Minder snel agressief willen reageren...

23-06-2010 09:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op tegen de vakantie. Ik ga 2 weken met een vriendin op vakantie en we gaan rondreizen. Nu wil het geval dat mijn vriendin erg 'bemoederend' is. Ze zit me soms als het ware de les te lezen. Mij te vertellen wat ik moet doen, of wat ik niet goed doe. Zij is 28 jaar, ik ben 31 jaar. Het er met mijn vriendin over hebben, dat wil ik niet, want dan ben ik bang dat het alleen maar erger wordt. Ik ben iemand die snel uit mijn slof spring. Als de druppel is bereikt dan word ik snel agressief en gooi ik er snel wat uit wat ik niet wil, waar ik dan later ook wel spijt van heb natuurlijk. Ik ben 2 keer eerder met deze vriendin op vakantie geweest en beide keren ben ik ook wel uit mijn slof geschoten. Dat is ook de reden dat ik er nu tegenop zie, omdat ik niet weer uit mijn slof wil springen en voor mijn gevole onze vakantie verpesten.

Wat moet ik doen? Hoe kan ik rustig blijven in perioden dat mijn vriendin weer alles voor mij invult? Hoe blijf ik rustig als ik de agressie voel borrelen? Hoe zorg ik ervoor dat het een ontspannen vakantie wordt en ik niet de hele vakantie op mijn tenen loop? Hoe hou ik mijn agressie/emotie in bedwang?

Kan iemand mij helpen, heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Smurfje, dat je er mee bezig bent om dingen te verwerken. Als je in een training bent kun je dit dilemma misschien eens aanhalen? Als je vroeger niet voor jezelf opkwam kan het best dat je nu gaat overcompenseren. Je voelt zelf wel dat het zo niet werkt. Blijft lastig, is niet in een keer opgelost. Ik hoop dat je er uit komt met je vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven