na hoeveel tijd werkt de lichtbaktherapie?

05-10-2010 18:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar dagen de goLite Blu (de simpele met 1 knopje). Hoe lang duurt het voor ik daar iets van ga merken? Want het werkt nu alleen maar averechts. Ik ben doodmoe, kan mijn ogen niet open houden en wil het liefste de hele dag slapen.
Heb je helemaal geen advies ingewonnen voordat je 'm aanschafte?
Hij gaat waarschijnlijk niet werken.

Lichttherapie is een serieus iets. Een winterdepressie is eigenlijk geen depressie, maar je hebt depressieve gevoelens als gevolg van een stoornis in je bioritme. Een winterdepressie valt namelijk onder de slaapstoornissen.

Ik heb lichttherapie gehad en na één sessie had ik het gevoel dat ik high en stuiterend de deur uit ging. Ik heb even gegoogeld op jouw lamp maar die valt in het niet vergeleken met waar ik voor heb gezeten.

Uit eigen initiatief lichttherapie doen kan trouwens gevaarlijk zijn. Het kan namelijk nogal wat bijwerkingen hebben. Dus onderschat het niet.
Interessant dat je het bij Psyche hebt neergezet in plaats van Gezondheid.

Verder sluit ik me aan bij Kikkerr: weet wat je doet
Heb je wel bloed laten prikken?

Ivm ijzer, b12, schildklier e.d?
quote:Kikkerrr schreef op 05 oktober 2010 @ 19:00:

Hij gaat waarschijnlijk niet werken.

Lichttherapie is een serieus iets. Een winterdepressie is eigenlijk geen depressie, maar je hebt depressieve gevoelens als gevolg van een stoornis in je bioritme. Een winterdepressie valt namelijk onder de slaapstoornissen.

Ik heb lichttherapie gehad en na één sessie had ik het gevoel dat ik high en stuiterend de deur uit ging. Ik heb even gegoogeld op jouw lamp maar die valt in het niet vergeleken met waar ik voor heb gezeten.

Uit eigen initiatief lichttherapie doen kan trouwens gevaarlijk zijn. Het kan namelijk nogal wat bijwerkingen hebben. Dus onderschat het niet.Echt waar? Nooit geweten. Toevallig heb ik dit weekend er ook even voor gestaan, omdat een vriendin van mij heel postief is over haar lichtbak en ik in de winter vaak erg vermoeid ben.
je moet minstens 3kwartier erachter zitten en in de lamp af en toe kijken (niet te lang natuurlijk)

minstens 3 a 4 dagen per week en het beste sochtends (vroeg)

het kan namelijk slapeloosheid veroorzaken als je het later op de dag doet...

verder,wanneer je er iets van merkt is moeilijk te zeggen je merkt het vanzelf wel als je je beter voelt

sterkte ermee
Ik gebruik nu een jaar of 3 de golite p1 naar volle tevredenheid.

Ik gebruik de lap in de ochtend, en vaak niet eens op volle sterkte.

Tijdens mijn badkamer ritueel staat ie aan, en af en toe kijk ik heel even in de lamp.

Bij mij werkt de therapie na een dag of 2 al.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier een linkje van het persoonlijke schema voor het gebruik van de lamp.

Het is wel in het Engels, maar je krijgt op deze manier een schema wat bij jou past.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven