Nergens bijhoren, waarom?

02-06-2014 14:22 67 berichten
Naar aanleiding van een ander topic over het bewonderen van anderen, plaats ik een topic over mijn gevoel er nergens bij te horen.

Ik bewonder vrouwen enorm in het leggen en onderhouden van contacten, vriendschappen.

Ik heb echt wel kennissen, en ook met vreemden maak ik een praatje. Maar bij clubs, babyzwemmen e.d: ook daar probeer ik gesprekken aan te knopen, maar verder dan dat gaat het gewoon nooit. Ik heb echt wel regelmatig dat ik denk, wat een leuke vrouw, en heb dan het gevoel dat dat dan wederzijds is, alleen komt er nooit meer, koffiedrinken o.i.d.

Ik heb leuke buren die ik groet, woon er nu twee jaar. 1 keer bij buurvrouw op visite geweest, daarna haar 2 keer op de koffie gehad, en niet 1 keer meer terug gevraagd.

Een kapster die mij al een hele tijd knipt, is in verwachting. Kaartje gestuurd met daarin dat ik het ontzettend leuk zou vinden eens af te spreken, en mijn gegevens, adres, teler erin. Niets gehoord.

En ik kan echt niet zeggen dat ik niet best spontaan kan zijn.

Ik weet gewoon echt niet wat er mis mee is met mij, en mijn gedrag.!!

En ik reflecteer mezelf, weet dat ik fouten maak, ben niet perfect.

Ik ben nooit gepest in mijn leven, maar er bij horen voel ik me niet.

En daar ben ik best jaloers op bij anderen.

Ik baal ervan.

Hoef geen 20 vriendinnen, maar gewoon een leuke vrouw, met of zonder kinderen om eens koffie mee te drinken. Is dat teveel gevraagd?

Liefs, Elles

Maak jij makkelijk contact en heb je goede vriendschappen?

Totaal aantal stemmen: 14

Ja, ik heb een aantal goede vriendinnen waar ik regelmatig c (29%)
Nee, ik heb geen vrienden , maar leg makkelijk contact en da (29%)
Nee, ik leg niet gemakkelijk contact en dat mis ik. (29%)
Nee, ik leg niet gemakkelijk contact, maar mis het niet. (14%)
Ik zoals ik het lees toon je wel interesse, maar vraag je nooit concreet of iemand koffie wil drinken met je. Daar schort het aan denk ik. Mensen zullen heus wel willen, maar je moet er zelf ook achteraan zitten is mijn ervaring.
Ik heb heel bewust weinig contact met mensen. Ik heb één beste vriendin en één beste vriend. En ik vind dat persoonlijk prima zo, dus ik zou persoonlijk ook niet ingaan op een uitnodiging van iemand die ik een dienst verleen of ken van baby zwemmen.

En dat is niet lullig bedoeld, absoluut niet, want ik kan iemand heel spontaan/aardig/lief vinden, maar ik ben eenmaal een einzelganger die zijn vrije tijd zoveel mogelijk afschermt. Ik ben gewoon heel erg graag op mijzelf. Een praatje op dat moment kan ik erg waarderen, maar voor een vriendschap moet het énorm klikken wil ik met iemand afspreken.

Hell, ik ben getrouwd en vind dat ik de meest geweldige man op aarde heb, maar als ik een lang weekend met hem doorbreng, ben ik echt niet het hele weekend beschikbaar voor hem. Ik heb gewoon echt me-time nodig om een leuk en gezellig persoon te kunnen zijn.
Maar koffie drinken schept toch geen band? Ik maak regelmatig mee dat mensen met mij willen afspreken en vaak doe ik dat dan ook wel een keer. Dat is dan best gezellig, maar om het te laten uitgroeien tot een vriendschap moet je er meer tijd insteken, denk ik. Daar zie ik dan weer niet het nut van in, want ik moet altijd heel erg plannen om tijd te vinden om af te spreken. En die tijd gaat vervolgens van mijn 'eigen' tijd af.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stuur je die kapster zo'n bericht. Vind ik ook wat raar overkomen.

Het is simpel: de klik moet er zijn en als die er niet is dan houdt het op.
En inderdaad: voor vriendschap is veel meer nodig dan alleen koffie drinken.
.
quote:minnimouse schreef op 02 juni 2014 @ 14:38:

Het is simpel: de klik moet er zijn en als die er niet is dan houdt het op.Tja, misschien gewoon attent om iemand te feliciteren met haar zwangerschap?
Vriendschap groeit bij mij vanzelf. Dat ontstaat niet door koffiedrinken. En ja, vriendschappen verwateren weer. Ik heb daar geen problemen mee, maar heb dan ook niet de behoefte aan veel vrienden.
Ik heb wel vriendinnen gehad en een goede vriend, maar dat is op den duur toch verwaterd. Een vriendin had niet zo'n aardige man maar vond het niet leuk toen ik dat zei (had ik misschien ook beter niet kunnen doen), de ander verhuisde naar de andere kant van het land, nooit meer wat van gehoord. Die vriend kende ik al vanaf mijn 18e, was een beetje mijn grote broer. Helaas kreeg hij een draak van een vrouw die het helemaal niet leuk vond dat wij zo hecht waren, dus ik zie hem nu hooguit een keer per jaar (en dan sms't zij 25 keer op een avond met gezeur).

Ik troost me maar met de gedachte dat als ik eens behoefte heb aan vrienden, ik die wel weer kan krijgen. Je moet er echter wel echt energie in steken, want het komt je niet aanwaaien.
Zoek mensen waar je iets mee gemeen hebt, dan gaat een vriendschap opbouwen veel natuurlijker. Kun je niet op een sport of bij een club? Of leuk vrijwilligerswerk doen? Vooral iets kiezen waar je enthousiast van wordt.

Sorry, lees nu dat je veel zwemt, dus dat al doet. Cursus sociale vaardigheden misschien dan?
En die kapster heeft vast wel wat anders aan haar hoofd nu als ze net in verwachting is. Babyspulletjes kopen, controles, lichamelijk ongemak. Het is niet persoonlijk als ze (nog) niet op jou reageert, misschien krijg je als de baby is geboren wel een geboortekaartje. Kappers praten met zoveel mensen, hoort bij het vak toch, dus misschien was het gezellige kletsen voor haar meer haar werk dan vriendschappelijk. Maar nogmaals, dat is dus niet persoonlijk dan.
quote:minnimouse schreef op 02 juni 2014 @ 14:38:

Het is simpel: de klik moet er zijn en als die er niet is dan houdt het op.

Tja, ik ook.Als je wat met die kapster wilt drinken, dan bespreek je dat direct met haar. Als je daar zit. Waarom een kaartje sturen met daarop je adresgegevens?

Verder, het is je kapster, ze knipt honderden mensen per jaar, de velen waarschijnlijk al jaren. Ze zal vast niet met allemaal een keer koffie willen drinken.

Het klinkt allemaal nogal onbeholpen.
Ik leg wel heel makkelijk contact, maar ben ook geen netwerker. Als het wederzijds is en de ander doet ook moeite voor mij, kan het idd zomaar 'n vriendschap worden. Maar heel veel contacten blijven bij mij ook gewoon kennissen die leuk zijn om af en toe tegen te komen. Zit ook niet op zo'n heel druk sociaal leven te wachten eerlijk gezegd.
quote:markovic schreef op 02 juni 2014 @ 14:50:

[...]

Tja, ik ook.Als je wat met die kapster wilt drinken, dan bespreek je dat direct met haar. Als je daar zit. Waarom een kaartje sturen met daarop je adresgegevens?

Verder, het is je kapster, ze knipt honderden mensen per jaar, de velen waarschijnlijk al jaren. Ze zal vast niet met allemaal een keer koffie willen drinken.

Het klinkt allemaal nogal onbeholpen.Nou bedankt, dacht alleen maar attent te doen. Als ik bijv mijn moeder zie en ze is de volgende dag jarig, stuur ik ook een kaart. Maar goed, als dat gek gevonden wordt.
Ik vind het ook een hele rare manier van doen om een kapster op zo'n manier 'uit' te vragen. Jij bent haar klant. Bovendien heeft ze waarschijnlijk wel wat anders aan haar hoofd als ze zwanger is. Zwangeren/net moeders verwaarlozen doorgaans hun eigen vrienden al wegens hun kind, laat staan dat ze in die tijd tijd hebben om te investeren in nieuwe kennissen/vriendschappen.
quote:el0512 schreef op 02 juni 2014 @ 14:58:

[...]

Nou bedankt, dacht alleen maar attent te doen. Als ik bijv mijn moeder zie en ze is de volgende dag jarig, stuur ik ook een kaart. Maar goed, als dat gek gevonden wordt.

Een kaartje sturen is niet raar, maar daarop je adresgegevens en telefoonnummer zetten en verwachten dat je gebeld wordt voor een koffieafspraak is wel een beetje vreemd.

Als je mensen ergens mee wilt feliciteren kun je een kaartje sturen, maar het is niet de gewoonte dat je terug moet reageren op iedereen die een kaartje heeft gestuurd.
Ik heb je een pb gestuurd.
quote:ikeaverslaafde schreef op 02 juni 2014 @ 14:46:

Zoek mensen waar je iets mee gemeen hebt, dan gaat een vriendschap opbouwen veel natuurlijker. Kun je niet op een sport of bij een club? Of leuk vrijwilligerswerk doen? Vooral iets kiezen waar je enthousiast van wordt.

Sorry, lees nu dat je veel zwemt, dus dat al doet. Cursus sociale vaardigheden misschien dan?Ik zit 1 keer per week op tafeltennis, dus daar ontmoet ik mensen en spreek ze wel, maar verder niet. Daarnaast zit ik 1 keer per week op babyzwemmen en zwem ik zelf ook nog 2 keer per week zelf banen.
El, het gaat bij die kapster niet alleen om het feliciteren met de zwangerschap en dat weet jij ook. Je schrijft je gegevens op die kaart en verwacht dus iets.
Heb je niemand van tafeltennis met wie je na de training een keertje wat kunt gaan drinken. Gewoon vragen; 'heb je zin om mee een wijntje te gaan drinken oid' ?
En het sociale leven van je man/vriend, lift je daar een beetje op mee af en toe ?
Of een oproepje hier op het forum?
quote:lesbianwoman schreef op 02 juni 2014 @ 15:23:

Heb je niemand van tafeltennis met wie je na de training een keertje wat kunt gaan drinken. Gewoon vragen; 'heb je zin om mee een wijntje te gaan drinken oid' ?Heb ik 1 keer gedaan met iemand, en was best leuk, maar daarna hoor ik er nooit meer wat van. Het lijkt alsof het dan altijd van mijn kant moet komen. Wat ik mis is dat iemand dat nooit eens aan mij vraagt. Ik ben echt geen boeman (vrouw) of een monster hoor.
quote:lesbianwoman schreef op 02 juni 2014 @ 15:27:

En het sociale leven van je man/vriend, lift je daar een beetje op mee af en toe ?Mijn man is een einzelgänger, heeft helemaal geen behoefte aan echte vrienden. Heeft wel kennissen van zijn sporten, zeilen en schermen, en drinkt daar weleens een biertje mee, daar blijft het bij en dat vindt ie prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven