Mirena eruit, opgefokter dan ooit?!

05-02-2016 17:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rond september mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat ik veel last had van vage, hormonale klachten zoals een afgevlakt gevoel ed. Mijn menstruatie is tot dusver nog niet op gang gekomen terwijl ik wel constant pms-achtige klachten heb. Opgeblazen gevoel, vreetkicks en constant een niet te verklaren opgefokt en chagrijnig gevoel. Ben altijd een vrij gezond en gebalanceerd persoon geweest (met uitzondering op mijn pil-periode), maar sinds dat opgefokte gevoel ben ik ineens ook enorm aan het roken/vreten gegaan. Alles om maar even "rust" te hebben. Gek genoeg ervaar ik precies hetzelfde als toen ik aan de pil zat. Heeft iemand hier ervaringen mee? En is het gek dat mijn menstruatie nog steeds niet op gang is gekomen?
Het duurde bij mij ook een paar maanden voordat mn menstruatie weer op gang kwam. Ze zeggen dat als het na een half jaar nog steeds niet op gang is gekomen, dat ze dan onderzoek gaan doen. Daarvoor is het 'normaal' om een onregelmatig patroon te hebben of helemaal geen menstruatie.

J
Hier kwam na het verwijderen van een Mirena meteen m'n cyclus weer op gang. Met wel de afwijking ten opzichte van vroeger (zeg 15 jaar geleden; sindsdien pil, zwangerschap, borstvoeding met minipil, zwanger, een paar jaar borstvoeding met mirena, en mirena puur gehad) dat m'n cyclus niet meer 4 weken maar slechts nog 3 weken duurt. Voel me niet zozeer opgefokt sinds de Mirena eruit is, eerder heerlijk neutraal, normaal.
Wat gebruiken jullie als alternatief? Ben benieuwd omdat ik me ook al tijden zo raar voel.
Hier had ik na al die jaren genoeg van hormonen en polonaise aan mijn lijf, dus was man aan zet: snip-snip.
Ben je niet overspannen?
Het gevoel dat jij omschrijft had ik juist met mirena spiraal. Toen ik deze had laten verwijderen voelde ik me snel weer stabieler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven