Koud en ellendig

27-07-2010 15:28 135 berichten
Ik voel me koud en ellendig, van buiten en van binnen. Van buiten omdat ik gisteren vanuit het zonnige zuiden ben gekomen en ik vind het maar koud hier. Van binnen omdat de vakantie gewoon 70% klote was!

Het was zowiezo een vakantie met een emotionele lading, er moesten daar nog dingen afgehandeld worden ivm het overlijden van mn moeder in januari van dit jaar. We hebben op een voor haar fijne en favoriete plaats haar as uitgestrooid.

Maar eigenlijk voel ik me ellendig door de vakantie met ons gezin als gezin. Gezin bestaat uit man, zoon (15) en stiefzoon (16). Om een of andere reden vinden de zoons het leuk om mij constant in de zeik te zetten, en normaal gesproken kan ik er wel om lachen en geef ik mijn scherpe weerworden en blijft alles nog wel humoristisch.

Maar deze vakantie was er niks humoristisch aan, ze verrekten het alledrie om een poot uit te steken en de eerste dagen heb ik dat aangekeken en alles dus zelf gedaan. Daarna heb ik gezegd dat ik er klaar mee was en heeft man geregeld dat de knullen ook hun handen uit de mouwen gingen steken. En dit ging echt alleen om ontbijt maken, naar het supermarktje (20 meter verderop) en ontbijtboel afwassen... meer niet!

Ik ben boos, zo boos! Ik heb die knullen uitgelegd dat ik nogal emotioneel was doordat het een vakantie was in het teken van, en met de spullen van, mijn moeder. En ze hielden er gewoon totaal geen rekening mee!! Man voelt zich tussen mij en de knullen in staan (hij ziet zijn zoon niet dagelijks en op vakantie wil hij dan blijkbaar graag de lieve vrede bewaren, ten koste van alles en iedereen).

Even genoeg voor nu, trappen onder mn hol zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mag een knuf ook lieverd? Snap dat het emotioneel voor je was het uitstrooien en alles van de afgelopen tijd.

(als je alsnog een trap wilt dan kom ik nog wel terug)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ow kut zeg

Ik zou toch een hartig woordje spreken met manlief hierover meid
Nou ik kom nog even terug om die 2 zoons van jou een trap onder hun hol te geven. Zit me gewoon kwaad te maken dat zulke kleine dingen al te veel zijn om te doen.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 15:28:

Even genoeg voor nu, trappen onder mn hol zijn welkom!

Knuffels ook?

Je mag je toch ook gewoon klote voelen op dit moment? Het lijkt me emotioneel ook een heftige periode, en als je zoons dan dit moment uitkiezen om te puberen en je man voor jouw gevoel te weinig jouw kant kiest, ja, dan heb je het even gehad. Dat mag. Bij mij werkt het het best om te accepteren dat ik me klote voel; even lief zijn voor mezelf (gebakje, bad, sauna, avondje weg) en lekker uithuilen. Morgen is er weer een dag, en als het dan nog niet beter gaat is overmorgen vroeg genoeg voor een trap onder je hol hoor!! Sterkte!
He verdorie, ik kan me goed voorstellen dat jij je zo voelt. Pubergedrag is onder de beste omstandigheden al een uitdaging en als je dan zelf ook nog eens een hele emotionele periode doormaakt... Jij verdient geen schop (die bewaar ik wel voor die pubers, en ook voor je man omdat hij niet direct en niet adequaat heeft ingegrepen) maar een knuffel
In ieder geval een dikke

Geen ervaring met zoons van die leeftijd, maar weet dat mijn broers en ik rond die leeftijd echt niet om uit te staan waren in de vakanties.

Heb later tegen mijn ouders gezegd dat ik het begrepen zou hebben als ze ons naar huis hadden gestuurd en zelf lekker hun vakantie hadden voortgezet.

Misschien kun je, als je er aan toe bent, eens aan ze vertellen hoe de vakantie voor jou was?
Ow lieve Bi, het zit je echt hoog he.....

Ik ga je geen schop onder je kont geven, je hebt veel harder een knuffel nodig, dus:
Ik bedenk me net, kun jij niet voor jezelf nog ergens een (mini)vakantie boeken met een vriendin ofzo? Jij hebt per slot van rekening nog geen vakantie gehad dit jaar terwijl je hem wel juist heel erg nodig hebt nu...
Dus jouw kinderen luisteren wel naar jouw man en niet naar jou? Daarnaast hebben ze geen respect voor je, want ze maken je belachelijk en helpen niet mee met klusjes.

Je hebt dit toch echt mede zelf mogelijk gemaakt door niet strenger op te treden. Anders was het nooit zo ver gekomen.

En jouw man die het verrekt om 'mee te helpen'. Wat een loser.
Ik heb het er uitgebreid over gehad met man (vanaf nu noem ik hem hier gewoon weer Bianco hoor, dat ben ik gewend )

En hij zegt ook dat hij het moeilijk vindt om echt op te treden tegen zijn zoon, juist omdat ze elkaar het hele jaar gewoon even tussendoor gezellig zien en we nu 2 weken met elkaar optrokken. Vorig jaar zijn we niet op vakantie geweest ivm ziekte van mn moeder, dus we gaan nu ineens met 2 echte pubers, terwijl ze 2 jaar geleden nog wel onder de indruk waren als ik wat tegen ze zei.

Waar het mij vooral nu om gaat: ik kan nu uren gaan zitten praten met Bianco en gelijk krijgen of tegenspraak krijgen.... ik kan uithuilen, opstaan en weer verder gaan... maar voorlopig is het gebeurd en niet meer terug te draaien. Ik ben toch wel zo verschrikkelijk afgeknapt op alledrie!

Mijn zoon heb ik gisteravond nog even goed uitgelegd dat ik me voelde als een 'juf die weggepest wordt' en gezegd dat ik de zogenaamd grappige zeikopmerkingen zat ben. Hij vond dat ik overdreef maar hem kennende gaat ie er wel wat mee doen, hij belde me net ook op om te vragen hoe het was en gewoon een lulpraatje te houden.

Stiefzoon... ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het hem nog een keer uit te leggen. Ik kon altijd super met hem overweg en hij is echt wel een lieve gozer, maar nu zie ik dingen van hem die ik totaal nog nooit gezien heb. Zn taalgebruik? Alles is focking dit, en focking dat, er komt geen normale zin zn strot uit. Als ik wat tegen hem zei over iets dat niet leuk op mij over kwam dan zei hij gewoon: dat is jouw probleem!

Maar het meest teleurgesteld en afgeknapt ben ik eigenlijk op Bianco, dat hij pas ingreep op het moment dat ik in de caravan zat te janken, en een paar dagen later pas weer toen ik mn tas had gepakt en in mn uppie 20 minuten verder ben gaan lopen om alleen op het strand te liggen met mn hoofd in de handdoek.
He wat rottig voor je. Wat stom van die jongens dat ze niet doorhadden dat het voor jou emotioneel was, maar daar zijn het ergens natuurlijk ook pubers voor.

Je man had misschien ook wel wat meer mogen ingrijpen dan. Klote dat die vakantie zo gelopen is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 15:39:

Dus jouw kinderen luisteren wel naar jouw man en niet naar jou? Daarnaast hebben ze geen respect voor je, want ze maken je belachelijk en helpen niet mee met klusjes.

Je hebt dit toch echt mede zelf mogelijk gemaakt door niet strenger op te treden. Anders was het nooit zo ver gekomen.

En jouw man die het verrekt om 'mee te helpen'. Wat een loser.

Ik ben niet streng inderdaad, maar heb altijd nog wel het respect gekregen waardoor het grappig bleef.

Man is geen loser, absoluut niet! Hij is alleen een heel stuk makkelijker dan ik, en - zoals ik al eerder aangaf - voelt hij zich tussen ons in staan.
quote:Jorina schreef op 27 juli 2010 @ 15:38:

In ieder geval een dikke

Geen ervaring met zoons van die leeftijd, maar weet dat mijn broers en ik rond die leeftijd echt niet om uit te staan waren in de vakanties.

Heb later tegen mijn ouders gezegd dat ik het begrepen zou hebben als ze ons naar huis hadden gestuurd en zelf lekker hun vakantie hadden voortgezet.

Misschien kun je, als je er aan toe bent, eens aan ze vertellen hoe de vakantie voor jou was?Ik heb daar ook over nagedacht, hoe waren mn broer en ik zelf? En beschaamd moet ik bekennen dat wij mn moeder ook nooit de kans hebben gegeven om vakantie te hebben, er werkelijk nooit over nadachten hoe het voor haar moest zijn als wij lekker aan het ruzien of rotzooi aan het trappen waren. Maar mijn stiefvader greep wel in als we te ver gingen!
Je gevoel is terecht. Ze hebben je alledrie vreselijk laten zitten, juist op het moment dat jij hun steun zo hard nodig had. Ik zou nog wel met je "stiefzoon" gaan praten, ook hij mag best horen wat hij heeft aangericht. Ook als hij daar niet volwassen op kan reageren. En anders zal in elk geval Bianco dat moeten doen.
Bah, wat een shitvakantie! Kan me voorstellen dat je er goed de balen van hebt.

Je zoons, tsja, dat zijn pubers. Inlevings- en aanpassingsvermogen kun je nu helaas niet van ze verwachten. Ze leven voor zichzelf en gelukkig gaat dat weer over als ze ouder worden. Maar je man, die mag je het wel even goed laten voelen!

Lijkt me inderdaad heerlijk voor je om er nog eventjes tussenuit te gaan in je uppie of met een goede vriendin. Kan dat?
Hebben jullie goed contact met de moeder van je stiefzoon? Misschien eens met haar over spreken dat de jongens zich samen niet goed gedragen hebben, en ik neem aan dat ze ook wisten dat jij daar haar as ook ging uitstrooien?

Misschien dat dan zijn eigen moeder hem er ook op kan aanspreken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb net een nieuwe baan (een weekje gewerkt voordat we op vakantie gingen) dus ik kan voorlopig geen vrij nemen.

Mijn zoon is de komende weken bij zn vader, dus dan ben ik samen met Bianco en is elk weekend ook wel weer een soort vakantie-tje.

Bianco en de knullen willen volgend jaar in een hotel No way dus!! We gaan gewoon weer lekker naar de caravan, en ik heb ze gezegd dat ik echt niet die verwende, arrogante, egoistische mentaliteitjes ga voeden door naar een hotel te gaan. Dat ze eerst maar eens moeten leren wat het is om elkaar als gezin wat vakantieplezier te gunnen.
Wat een ellendige 'vakantie' zeg

In een emotionele tijd en je voelde je alleen staan. Bah!

Lijkt me goed om je wat terug te trekken, de mannen even aan laten rommelen, doe veel dingen voor jezelf, wees lief voor jezelf, ga erop uit zonder ze (zonder afwijzend te zijn).

Gewoon. Even veel alleen. Ontdekken waarom het leven ook alweer mooi was. En dat je het prima kan vinden met jezelf. Tot rust komen.

Zomaar wat ideeën. Maar misschien helpen voor jou wel heel andere dingen, ik ken je natuurlijk niet echt.

In elk geval veel sterkte!! Hou vol
quote:Spijker schreef op 27 juli 2010 @ 15:44:

Hebben jullie goed contact met de moeder van je stiefzoon? Misschien eens met haar over spreken dat de jongens zich samen niet goed gedragen hebben, en ik neem aan dat ze ook wisten dat jij daar haar as ook ging uitstrooien?

Misschien dat dan zijn eigen moeder hem er ook op kan aanspreken.Zijn moeder is een schat van een moeder... een beetje teveel schat. Stiefzoon is ook niet anders gewend dan dat hij op zn wenken bediend wordt. Ik heb verder geen contact met haar en Bianco alleen bij echt dringende dingen. Dus dat zal helaas niet gaan werken.
De heren mogen zich wel diep schamen met zijn drieën.

En laat ze maar de hotelvakantie houden... neem jij een ander hotel.
quote:Andj schreef op 27 juli 2010 @ 15:46:

Wat een ellendige 'vakantie' zeg

In een emotionele tijd en je voelde je alleen staan. Bah!

Lijkt me goed om je wat terug te trekken, de mannen even aan laten rommelen, doe veel dingen voor jezelf, wees lief voor jezelf, ga erop uit zonder ze (zonder afwijzend te zijn).

Gewoon. Even veel alleen. Ontdekken waarom het leven ook alweer mooi was. En dat je het prima kan vinden met jezelf. Tot rust komen.

Zomaar wat ideeën. Maar misschien helpen voor jou wel heel andere dingen, ik ken je natuurlijk niet echt.

In elk geval veel sterkte!! Hou vol Dankjewel Veel alleen zijn lijkt me inderdaad zalig nu! En ik zal er ook zeker mijn best voor gaan doen om dat voor elkaar te krijgen zonder dat afwijzend te zijn, want alleen willen zijn om Bianco te 'straffen' heeft geen nut. Ik moet alleen willen zijn om tot mezelf te komen.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 15:45:

Bianco en de knullen willen volgend jaar in een hotel No way dus!! We gaan gewoon weer lekker naar de caravan, en ik heb ze gezegd dat ik echt niet die verwende, arrogante, egoistische mentaliteitjes ga voeden door naar een hotel te gaan. Dat ze eerst maar eens moeten leren wat het is om elkaar als gezin wat vakantieplezier te gunnen.

Wou dat juist als oplossing aandragen. Op 'n camping/appartement zit je op elkaars lip en heb je nog geen vakantie als je moet opruimen/koken. In 'n hotel wordt alles achter je reet opgeruimd, heb je de privacy van je eigen hotelkamer en je schuift 's ochtends zo aan bij 't ontbijtbuffet.

Als je die stress niet meer hebt van dingen moeten en je eigen kamer kunnen opzoeken als je het gezelschap van elkaar even niet meer verdraagt, zal de vakantie waarschijnlijk 'n stuk lekkerder verlopen.
Ik zou denk ik niet meer met je zonen op vakantie willen gaan. Dat kan je namelijk geen vakantie noemen. Laat ze lekker samen op vakantie gaan en jij met je man.
He, da's jammer, dat een vakantie niet lukt. Misschien anders een lang weekendje als zoon weer terug is (lijkt me erg educatief als Bianco en zoon met elkaar opgescheept zitten terwijl jij nog even wat gaat relaxen ).

En volgend jaar een hotel? Misschien moet je maar aangeven dat die heren volgend jaar helemaal niet mee mogen. Ze hebben dit jaar bewezen dat ze voor jullie niet echt wat toevoegen aan het vakantieplezier en ze zijn dan oud genoeg om zelf voor weinig te gaan kamperen op Texel oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven