Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik ga zo medicatie innemen om wat rustiger te worden. Ik ben doodmoe, maar kan niet slapen door al deze gedachten.

En toch even vriendin bellen.
Goed plan Appel!

Zet hem op! Je kunt het!

En nogmaals je bent het dubbel en dwars waard!
Laatste keer bij PMT ging ik door de zaal rennen en dan rent zij lekker mee, en gingen we tegen zo'n mat slaan, gewoon voor de lol, beetje uitleven. En daarna heb ik alles van daarvoor echt meer kunnen loslaten en kan ik weer gewoon de straat op, zeg maar. Ik vind het echt goed dat ze daar beiden zo zorgvuldig in zijn. Dat is gewoon ook nodig, anders blijf je 'hangen'.

(En ik vind het ook soms wel stom, maar het helpt wél.)
Jonnax, hoe is het trouwens met jou?

Lees je nog mee of kom je helemaal niet meer op internet?
Precies EV, doordat je in beweging komt óf totaal even iets anders gaat doen kan je het ( totaal of gedeeltelijk) van je afschudden.

Ik moest ook altijd lachen om mezelf. Ik zag mezelf dan rennen en gek doen .

Appel bedenk goed dat jij hier ook weer uit kunt komen!
Ja, heb drie vriendinnen tegelijkertijd ge-smst.

Dat ik me alleen voel en weg kwijn. Dat ik te vaak alleen ben en het gevoel heb vergeten te worden.

En dat het. Echt. Niet. Goed. Gaat.

Of er iemand kon komen.

Vandaag.

En jawel, een van mn lieve dinnetjes komt straks.

Fijn.

Ik heb het echt heel zwaar.

Moeite met veranderingen. Zelf verantwoording nemen.

It sucks.
Wat goed Ster! Ik ben écht onder de indruk! Het is zo moeilijk om te doen maar zo ontzettend dapper!
Ik ga nu weg moet naar de fysio.

Misschien tot later.

Dikke voor iedereen die het kan gebruiken!
Dankje Claire.

Leuk je hier te zien.

Succes bij de fysio!
Hoi allemaal

Ster zou je mijn naam weg willen halen bij je post van 20-10 10./53,thanks!

Fijn dat je weer wat van je laat horen ,maakte me al zorgen..

Net terug van de begravenis van m ijn oma,was emotioneel,er werd ook een kaars opgestoken voor mijn dochter dat was wel fijn

Terug met de trein gegaan,SB was al eerder terug ivm. afspraken ivm. werk
Hoe was het Appel;?

EV wanneer ga je paardrijden?Of wat zijn je plannen ga je een les volgen alleen of met een groep?Ik rij nu 1x per week in een groepsles en nu komt die duinrit er extra bij,heb er echt zin in tenminste iets om naar uit tekijken!
Done.

Sorry.
Echt goed van je, Ster, dat je contact zoekt. Mij lukt dat niet in zo'n toestand, moet ik zeggen.

Sponge, dat is echt fijn, dat ze ook aan je dochter hebben gedacht. Dat vind ik echte zorgvuldigheid en aandacht. Mooi....

Echt concrete paardrijplannen heb ik nog niet, ik zit nog met de gedachte te spelen (had wel al het tel.nr. van de manege opgezocht). Vroeger, en dan heb ik het over 15 jaar geleden of zo (oei, wat voel ik me nu oud!) had ik les in een groep. Heb jij dat ook? En wat betaal je voor een les, als ik vragen mag? Om maar alvast een idee te krijgen, even.

Vanmiddag trouwens flink bezig geweest. Ramen gewassen, binnen en buiten (boven niet, moeilijke ramen, moet met zo'n lang ding), schoenen en laarzen gepoetst en leren jassen ingevet (lekker aards klusje), dubbele aflevering van Star Trek Voyager gekeken (heeeeerlijk!), én het belangrijkste: mijn project is gestart. Het project zolder. Ik heb een klusbedrijf gebeld en die man kon vanmiddag, op de terugweg, al meteen komen kijken wat er moest gebeuren. Dakraam plaatsen bijv. kunnen wij niet zelf, en hij gaat het ook aftimmeren, maar schilderen e.d. ga ik zelf doen. In het verleden zoooooo veel geklust, dat lukt zeker.
Heb vanmiddag een vriendin gebeld. Die wilde een uurtje later komen maar heb haar afgebeld omdat ik zo moe was en dacht te kunnen slapen.

Dat is ook gelukt.

Alleen het telefoongesprek met haar was al erg fijn.

Nu is vriend thuis en ben ik dus niet alleen.

Ik zie wel hoe ik de avond en nacht door ga komen.

Gaat nu op dit moment wel iets beter gelukkig. Hopen dat het zo blijft.
Samen peukie doen appeltje?
Zit nog even te glunderen om het nieuws van onze Wurm.

Vind het zo giga, geweldig leuk!

Je bent een super mama!

Baby's zijn zo leuk.

Ik wil ook.
Babies zijn een wonder!

+het kan een goede opsteker zijn voor je zelfvertrouwen in je lijf;dat zo''n wezentje zo uit je buik kan komen is heel speciaal toch?!Ik heb eigenlijk ook een kinderwens maar dat kan niet ivm. de situatie van SB maar ook ivm. m ijn medicatie*geniet dus mee*

EV ik volg een groepsles 1x per week,mijn manege is wel een dure hoor,ben ook bij een andere wezen kijken en die was 16.50 per losse les maar die is niet in de buurt van de bossen./duinen.De mijne is 18.50 per losse les maar als je een kwartaalkaart neemt betaal je iets minder per uur./les.Je hebt ook privelessen maar die zijn een half uur en zijn duurder.

Het is wel prijzig maar ik ben ook lid van een vrouwensportschool en daar betaal ik 40.50 per maand voor(eigenlijk 45 maar ik heb nog studentenkorting gehouden+heb het lidmaatschap ook opgezegd omdat 2 dingen wat teduur zijn)en daar heb je alleen een instructrise voor nodig bij een les en geen paard dat ook nog bekostigd+verzorgd moet worden.Als je maar 1x per week gaat betaal je 10 euro per keer dus les,je moet dus meerdere x-en gaan om het een beetje eruit halen(+zo'n abbonement is wel onbeperkt dus je kan zoveel je wilt per week als er een les is of je kunt individueel gaan fitnessen.)Er zit wel een sauna en infraroodkabine bij dus dat is wel erg fijn;daar heb ik vroeger erg veel gebruik van gemaakt(ik kom er al heel lang)Ik douchde daar zelfs altijd omdat ik zovaak sporten per week toendertijd dus dat zal ik wel aan mijn waterverbruik gaan merken als het vervalt...

Maar ik volleybal ook nog 1x per week dus met 1x per week paardrijden erbij moet wel voldoende beweging zijn(anders ging ik 2x per week er naar toe)Blijf nog wel gaan tot mijn abbonement vervalt 1-12 want de opzeg termijn is gelukkig verkort

Ga zo maar even op hyves kijken

*wil ook wel samen een sigaretje roken hoor Ster*
Kom even zwaaien.

Net terug van ziekenbezoek (ik schrijf wel even op hyves).

Sterkte voor wie het nu even hard nodig heeft
Morgen!

Al weer een uur wakker na een heel beroerde nacht.

Nachtmerrie gehad. Kon ook eigenlijk niet anders..

Vanmiddag kan ik naar psych. En dat is erg fijn!

Fijne dag!
Veel geschreven hier zeg

En wat een assertieve acties Appel en Ster. Bravo!

Fijn dat het telefoongesprek bij jou al wat hielp appel.

Tsja, het zijn maar kleine pleisters op een enorme wonde, maar het is in elk geval Iets.

En EV, wauw, dat is pas actie.

Wij schieten van geen kanten op joh. Hoop woorden, weinig daden.

Zeker nu ik getransformeerd ben in een halve vaatdoek die enkel kan slapen of spugen.

Ik zit trouwens ook na te denken over een nieuwe sport.

Heb in het verleden altijd heel fanatiek gesport, maar daar door ruzie ineens mee gestopt. Toen wel nog bij een andere vereniging geprobeerd, maar de lol was eraf.

Afgelopen 2 jaar 2 sporten gedaan. Een beviel wel, maar mn maatje stopte en ik durfde niet meer alleen. Dus gestopt. De ander durde ik niet goed te beoefenen, dus dat ging niet zo denderend.

En aangezien de lessen nu klaar waren ook maar niet verlengt.

Dus nu sportloos, terwijl ik bewegen wel belangrijk vindt. En sporten leuk kan vinden enzo.

Maar ik weet niet wat nu.

Ik durf niet goed te gaan dansen of groepslessen op een sportschool. Ook nieuwe teamspelen vind ik e-norm eng.

Fitness is echt niet mijn ding, net als elke zaterdag een wedstrijd hebben.

En ik heb gemerkt dat ik eingelijk wel een beetje een stok achter de deur nodig heb. Een 'verplichte' training.

Liefst eentje waar wat druk achter staat, maar die fysiek niet idioot zwaar is.

Over 2 jaar wil ik weer bij mn oude vereniging mn oude sport gaan oppakken. Omdat ik denk dat dan alle leiding die me toen weggepest heeft wel pleite is. En ik het sporten mis.

Maar gosh, tot die tijd..

Vanmiddag naar thpie. Hopen dat ik dan niet meer spuug, dan kan dat ook. Anders meld ik me, compleet tegen mn principes, toch maar ziek.

Eigenwijsje maakt een slapend spugend hangmens van me. Dat geeft niet. Maar hij mag wel verdomt goed groeien.
sterkte ermee Appel!

Heb je vanmiddag weer EMDR of een gewoon gesprek?Ik heb vrijdag weer een gesprek en dan kijken we wanneer ik weer EMDR ga doen(ben nog wel even bezig)

Net terug van de internist,bloed laten prikken en mover morgen is de kuur klaar.Heb nog een telefonische afspraak over de bloeduitslag geloof ik.Been is minder dik maar het is nog niet over.Heb eigenlijk dingen vergeten tevragen;ggrr(altijd achteraf,moet eigenlijk een briefje meenemen)
Wurm wat voor sport deed je als ik vragen mag(gewoon benieuwd en intresse)Jammer dat je gestopt bent met die ene sport omdat je maatje stopte.Ik doe meestal dingen waarin ik in het gaan niet afhankelijk ben van anderen,wel in een groep maar toch individueel.Dat volleybal(teamsport) is dan ook best nieuw voor me(veel gespeelt tijdens opnamens)

Maar ik heb het echt nodig om lichamelijk wat tedoen puur alleen al om mijn energie kwijt tekunnen maar ook voor de "geluksstofjes" die vrij komen,die heb ik wel nodig!Vooral met het stoppen van druggebruik was dat belangrijk anders was dat me waarschijnlijk niet gelukt denk ik
Dag lieverds!

Gaat al weer een stuk beter gelukkig!

Vanmiddag bij psych geweest. Een heel fijn gesprek gehad!

We hebben samen een hele hoop dingen helder gekregen. Heb het nu weer op een rijtje. Gelijk ook opgeschreven zodat ik het niet meteen vergeet of wegstop.

Wat was dat gesprek welkom, en fijn zeg..

Vanmiddag ook met vriend en appelhond naar de bossen geweest. Dat heeft me ook goed gedaan. Wat is een bos toch mooi als de herfst begint! Prachtig gewoon!

Ik ga nu even terug lezen.
Ev, ik begrijp nog steeds niet waarom de therapeut me zo heeft laten gaan. Wat jij vertelt over je pmt klinkt wel goed!

Goede manier om iets los te laten!

Je bent wel stoer jij! Zel gaan klussen op zolder!

Ik kan bij wijze van spreke nog geen lamp verwisselen..

Stoer wijf dat je bent!

Heb je al een nieuw symbolisch iets gevonden?

Lynne, ik heb nog niets gelezen op hyves. Is nog een beetje teveel denk ik nu.. Knuf voor jou!

Hoe was het bij de fysio Claire?

Ster, zijn we beiden goed bezig geweest gisteren!! Heeft je vriendin iets voor je kunnen betekenen? Of was het gewoon al fijn dat ze naar je toe kwam?

Sponge, een hele dikke knuf voor jou.. omdat je het verdiend en omdat je het wel zwaar zult hebben nu.. Het is zo snel gegaan met je oma..

Ik heb vanmiddag gesprek gehad met mijn eigen psych. EMDR krijg ik van een andere therapeut.

Wurm (en miniwurm) , hoe was het bij peuter?

Sporten.. vind miniwurm dat wel goed? Misschien dat ie dan nog erger in opstand komt!!!
Ik ben niet heel erg duidelijk in mijn eerste post zie ik.. Zal het straks nog even aanvullen. Over wat er besproken is enzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven