Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
quote:downnnn schreef op 09 december 2012 @ 23:58:

[...]





Gohh, maar zij hebben een ander reden. Zij willen dat de ander hen zien als een positief en behulpzaam persoon, daarom denken zij teveel aan de ander;)



En ik help, omdat ik het zielig vind. Niet om mijzelf;)Oh, ja, daarom blijf je in een destructieve relatie zitten natuurlijk. Heel nobel. Heel gezond ook, die lemming-mentaliteit. Zeker als je ons anderen nodig hebt als het verkeerd gaat.
quote:downnnn schreef op 09 december 2012 @ 23:57:

[...]





Die ken ik al, maar toch bedankt:)Wat doe je hier dan nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 09 december 2012 @ 23:55:

[...]





Nee hoor, uit de manier waarop je op kritiek reageert, de algemene manier waarop je in je narcisme-topics schrijft over je partner, en nog wel wat meer dingen.



Stuur me maar een PB.



Omdat er een bepaalde emotie aan gebonden is. Ooit gehoord van HSP? Die reageren ook zo, als een emotie teveel word;)

Dus kom aub niet zeggen dat ik een narcist ben, want dat ben ik zwaar niet. Tweede, ik ben altijd eerlijk, een beetje te eerlijk.

Dat is een narcist nooit. En ook niet aangeven wat zij voelt.

Of niet materialistisch, dat ben ik ook. Ik hoef niet perse mee te doen met de rest.

En ik hou totaal niet van om gedomineerd te worden;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 09 december 2012 @ 23:59:

[...]





Oh, ja, daarom blijf je in een destructieve relatie zitten natuurlijk. Heel nobel. Heel gezond ook, die lemming-mentaliteit. Zeker als je ons anderen nodig hebt als het verkeerd gaat.Ik heb anderen niet nodig als het verkeerd gaat. Ik heb deze topic geopend uit nieuwsgierigheid eigenlijk. En dan is er zoveel naar boven gekomen, met als uitkomst dat ik de gekke ben blabla. Alleen vanwege die vraag....
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet gek je bent een vliegtuig
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 00:14:

[...]





Omdat er een bepaalde emotie aan gebonden is. Ooit gehoord van HSP?

Ja, dat is de nieuwe manier waarmee mensen hun narcistische krenkbaarheid afdekken.



quote:Die reageren ook zo, als een emotie teveel word;)Net als andere mensen met inadequate gedragingen.quote:Dus kom aub niet zeggen dat ik een narcist ben, want dat ben ik zwaar niet.Dat zeg ik niet, dat wéét ik, omdat iedereen in meer of mindere mate narcistische neigingen heeft.quote:Tweede, ik ben altijd eerlijk, een beetje te eerlijk.Lieg niet.quote:Dat is een narcist nooit. En ook niet aangeven wat zij voelt.Onzin, internetpraat.quote:Of niet materialistisch, dat ben ik ook. Ik hoef niet perse mee te doen met de rest.

En ik hou totaal niet van om gedomineerd te worden;)

Dat doe je wel. Je zit al een paar comments om mijn goedkeuring te janken. Wederom, lieg niet.



Als jij je partner niet had, had je geen excuus meer om te roepen/vinden dat jij zo geweldig/zielig bent. Die neiging, daar bestaat een naam voor.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Down



Ik weet uit ondervinding hoe het is om met een narcist te leven.



En ja dan ga je zulke vragen jezelf afvragen is menselijk.



Maar het vervelende is dat het je niet verder brengt.



Ik herken je vertwijfeling van hoe zit dit of dat.



Maar het is niet te begrijpen en te volgen die mensen.

En dat moet je dus ook niet willen en doen.



dit brengt je zo zwaar in de war.



Het enige wat je moet doen is wegrennen en nooit meer omkijken.



Ga niet graven aub je zult je ondergang ermee inzetten.



En nee je bent geen narcist.



Je bent een meisje die zwaar in de war is en het onmogelijke wil.

Je bent te lief en te emphatisch.

Zelfs hier probeer je via vragen hem te begrijpen en te ontdekken wat wel en niet echt is.



Ik zal je zeggen niks is echt aan je vriend.

Narcisten hebben geen identiteit.

Dat is ook het probleem.



Ik vind trouwens weer bij de beesten of wat hier voor postings staan van mensen.



Iemand die zo in de war is gemaakt en emotioneel er door heen zit zo te bejegenen bah.



Daarom geven slachtoffers elkaar ook het advies om er niet met buitenstaanders er over te praten alleen met lotgenoten omdat je niet gelooft zult worden en je zelf als gek bestempelen.



Down ik wens je sterkte en nee het ligt niet aan jou maar je moet wel weggaan voor je eigen behoud!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 00:21:

[...]



Ja, dat is de nieuwe manier waarmee mensen hun narcistische krenkbaarheid afdekken.



nee, sorry.





[...]



Net als andere mensen met inadequate gedragingen.



[...]



Dat zeg ik niet, dat wéét ik, omdat iedereen in meer of mindere mate narcistische neigingen heeft. Ja, net zeg je dat je mij zo noemt omdat ik zo boos reageer...en niet omdat iedereen dat meer of in mindere mate zo is.



[...]



Lieg niet. Dan niet he, daarom vind jij mij toch raar? Ik zeg wat ik denk en voel en ik reageer met boosheid. Dan ben ik toch eerlijk??



[...]



Onzin, internetpraat. Dat is de kenmerk van hun;)



[...]



Dat doe je wel. Je zit al een paar comments om mijn goedkeuring te janken. Wederom, lieg niet. Nou nee, ik jank er niet om je goedkeuring. Dat boeit mij geen reet. Ik verdedig mijn standpunt alleen;)



Als jij je partner niet had, had je geen excuus meer om te roepen/vinden dat jij zo geweldig/zielig bent. Die neiging, daar bestaat een naam voor.Gohh, als hij er niet was, dan had ik deze topic niet hoeven openen, logisch;)
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 01:00:

[...]





Gohh, als hij er niet was, dan had ik deze topic niet hoeven openen, logisch;)



Hopeloos.



Los daarvan: leer Nederlands. Met name het gebruik van 'het' en 'de'.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Keukenstoel, ik ben blij dat je het begrijpt, maar wel erg dat jij het ook heb meegemaakt!



Ik vraag me gewoon af of hij toch wel gevoel heb. Omdat hij ineens reageert als een 'mens' dat is gewoon raar om te zien of geloven. Dat je niet weet wat goed en slecht is.



Hij weet dat ik goed voor hem ben( vandaag weer over gehad) en dan gaat hij even nadenken en zegt misschien. Dat is die hoop, dat hij gaat nadenken....



Dat durf ik niet, die stap nemen. Ik kan toch ook weer niet zonder hem en als t goed gaat( ik denk dat je wel weet wat voor periode dat is) dan komen die heftige positieve verliefde gevoelens weer.



Ik weet dat zij mij gek noemen en dat ik met lotgenoten moet praten. Daarom opende ik deze topic, zodat er ook lotgenoten erop af kwamen. Het was in 1e instantie, positief bedoeld, van heey, hij huilt uit blijdschap, zal hij toch een goed mens zijn achter dat masker???
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 01:02:

[...]





Hopeloos.



Los daarvan: leer Nederlands. Met name het gebruik van 'het' en 'de'.Wat is er hopeloos aan? Logisch toch?? Als niets je dwars zit, dan open je toch geen topic dombo. Als ik boos ben, let ik niet op mijn spelfouten.
What you see it what you get.

Mooier dan dit gaat het niet worden.



Accepteer of ga weg.



Zo simpel allemaal, geen enkele labeltje bij nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 01:15:

What you see it what you get.

Mooier dan dit gaat het niet worden.



Accepteer of ga weg.



Zo simpel allemaal, geen enkele labeltje bij nodig.Misschien wel, hij is wel een klein beetje veranderd. Trouwens, je kan wel een narcist een beetje hendelen, door boven hem te staan en hem dingen te verbieden.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 01:40:Trouwens, je kan wel een narcist een beetje hendelen, door boven hem te staan en hem dingen te verbieden.

Een narcist is geen hondje die je af kan richten dame.



Een beetje veranderen is hooguit wat gerommel in de marge. Persoonlijkheid/karakter is onveranderbaar en narcisten zijn onverbeterlijk.

Nogmaals, what you see is what you get. Knoop dat maar in je oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ergens gelezen, dat narcisten door een ergere narcist veranderen.



Alleen maar, door dat verbieden is hij positiever veranderd.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 02:04:

Ik had ergens gelezen, dat narcisten door een ergere narcist veranderen.



Alleen maar, door dat verbieden is hij positiever veranderd.

Ik lees ook wel eens wat, maar je kunt niet alles geloven wat je leest.

Dit slaat in elk geval nergens op.

Impliceer je hier trouwens dat JIJ nog een ergere narcist bent?



Wat dat verbieden betreft: gezellige relatie gaat dat worden. Zo fijn gelijkwaardig ook. Ga je straks ook zweepjes of stroomstootwapens inzetten, als hij eenmaal immuun geworden is voor verbale verboden en dreigende vingertjes?

Ach, je kunt 'm ook nog vastbinden natuurlijk. Kan ie niet veel kwaad meer doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, ik wil gewoon zeggen dat een narcist dan toch kan veranderen( immers dat word gezegd dan) door ergere narcisten.



Nu ik eraan denk, soms wou ik dat ik een narcist was, dan zou ik geen pijn voelen en nooit schuldig voelen. Ben wel beetje jaloers op hun....



Nee, maar dat is enige middel om boven hem te staan. Alleen laatste tijd zeurt hij dat hij niets van mij mag en dadelijk gaat hij het stiekem doen....wat wel logisch klinkt.
Ja, natuurlijk gaat ie het stiekem doen. Duhuh!

Wat zou jij doen, als jouw vriend je van alles gaat verbieden?

Kom op zeg, dat laat jij je niet gebeuren en dus laat je vriend dat ook niet gebeuren. En terecht!



Accepteer nou maar gewoon dat je vriend een gevoelsarme hork is die jou te weinig waardering geeft. Daar brengt geen enkel label verschil in, hoeveel wikipediawijsheid je er ook tegenaan gooit.



Take it or leave it, meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft t mij gezegd dat hij t dan stiekem doe. Niet met vrouwen he! Het zijn domme dingetjes die ik verbied, bv geen neppe vrienden bellen die hem gebruiken ( heb daar een goede reden voor en dat is meer voor hem nu ik eraan denk, uit liefde) Ik zou het niet stiekem doen, maar ik zou het em vragen. En dat is ook een vorm van liefde, iemand wat verbieden. Ik wou eignelijk dat hij dat deed, dan voel je je toch wel geliefd.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 02:42:Ik zou het niet stiekem doen, maar ik zou het em vragen. En dat is ook een vorm van liefde, iemand wat verbieden. Ik wou eignelijk dat hij dat deed, dan voel je je toch wel geliefd.

Beste downnn, het word tijd dat je tot je door laat dringen dat hij heel anders in elkaar zit dat jij. Hij wordt nooit jij en zal het nooit zo doen als jij het graag wilt. (What you see...enz)



Hij gaat het je niet vragen, da's duidelijk. Hij doet het of stiekem (de lafaard) of hij overruled je gewoon (de hork). En dan nog, je KUNT hem niks verbieden, zelfs geen domme dingetjes.

Jullie zijn volwassen mensen, jij en hij. Geen kinderen, geen huisdieren, en dus is verbieden een verkeerd machtsmiddel.

Het is graag of niet.



Ik lees alsmaar dat jij wenst dat het anders is of anders wordt, maar is dus niet zo. Dit zijn de feiten, hier moet je het mee doen. Het gaat niet anders worden. Echt niet. Sommige dingen moet je gewoon accepteren.

Of wegwezen....
Wacht effe hoor, lees ik nou goed dat jij schrijft dat IEMAND IETS VERBIEDEN EEN VORM VAN LIEFDE IS????



Sorry hoor, maar nu ben je echt aan het raaskallen!
Beste Downnn,



Ik heb zojuist dit hele topic doorgelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het mij een goed idee lijkt als jij jouw eigen reacties hierin eens goed onder de loep neemt.



Jij doet wel heel erg jouw best om de mensen hier ervan te overtuigen van jouw gelijk. Ik zeg "jouw" gelijk aangezien jouw mening niet per definitie de waarheid is. Men moet vooral niet wagen te twijfelen aan jouw geweldige en onzelfzuchtige karakter. Daarin doe je gewoon teveel jouw best mensen hiervan te overtuigen. Als mensen het vervolgens niet met jou eens zijn dan ga je op een zeer onrespectvolle manier reageren en zelfs mensen uitschelden.



Wat zegt dit over jou als persoon? Mij lijkt het verstandiger om eerst daar eens zorgvuldig naar te kijken alvorens je andere mensen gaat diagnosticeren.



Wat betreft jouw vraag, jouw vriend heeft trekken die jij meent te herkennen als narcisme. Aangezien dit niet door een professional is vastgesteld is de vraag of een narcist wel of niet in staat is emotie te tonen totaal niet aan de orde. Jouw vriend is simpelweg geen narcist. Niet tot het moment dat dit officieel is vastgesteld. Jouw mening in deze doet daar niets aan af.



Verder zou ik het appreciëren als je vanaf nu met een beetje meer respect en inhoud zou willen reageren.
Succes verder met je 'projectje' laat je het even weten wanneer het project afgerond is en wie er gewonnen heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 09 december 2012 @ 23:46:

[...]





Jij weet helemaal niets dus kom niet zeggen dat ik hem zomaar bestempel.

Jij bent echt een kutwijf



Bedankt voor deze constructieve bijdragen. Graag gedaan, ik ga nu weer verder met mijn eigen fijne burgerlijke leventje met mijn DSM IV vrije man. Ik lag heerlijk te slapen vannacht, ik slaap hier geen minuut minder om.

Ik wens je alle succes van de wereld toe, je zult het nog nodig hebben.
En als het met dit projectje niet lukt kun je de volgende keer beter een zielig hondje uit het asiel halen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven