Me moeder en d'r waarzeggers

09-03-2011 21:48 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik irriteer me nogal aan mijn moeder (ja, dat 'me' was een grapje voor de taalplisie).

Ze hangt haar halve leven op aan wat waarzeggers, chakra-lezers, pendelaars, sjamanen en al dat soort mensen. Ik vind het geldklopperij, maar het is haar leven, dus mag ze lekker zelf weten waar ze haar geld aan uitgeeft.

Alleen: Ze doet het ook námens mij. Ze vraagt aan die lui hoe mijn leven eruit gaat zien. En die pendelaars 'zien' dan bijvoorbeeld dat ik allergisch ben voor dingen (maar ze 'helen' mij dan van een afstandje, zodat ik er geen last meer van heb - last waarvan??!??). Of een chakra-lezer heeft haar verteld dat ik teveel straling binnen krijg via de computer (dat zou op zich kunnen kloppen, maar da's toeval) en gsm (ik bel hoogstens 2 minuten per dag en meestal vergeet ik mijn mobieltje thuis). Ook zou ik tekort hebben aan bepaalde mineralen en heb ik een koortslip (weet ik niks van, al jaren niet meer gehad gelukkig) omdat ik een getrouwde man (oh ja? Wie dan?) gepepen heb. Soort van karma zeg maar. Van dat laatste verhaal wist ik overigens niet of ik moest lachen of huilen. Ik was uiteindelijk toch maar beledigd ...

Ik word hier ZO gestoord van. Ik maak haar elke keer duidelijk dat ik niet in die onzin geloof, maar ze BLIJFT me er maar over bellen. Als ze een zin begint met: "Ik ben bij een dame geweest....", check ik al uit het gesprek. Ik heb al tig keer gezegd dat ik er niets over wil weten. Ik heb de laatste paar keren ook geprobeerd om dan maar gewoon "ja, mama" en "bedankt voor de info, ik zal erover nadenken" te zeggen, maar ze blijft me bestoken met die onzin. Ik begin hierdoor echt een aversie van haar te krijgen. Net als die Jehova-getuigen die gewoon té vaak aan je deur komen. Fijn voor ze dat ze dat geloven (ik ben echt blij voor ze dat ze daar steun in vinden), maar als ik al een paar keer heb aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben, moeten ze echt kappen.

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan? Waarom irriteer ik me zo? Iets met kernkwadranten of zo? Of iets anders?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 22:51:

Ik wil dat het mij niks doet. Ze doet dit ook wel eens bij mijn zus (wel minder), maar die zet zich er gewoon overheen. Ik wil dat ook kunnen, maar kan dat niet. En ik snap niet waarom.

Ik wel.

Hoe kom jij eigenlijk bij de kernkwadranten van Ofman en waarom haal je die aan in je OP?

Ik wil dat het mij niks doet. Ze doet dit ook wel eens bij mijn zus (wel minder), maar die zet zich er gewoon overheen. Ik wil dat ook kunnen, maar kan dat niet. En ik snap niet waarom.

Maar je hoeft toch niet te doen alsof het je niks doet? Lijkt me niet meer dan normaal, het is je moeder. Maar het komt een relatie mi alleen maar ten goede, als je je eigen grenzen aangeeft.

Daarvoor hoef je het contact niet volledig af te kappen, maar je mag wel duidelijk aangeven waar je wel en niet op zit te wachten. Je hebt het nu een paar keer op de lieve manier geprobeerd, dat werkte niet, dus is het tijd om duidelijker te zijn.
@FLoks, je moet de kernkwadrant ook kunnen invullen vanuit je allergie. Of vanuit de valkuil. Of vanuit de uitdaging. Dan kom je vanzelf bij je kernkwaliteit uit. I read the book, I know how it works. Ik kan het alleen niet kloppend maken. Er komt niets uit waarbij ik zoiets heb van: Eureka! Dit is het! En zulke momenten heb ik wel eens eerder gehad (bij die collega bijvoorbeeld). En als ik van al mijn kwaliteiten zo'n kwadrant moet gaan maken, ben ik weken bezig. Er zijn namelijk tig manieren om een kwadrant in te vullen, met dezelfde kwaliteit als beginpunt...

Ik heb je gependeld, en de conclusie is eenvoudig: de vrije radicalen in je voedsel botsen met de aardstralen onder je woning.

De oplossing is eenvoudig.

Maak je niet zo druk, en als je er geen zin in hebt, schop je ma je leven uit.
Of accepteren dat ze je nooit serieus gaat nemen in deze kwestie, dat haar waarheid (voor haar) de enige echte is en dat je daar niks aan kan doen?

Wel makkelijker bij schoonmoeder dan je eigen moeder, geef ik direct toe.
Klopt Jorina, ik zal de volgende keer ook 'papegaaien', dus dan zal ze de boodschap wel snappen.

Misschien hecht ik toch teveel waarde aan haar oordeel, waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. En dus mijn grens niet (goed) aangeef.

Ik zou het het liefst gewoon van me af willen laten glijden, net zoals mijn zus.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 22:55:

@FLoks, je moet de kernkwadrant ook kunnen invullen vanuit je allergie. Of vanuit de valkuil. Of vanuit de uitdaging. Dan kom je vanzelf bij je kernkwaliteit uit. I read the book, I know how it works. Ik kan het alleen niet kloppend maken. Er komt niets uit waarbij ik zoiets heb van: Eureka! Dit is het! En zulke momenten heb ik wel eens eerder gehad (bij die collega bijvoorbeeld). En als ik van al mijn kwaliteiten zo'n kwadrant moet gaan maken, ben ik weken bezig. Er zijn namelijk tig manieren om een kwadrant in te vullen, met dezelfde kwaliteit als beginpunt...Ik geef er al jaren trainingen in en je kunt het heel simpel houden. Als je zelf niet te moeilijk doet tenminste.
Heb je wel eens tegen je moeder gezegd dat je het geen prettig gespreksonderwerp vindt en dat je het liever ergens anders over wilt hebben?
Wat eten we vanavond?
Ik ben ervan overtuigd dat dit haar eigen waarheid is. Prima. Maar waarom mij ermee lastig vallen?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 22:58:

Klopt Jorina, ik zal de volgende keer ook 'papegaaien', dus dan zal ze de boodschap wel snappen.

Misschien hecht ik toch teveel waarde aan haar oordeel, waardoor ik aan mezelf ga twijfelen. En dus mijn grens niet (goed) aangeef.

Ik zou het het liefst gewoon van me af willen laten glijden, net zoals mijn zus.

Weet je dat zeker? Lijkt me heel knap als je dat kan, als kind, iets zo van je af laten glijden. Ik zou het daar best moeilijk mee hebben, en dat lijkt me heel natuurlijk.

Maar je grenzen aangeven, daar is niks mis mee.
Zo vaak makreel. Is niet meer op 2 handen te tellen.
quote:makreel schreef op 09 maart 2011 @ 22:59:

Heb je wel eens tegen je moeder gezegd dat je het geen prettig gespreksonderwerp vindt en dat je het liever ergens anders over wilt hebben?Heb je de OP ook gelezen?
Ah! Ik heb een eureka moment!
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:01:

Ah! Ik heb een eureka moment!Nou, schroom je niet om het hier te delen.
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:01:

Ah! Ik heb een eureka moment!Deel je het dan ook ff met ons?
*misschien krijgt TO wel een boodschap van gene zijde*
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:03:

[...]

Nou, schroom je niet om het hier te delen.Ja, als je mij toch negeert, doe dan je eureka maar
Ik stoor me er waarschijnlijk aan omdat ik vind dat je zelf de controle moet nemen over je leven. Je keuzes moet je af laten hangen van jezelf en niet van een of andere vreemdeling die 50 euro per pendelsessie vraagt. Het feit dat ze mij dat opdringt, is secundair. Eigenlijk irriteer ik me gewoon aan haar levensvisie.

Taraa!

Bedankt voor jullie input, dames.

Volgens mij gaat het me veel minder moeite kosten om haar volgende maand te vertellen dat ik het niét over spirituele shizzl omtrent mij wil hebben.
quote:ritmeester schreef op 09 maart 2011 @ 23:05:

[...]

Ja, als je mij toch negeert, doe dan je eureka maarHuh? Negeer ik jou?
Hm, jaja. En dit is een nieuwe conclusie?
quote:ritmeester schreef op 09 maart 2011 @ 23:05:

[...]

Ja, als je mij toch negeert, doe dan je eureka maar

Sorry ritmeester. Moest erg lachen, maar heb niet gereageerd.

Die ene pendelaar zei namelijk echt dat ik op de verkeerde aardstralen zat en dat ik zout in mijn slaapkamer moest strooien.
quote:Floks schreef op 09 maart 2011 @ 23:07:

[...]

Huh? Negeer ik jou?Nee joh, Purty
quote:Jorina schreef op 09 maart 2011 @ 23:01:

[...]

Heb je de OP ook gelezen?Haha, ja toch wel. Het valt me op dat heel veel dingen door TO al als 'onmogelijk' worden afgeschreven, en daarvan vraag ik me af of ze al eens heeft geprobeerd of dat ze zelf in haar hoofd heeft dat dat nou eenmaal niet kan. En gewoon aan iemand vragen of hij of zij met dat irritante gedrag kan stoppen, wordt ook wel eens over het hoofd gezien, dat zie je hier op het forum best vaker.
Wat eten we vanavond?
quote:Purty schreef op 09 maart 2011 @ 23:07:

[...]

Sorry ritmeester. Moest erg lachen, maar heb niet gereageerd.

Die ene pendelaar zei namelijk echt dat ik op de verkeerde aardstralen zat en dat ik zout in mijn slaapkamer moest strooien.De kernboodschap was: leer er mee levn of schop haar je leven uit. Ouders zijn niet zo blangrijk als wel eens gezegd wordt
@Jorina: ja. Misschien dat het voor jou obvious was (is het NU voor mij ook), maar dat was het voor mij net niet.

Ik vind namelijk dat ik mijn ouders moet respecteren en zo en je hoort je ouders niet tegen te spreken (en ja, ligt allemaal aan mij) bla die bla, waardoor ik eigenlijk alles bij mezelf zoek. Ik ging ervan uit iets bij mij te vinden waardoor zij zo deed. Maar da es dus nie. En misschien ook wel, maar met deze conclusie kan ik leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven