @ 22:54: