Janken, janken, janken

13-10-2012 16:41 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet overal om huilen, en ik kan niet meer stoppen!!

Ik huil om verdrietige dingen maar ook om blije dingen. Ook huil ik als ik boos ben.

Maar waar ik me het meest aan stoor is dat ik moet halen als ik iemand anders zie huilen of verdriet zie hebben of heel gelukkig zie zijn.

Bij tvprogrammas huil ik standaard. De tranen springen gewoon in mijn ogen, ik kan het niet tegenhouden.

Dit is af en toe best lastig. Daarnaast ben ik afgestudeerd als psychologe, dat is niet cool om met je clienten mee te gaan zitten huilen. Ik heb nog geen baan, maar ik maak me hier wel zorgen om.

How can i make it stop?
Als je werkt ben je toch met heel andere zaken bezig dan je eigen emoties; oplossingen zoeken, ingangen zoeken om het gesprek voort te zetten, nadenken over de situatie.

Je hebt helemaal geen tijd voor je eigen gebvoelens lijtk mij zo.
This is not kosher!
Dat heb ik ook voldoende en daarom open ik dit topic.

Maar Welhello slaat wellicht de spijker op zijn kop.

Ik ga eens kijken wat stoppen met de pil voor me kan doen. En als ik dit tegenkom op mijn werk aan de bel trekken.

Bedankt voor alle reacties.
Heel vervelend probleem. Ik heb het ook bij periodes.

Huil jij omdat je je dan echt verdrietig voelt? Of bij alles wat je ook maar een beetje ontroerd?

Zelfs als het je niet verdrietig maakt?

Bij mij heeft het te maken met verstoorde hormonen. Na een burn-out. Ik weet niet of je in een stress periode zit?

Of heb je dit al heel je leven?
Oker, het is vaak meer ontroering inderdaad.

Ik zit niet echt in een stressperiode nee...

Het valt me eigenlijk pas op sinds gebruik van nieuwe pil. Dus de hormonen zoals al vaker werd genoemd zouden de boosdoender kunnen zijn. Bizar, ik wist echt niet dat die zo'n invloed zouden kunnen hebben.
quote:papayaatje schreef op 13 oktober 2012 @ 17:58:

Oker, het is vaak meer ontroering inderdaad.

Ik zit niet echt in een stressperiode nee...

Het valt me eigenlijk pas op sinds gebruik van nieuwe pil. Dus de hormonen zoals al vaker werd genoemd zouden de boosdoender kunnen zijn. Bizar, ik wist echt niet dat die zo'n invloed zouden kunnen hebben.Tijdens m'n zwangerschap ontwikkelde ik me als een helse, opvliegende feeks. M'n lontje was zo kort, ik schrok er zelf elke keer van. Hormonen kunnen echt je hele lijf van de leg brengen.
conversation = awareness
Mensen hebben toch zo'n onwerkelijk idee over psychologen.
quote:yasuko schreef op 13 oktober 2012 @ 18:06:

Mensen hebben toch zo'n onwerkelijk idee over psychologen.Zijn die niet van gegoten beton met een stalen frame? Niet? Goh...
conversation = awareness
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 oktober 2012 @ 17:33:

[...]

daarom ben jij ook geen psycholoogFout. Ik ben geen psycholoog, omdat ik dat beroep niet leuk vind.
quote:truffelmaffia schreef op 13 oktober 2012 @ 18:20:

[...]

Fout. Ik ben geen psycholoog, omdat ik dat beroep niet leuk vind.Jij bent echt Zo Ontzettend Grappig. Echt.
conversation = awareness
Mijn tip is om jezelf te harden. Huur een aantal films zoals Schindlers list, the Killing Field en Hotel Ruanda of kijk een aantal documentaires over de Holocaust, de Vietnamoorlog of honger in Afrika. Op die manier kun je klein leed misschien wat beter in perspectief zien en hoef je daarover niet zo snel te huilen.

Altijd lachen met die truffel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Trouwens, ik ben geen topmodel omdat ik dat niet leuk vind. Niet omdat ik 96 kilo schoon aan de haak ben.
conversation = awareness
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 18:24:

Altijd lachen met die truffel.Je zou bijna denken dat ze het erom doet.
conversation = awareness
Onze truffel? Neh...
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 16:56:

Mag ik het trouwens ook heel bijzonder noemen wanneer je als afgestudeerd psycholoog advies gaat vragen over je eigen werkgebied op een forum?

Afgestudeerd psych betekend niet dat je jezelf kan analysen.

En je gaat er blind vanuit dat ze klinisch is afgestudeerd.

Advies trouwens: stop (tijdelijk) met de pil..
quote:nettel schreef op 13 oktober 2012 @ 18:48:

[...]

Afgestudeerd psych betekend niet dat je jezelf kan analysen.

Je hebt dan genoeg inzicht om te weten dat er betere adviezen zijn dan die van de vivaforummers.

En je gaat er blind vanuit dat ze klinisch is afgestudeerd.

Nee hoor. Ik ga er wel van uit dat ze goede connecties heeft.

Serieus? Iedereen die een random sociale studie heeft gedaan heeft hier niets te zoeken?

Het viva forum helpt om een breder perspectief te krijgen, misschien ergens een ervaringsverhaal. Psychologen zijn ook best wel gewone mensen, die rennen niet met elk dingetje naar een 'collega'... Sterker nog. De meeste psychen die ik ken zouden echt heel heel raar kijken als je tijdens de lunch zegt van "hoor eens ik heb dit probleem wil je even helpen" haha...

Er wordt niet voor niets gezegt dat psychologen 'immuun' zijn voor de psycholoog..

Een trouwens, het lijkt misschien ook wel een hormonaal probleem ipv perse iets psychologisch
Ze huilt om elke scheet. Ze heeft nog geen baan. Lijkt mij dat je het wel eerst eens even duidelijk wilt hebben waarom dit is voordat je je eerste schreden op dit vakgebied zet.

Lekkere indruk maak je dan. Net begonnen en bij alles meehuilen. Leuk dat ze gaat stoppen met de pil maar ze zou nu al veel steviger in haar schoenen moeten staan.
quote:saaaaar81 schreef op 13 oktober 2012 @ 19:04:

Ze huilt om elke scheet. Ze heeft nog geen baan. Lijkt mij dat je het wel eerst eens even duidelijk wilt hebben waarom dit is voordat je je eerste schreden op dit vakgebied zet.

Lekkere indruk maak je dan. Net begonnen en bij alles meehuilen. Leuk dat ze gaat stoppen met de pil maar ze zou nu al veel steviger in haar schoenen moeten staan.

Jemig, je hebt al helemaal je beeld gevormd he...
This is not kosher!
Ze huilt prive, en zoals ze zegt niet tijdens haar stage. Er zijn wel meer die geen baan hebben. Helaas. Ze ziet in dat dit een probleem was en wil 'incidenten' voor zijn, ze vraagt daarom of dit voor iemand herkenbaar is. Wat is daar mis mee?

Denk je dat psychologen allemaal perfecte mensen zijn die hun "eerste schreden in het vakgebied" vastberaden zetten? Zonder enige persoonlijke problemen, tijfel en onzekerheden...?

Helaas....
Heb ik ook .. Gewoon laten komen.. Kan jou t schelen
quote:miss_communicatie schreef op 13 oktober 2012 @ 18:26:

Trouwens, ik ben geen topmodel omdat ik dat niet leuk vind. Niet omdat ik 96 kilo schoon aan de haak ben.Oh geloof mij maar, qua slimheid zou ik het echt wel kunnen. Ik vind het echt geen leuk beroep om te doen.
quote:truffelmaffia schreef op 13 oktober 2012 @ 19:52:

[...]

Oh geloof mij maar, qua slimheid zou ik het echt wel kunnen. Ik vind het echt geen leuk beroep om te doen.Nou geloof mij maar, ik geloof je niet.
conversation = awareness
quote:nettel schreef op 13 oktober 2012 @ 19:11:

Ze huilt prive, en zoals ze zegt niet tijdens haar stage. Er zijn wel meer die geen baan hebben. Helaas. Ze ziet in dat dit een probleem was en wil 'incidenten' voor zijn, ze vraagt daarom of dit voor iemand herkenbaar is. Wat is daar mis mee?

Denk je dat psychologen allemaal perfecte mensen zijn die hun "eerste schreden in het vakgebied" vastberaden zetten? Zonder enige persoonlijke problemen, tijfel en onzekerheden...?

Helaas....

Helemaal mee eens!

Vind het erg jammer dat er mensen hier zijn die blijkbaar vergeten dat we ondanks ons beroep gewoon allemaal mensen zijn.

Mijn huisarts zit overspannen thuis...

Is hij dan ook maar gelijk incompetent?

Wat een onzin!

Juist doordat er in deze maatschappij zo hard geoordeeld word moeten mensen tegenwoordig hard zijn en mogen ze geen tranen laten zien, anders worden ze bestempeld met "zwak".

Terwijl het juist iets moois is om zo begaan te zijn met je omgeving, dat je daar ontroerd door kan raken en een traantje moet weg pinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven