Net door RTl gebeld of ik wil meedoen aan een tv-programma,

27-07-2010 12:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
maar alleen bij de gedachte al krijg ik het benauwd. Zodra er een camera op me wordt gericht stokt mijn ademhaling, krijg ik spierspanning en klamme handen. Ik verlies al mijn spontaniteit en wordt zo gespannen als een veer. En dat terwijl ik toch met redelijk gemak een zaal kan toespreken. Ja, dat is zo mijn ding he.

Ik heb dat ook met voorzichtige bewoordingen aan de rtl-mevrouw voorgelegd en ze vertelde me dat een camera snel went. Heb gezegd dat ik erover na wil denken en ze belt me vrijdag weer terug.

Intussen heb ik meteen een afspraak gemaakt met een coach/counseller waar ik al donderdag terecht kan. Zij verwacht mij (op korte termijn) te kunnen helpen met Rationele Effectiviteittraining (RET) - gedachtemanagement. Als zij mij het gevoel kan geven dat ik mijn 'angst' kan overwinnen, dan durf ik vrijdag wel ja te zeggen. Want ja, het lijkt me wel heel leuk.

Waar ik nu benieuwd naar ben is of jullie me nog met tips kunnen helpen om deze uitdaging aan te gaan.
Tsja, hoe graag wil je meedoen?
.
Waar gaat het over?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom zou je meedoen? Wat is er leuk aan om mee te doen/werken?

Echt, pas als ik gegarandeerd 1 miljoen euro krijg, kom ik op tv. Eerder is er geen reden. En dan heb ik nieteens angst, maar geen zin.

Laat staan dat ik er niets of een klein bedrag voor krijg en me door stress moet aanmelden voor therapie..... Dat is toch van de zotten? Waarom doe je jezelf dat in godsnaam aan?
Snap jullie vragen, maar wil ivm met herkenbaarheid liever niet het tv-programma noemen.
.
Neem een jonge jenever van te voren ter ontspanning
Als het met Sjonnie is zeg ik: doen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Nee geen spelletjesprogramma. Niet presenteren. Wel interview en demonstratie van expertise. Over expertise heb ik geen twijfels.
.
Wat schuift het?
Geen bijzonderheden
Je zal alle voor en nadele op een rijtje moeten zetten:

Want zeg nu eerlijk: zitten er veel voordelen voor jou aan? Behalve de kans om je angst et overwinnen dan? Krijg je meer naamsbekendheid in je werkomgeving, wat weer goed is voor je carriere? Of ga je doggydancen op tv om hopelijk je ego gestreeld te zien worden?..... Er zit nogal een verschil in
yoga/meditatie

een manier van denken aanleren....
@ Evidenza, ik wordt heel gespannen en 'it shows'. Dan kan ik alleen nog maar denken aan dat ik er als een idioot uitzie. Ja, en dan wordt het natuurlijk nog erger. Over mijn uiterlijk zit ik niet in. Wel in hoe ik overkom.
oke nou dan denk je dat....dat mag even...het is er....en dan focussen op je omgeving
Het programma zou een positief effect kunnen hebben op mijn naamsbekendheid en dus op mijn carriere.
@ Maansa, een andere manier van denken is precies waarvoor ik donderdag naar een coach ga.
succes...komt goed
.
Is het live of wordt het opgenomen?
quote:jongjenever schreef op 27 juli 2010 @ 13:21:

Het programma zou een positief effect kunnen hebben op mijn naamsbekendheid en dus op mijn carriere.

OK, dus niet over de kook of dat datingprogramma of andere onzin

Voor je werk: tja, hoeveel voordeel heb je er echt bij? Wil je dat het nog jaren te googlen is? Hoeveel controle heb jij zelf over de opnames en wat er uitgezonden wordt uiteindelijk?
quote:jasmine schreef op 27 juli 2010 @ 13:01:

Als het met Sjonnie is zeg ik: doen!

Maarrehh... dan niet op Entertainment gaan spieken hoe de gemiddelde VIVA vrouw hun mening geeft over:

- jou (op de persoon dus je kleding, maniertjes, gedrag, uiterlijk)

- je niet klussende lapzwans van een vent

- je totale onbegrip dat je schulden krijgt als je meer uitgeeft dan er binnenkomt

- je leasecontract voor een slacentrifuge (tja geen geld voor een nieuwe en zonder slacentrifuge kan niemand!)

- je totale onbegrip dat je buren het niet tof vinden dat je drie maal nachtelijks de buurt bij elkaar schreeuwt tijdens seks met je vent (niet perse die niet klussende lapzwans) ("Tja je hebt nu eenmaal een hoog libido en seks is pas seks als je er luidkeels van geniet")

- ..;.

-
Hebben ze je uit de gouden gids gehaald? Of heb je je ergens voor opgegeven?

Ik zou wat ontspanningsoefeningen doen en evt. een oxacepan nemen als je echt niet met de spanning kan omgaan.

En vraag anders of je het voor uitzending mag zien, of als je niet tevreden bent of het over gedaan mag worden. Dat kan je vooraf allemaal bespreken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven