Lotgenotengroep depressie

28-09-2025 16:03 255 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou graag van dit topic een lotgenotengroep depressie willen maken.

Dat we elkaar ondersteunen om de dag door te komen en elkaar er door heen te slepen.

Zelf terugval in depressie. Geprobeerd om antidepressiva te verhogen, maar is niet gelukt. Te veel bijwerkingen. Binnenkort overleg met psychiater hoe nu verder. Merk ook dat ik weer moeite heb om iedere dag naar buiten te gaan en sowieso te bewegen. Zou het liefst vaak op bed liggen. Alles lijkt ook uitzichtloos en hopeloos.
Verschrikkelijk, ik gun het mijn ergste vijand niet.
@Marcha: wat spannend en snel zo al de operatie! Zie je er tegenop voor jezelf/partner en is er daarna een lange hersteltijd? Hoop dat alles voorspoedig gaat. Blijf goed om jezelf denken. :rose:
@Ditishet: wat fijn dat het de positieve kant op gaat! Dat is je heel erg gegund en geeft hoop voor meer lichtere dagen in de toekomst.
Dit is het@ Wat fijn om te lezen dat er vooruitgang is, dat geeft ook rust. En met rust kan je ook goed slapen en eten.

Starshine@ Dank je voor je lieve woorden. Hoe gaat het vandaag met je?

De operatie is sneller dan verwacht, dus ik moest even omschakelen. Partner is heel rustig eronder. Op een gegeven moment ben je zo aan het wachten, dus dit is wel fijn zo snel al. Daarna kan hij werken aan zijn herstel. En natuurlijk vind ik het spannend maar dat gevoel mag er zijn. En ik heb gelukkig wat mensen om mij heen waar ik steun aanheb, maar hoe je het ook wendt of keer we zullen dit met zijn tweeën moeten doen.

Ik hou jullie op de hoogte :hug:
@Marcha: fijn dat je steun hebt. Het is zeker schakelen als het zo snel al is. Maar daarna kan hij inderdaad wel verder met herstellen. En dit is spanning die er mag zijn ;) Ik hoop dat jullie er samen goed doorkomen.

Ik begin de vraag 'hoe gaat het' moeilijk te vinden. Mijn man vroeg het net ook al. :D Het schommelt, soms iets beter, soms iets minder. Geen constante lijn, maar ik probeer rustig door te gaan. Acceptatie is er nog redelijk.
Starshine@ Raar hoe dat soms werkt, want ik herken je antwoord wel. Dat sommige dingen en vragen volkomen normaal was om te doen of te beantwoorden. Ik denk ook dat er nu teveel over nagedacht wordt, onbewust of bewust!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven