Nergens goed in

12-06-2021 15:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nergens goed in.
Ik kan wel dingen. Ik kan haken en andere vinden het mooi maar alleen dekens. Kan geen kleding of knuffels haken.

Ik ben niet goed in school, ik kan mij niet concentreren door m’n adhd en ben altijd met de hakken over de sloot geslaagd.

Ik doe nu werk technisch gezien onder m’n niveau. En zelfs daar ben ik niet goed in.

Ik zou m’n rijbewijs halen om een opleiding te doen in de zorg. Hopen dat ik daar wel goed in ben.

Maar ik heb een medische rijtest gehad maandag en ik ben gezakt. Vanwege m’n adhd. Want ik kan ook niet rijden

En nu wil ik kijken of ik in een automaat kan rijden, en m’n partner vind dat niet oké want ik kan het waarschijnlijk toch niet en dat is zonde van het geld.

Ik kan gewoon niks. Ik ben nergens goed in en nu zit ik te janken op de bank omdat ik gewoon te stom ben om een rijbewijs te halen.

Ik wil gewoon ergens goed in zijn maar dat lukt mij gewoon niet
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook een middelmatige leerling en kan door een oogafwijking niet autorijden Je moet je talent nog ontdekken. Het gaat vast gebeuren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bijna niemand is ergens echt goed in. De meeste mensen doen maar wat, ondertussen het beeld hoog houdend dat ze precies weten wat ze doen.
:hug:
Je bent wel goed in jezelf naar beneden halen.....heel jammer.

Ik snap wel dat je er even doorheen zit, dat mag. Maar probeer daar snel weer uit te komen.

Het klinkt alsof je adhd heel veel invloed heeft op je functioneren, klopt dat?
Heb je daar hulp bij? Medicijnen of begeleiding? Een deskundige die je helpt om te kijken naar wat wel mogelijk is?

Je bent vast goed in bepaalde dingen, alleen heb je nog niet ontdekt wat en hoe je er kunt komen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
12-06-2021 15:11
Bijna niemand is ergens echt goed in. De meeste mensen doen maar wat, ondertussen het beeld hoog houdend dat ze precies weten wat ze doen.

Niet mee eens. Iedereen is wel ergens goed in. Maar we focussen vaak zo op de dingen die we niet kunnen, dat we gewoon niet zien waarin we dan wel goed zijn, of het überhaupt niet durven te ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
12-06-2021 15:13
Je bent wel goed in jezelf naar beneden halen.....heel jammer.

Ik snap wel dat je er even doorheen zit, dat mag. Maar probeer daar snel weer uit te komen.

Het klinkt alsof je adhd heel veel invloed heeft op je functioneren, klopt dat?
Heb je daar hulp bij? Medicijnen of begeleiding? Een deskundige die je helpt om te kijken naar wat wel mogelijk is?

Je bent vast goed in bepaalde dingen, alleen heb je nog niet ontdekt wat en hoe je er kunt komen.
Jammer dat ik erg goed ben in mijzelf naar beneden halen.
Ik heb medicatie, maar niet specifiek voor adhd. Ik slik antidepressiva. Ik zit al een aantal jaar onder behandeling bij de paaz in het plaatselijke ziekenhuis.
Maar niks specifiek voor adhd.

Het heeft heel veel invloed op m’n functioneren en heb het idee dat het steeds meer invloed begint te hebben. Zeker iets om met m’n psychiater en spv’er mee over te praten, alleen duurt weer een tijdje voor ik een van beide zie helaas
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Nummer*Zoveel schreef:
12-06-2021 15:15
Niet mee eens. Iedereen is wel ergens goed in. Maar we focussen vaak zo op de dingen die we niet kunnen, dat we gewoon niet zien waarin we dan wel goed zijn, of het überhaupt niet durven te ontdekken.
Precies.
En omdat we soms teveel vastzitten in het bekende. Als je je openstelt kun je echt ontdekken waar je goed in bent en dat zijn soms hele andere dingen dan je van jezelf verwacht had.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 13-06-2021 11:35
0.00% gewijzigd
3_14pac schreef:
12-06-2021 15:18
Jammer dat ik erg goed ben in mijzelf naar beneden halen.
Ik heb medicatie, maar niet specifiek voor adhd. Ik slik antidepressiva. Ik zit al een aantal jaar onder behandeling bij de paaz in het plaatselijke ziekenhuis.
Maar niks specifiek voor adhd.

Het heeft heel veel invloed op m’n functioneren en heb het idee dat het steeds meer invloed begint te hebben. Zeker iets om met m’n psychiater en spv’er mee over te praten, alleen duurt weer een tijdje voor ik een van beide zie helaas
Dat is inderdaad jammer. Ik zou het zeker met ze bespreken en kijken naar regulering.
Sterkte, laat de moed niet zakken!
Alle reacties Link kopieren
:hug: Geloof me, op een dag kom je er bijv. achter dat je groene vingers hebt, 30 jaar geleden kon ik net een krokusbolletje in de grond duwen en nu bloeit in de tuin de passiebloem en rozestruik.
Of toen lukte het me net een knoop aan te naaien en nu struin ik de lapjesmarkt af.
En haken kan ik nog steeds niet, jij wel.
Mijn buuf is een hartelijk, lief mens, voor iedereen een aardig woord, even zwaaien, een manadarijntje voor de kleintjes, kaartje in de bus. Zoveel waard en zij zegt dat ze nergens goed in is :lightbulb:
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij gewoon pijn dat niks is gelukt tot nu toe.
Iedereen heeft wel idee op z’n 16/17/18de hoe je leven er uit ziet als je bijna 30 bent.

Ik heb 2 opleidingen gehaald, van de 4 die ik gestart ben. Ik doe werk wat wel leuk is, maar ik wil dit niet tot mijn pensioen doen.
Ik wil de zorg in, maar bij het plaatselijke bejaardentehuis afgewezen omdat ik geen rijbewijs had, en ze mij daarom niet flexibel zouden kunnen inzetten
De thuiszorg mag ik een opleiding doen, mits ik een rijbewijs heb. En die vlieger gaat ook niet meer op.

Ik zit in de schoonmaak, en m’n eigen huis is een een bende. Ik loop standaard achter met de was.

En daar boven op ook een chronisch pijn syndroom. Waardoor ik fysiek zwaar werk ook niet kan doen.

Het voelt gewoon alsof ik overal in faal, want ik heb niks voor elkaar gekregen wat ik wilde
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een partner zeg je, dan ben je dus erg goed in het hebben van een relatie. En ja, dat is een kunst.

Ik lees dat je goed bent in niet opgeven.

Je bent goed in opleidingen halen, want je hebt er niet 1 maar zelfs 2 gehaald.

Niet iedereen is goed in dingen die “de maatschappij” belangrijk vindt, maar dat zegt niet dat je nergens goed in bent.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch maar mooi twee opleidingen gehaald! Dat is ook niet niks, en niet altijd vanzelfsprekend. Veel mensen denken dat je ergens heel erg goed in moet zijn, maar dat is een misvatting. En bovendien, hoe goed je ook ergens in bent, er zal altijd iemand zijn die het beter kan. Dat is echt voor iedereen het geval.

Ik denk dat je bij het uitproberen van hobby's of werkgerichte zaken je op een gegeven moment toch iets vindt dat je leuk vindt en waar je steeds beter in wordt. De meeste mensen kunnen een vaardigheid ook niet gelijk tot in de perfectie uitvoeren.
Iedereen is ergens goed in TO!
Ook jij, al geloof je het nu niet.
Mss kan jij ( ik zeg maar iets) heel mooi tekenen, schilderen, met kinderen/ ouderen omgaan, Sudoku's oplossen, breien, lekker koken.......
Echt: ik ken niemand die nergens goed in is.
Geloof in jezelf ; jij bent echt de moeite waard!
Ugli schreef:
12-06-2021 15:40
Je hebt een partner zeg je, dan ben je dus erg goed in het hebben van een relatie. En ja, dat is een kunst.

Ik lees dat je goed bent in niet opgeven.

Je bent goed in opleidingen halen, want je hebt er niet 1 maar zelfs 2 gehaald.

Niet iedereen is goed in dingen die “de maatschappij” belangrijk vindt, maar dat zegt niet dat je nergens goed in bent.
Dit!
Dat is echt een hele prestatie van TO.
Dus je partner vindt het niet oké dat je probeert om je rijbewijs voor automaat te halen? Dus er maar vast vanuit gaan dat je dat niet kan? Vind ik een niet erg ondersteunende opmerking van je partner.
aviv_13 schreef:
12-06-2021 16:02
Dus je partner vindt het niet oké dat je probeert om je rijbewijs voor automaat te halen? Dus er maar vast vanuit gaan dat je dat niet kan? Vind ik een niet erg ondersteunende opmerking van je partner.

Eens.
aviv_13 schreef:
12-06-2021 16:02
Dus je partner vindt het niet oké dat je probeert om je rijbewijs voor automaat te halen? Dus er maar vast vanuit gaan dat je dat niet kan? Vind ik een niet erg ondersteunende opmerking van je partner.
Ik wilde het niet vermelden maar nu het hier aangehaald wordt: Ik vind ook dat partner TO niet genoeg steunt.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dat het hem overviel omdat ik vanaf maandag zei niet meer te willen. Maar het is voor mij een vrij emotionele rollercoaster geweest omdat ik gewoon hoopte dat ik kon rijden en m’n rijbewijs zou mogen halen. Dus uit teleurstelling en zelfbescherming zei ik dat ik niet meer wilde.
Nu wil ik toch kijken hoe het in een automaat gaat en beslissen of ik verder wil, al dan niet met een pauze van een paar weken er tussen of wil stoppen
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
aviv_13 schreef:
12-06-2021 16:02
Dus je partner vindt het niet oké dat je probeert om je rijbewijs voor automaat te halen? Dus er maar vast vanuit gaan dat je dat niet kan? Vind ik een niet erg ondersteunende opmerking van je partner.

Dit is ook het eerste wat ik dacht bij het lezen van je openingspost. Jammer dat je partner niet de steun biedt die je van een partner mag verwachten!

En wat anderen al schrijven, je hebt inmiddels al niet 1, maar 2 opleidingen succesvol afgerond, dus je kunt meer dan niets! Ik wil je vooral meegeven door te zetten om je doelen na te streven en als dat werken in de zorg is, ga er dan voor! Mensen als jij zijn nodig in de zorg en ook jij kan dat!!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg maar heb ook geen rijbewijs hoor TO (en ook AD(h)D). Ik verplaats me tussen locaties op een scooter. Het kan bij sommige organisaties zonder problemen, dus ik zou de hoop nog niet opgeven als je echt de zorg in wil.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Kan je Engels verstaan?
Kijk dan eens op youtube ‘how to ADHD’. Daar zal je veel herkenbaarheid vinden.

Wat een ander al zei, veel mensen doen maar wat. Er zijn enkelen met echte grote talenten
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,
Ik ken je niet en ik weet verder natuurlijk niet wat er nog meer speelt, maar dit klinkt erg als een niet of onvoldoende behandelde ADHD.
Heb je wel ooit medicatie gebruikt?
Kun je niet sneller een afspraak met je SPV-er maken en aangeven dat je je rijtest niet hebt gehaald vanwege je problemen met aandacht? Of was er een andere reden dat je dat niet hebt gehaald?
Want je hebt kans dat je veel beter wordt in het rijden als je ADHD behandeld wordt.
Hey Pac,

Ik herken je gevoel en dat heeft ook met ADHD te maken. Je hoort eigenlijk al te lang dat je niet echt iets lukt en dat ben je gaan geloven. En dan is dit incident een bevestiging van het gevoel dat je al over jezelf hebt.
Maar de weg naar succes is zelden een rechte lijn en succes hoeft ook niet de meest begaanbare weg te zijn hè. Misschien dat het je met automaat wel lukt. Dat maakt toch niet uit.

En bedenk ook dat je bij schoonmaakwerk bij iemand anders er ook niks anders van je verlangd wordt dan schoonmaken. Er is die ruimte voor je en anders niks. Ik vind dat ook lekkerder werken dan thuis. Door de ADHD kom ik een verlept plantje tegen, hup, die een slok water, dan kom ik langs het bureau, shit, ik moet de garage nog bellen, wat gaan we eten vanavond? Schoonmaken duurt op die manier heel lang en krijg ik het nooit af, maar zo zit ik in elkaar dus doe wat ik kan (of samen met man).

Ben niet zo hard voor jezelf, je doet wat je kan! En waar je heel goed ik bent is een leuke forummer zijn, ik las je altijd graag in het Familievloggers topic. :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven