niet genieten

11-08-2011 17:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben vrij perfectionitisch, altijd bezig vooral met sport, spontaan en gezellig. Maar de laatste tijd is dat veranderd. Ik heb altijd al moeilijk kunnen genieten van dingen. Achteraf denk ik wel, had ik van die vakantie maar meer genoten. Maar ik ga altijd denken en zie het negatieve beter dan het positieve. Afgelopen jaar ging het sporten helemaal niet goed en sinds dien kan ik nog minder genieten. Ik heb zelfs geen zin meer om te trainen. Opzich niet zon ramp want dan sport je toch niet! Maar niet alleen mijn sporten lijdt eronder ook mijn relatie. Want op mijn werk en bij andere ben ik wel spontaan, maar thuis ben ik vaak moe. Heb nergens zin in (alleen op de bank hangen) en voel me daardoor dan weer slecht. Mijn vriend wordt dan de dupe want ik voel niet meer de verliefdheid. Zie alle negatieve punten, snauw hem af. Ik vind het dan gewoon lekker om alleen te zijn en niks te doen. Hij mist natuurlijk zijn vrolijke, spontane, sportieve vriendin.

Maar ik weet niet hoe ik weer kan gaan genieten. En twijfel ook over de relatie omdat mijn verliefdheid weg is, meer negatieve dingen zie (er zijn ook nog positieve hoor) en ik het alleen zijn ook lekker vindt. Zal het helpen om te stoppen met de relatie? Of komt dat doordat ik sowieso meer down ben? En wie kan helpen/heeft tips om te gaan genieten van het leven en de positieve dingen meer te zien?
Ik denk dat het handiger is om eerst aan je eigen gevoel te werken(dus dat je zoveel van jezelf moet en nooit tevreden bent) en te kijken wat dat voor invloed op de relatie heeft en vervolgens een beslissing te nemen over de relatie!
Elke dag is er een, elke dag is uniek

de een is een put

en de andere een piek.

De een is perfect

en de ander van slag,

maar na elke nacht

komt er weer een nieuwe dag.

Ik gun elke dag

zijn eigen gezicht,

de ene is soms open

de andere soms dicht.

Geniet van je goede dagen

Leg je lat niet te hoog

Goed is goed genoeg

Kies voor gelukkig zijn

Kijk naar wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt

Je gezondheid is je grootste bezit

Lach en ontvang!
Herkenbaar.

Het is een cirkeltje waar je in zit en jezelf alleen maar dieper mee de put in trekt.

Aan het verleden doe je niets meer, neem in plaats van daarover te piekeren jezelf voor om bijvoorbeeld extra veel van de komende vakantie te gaan genieten.

Als je geen puf hebt om te sporten ga dan lekker een stuk lopen buiten en sta jezelf toe om dan over dingen na te denken zodat je daarna weer rustiger bent en lekker kunt slapen.

Maar probeer bovenal de oorzaak te achterhalen. Wanneer voel je je ergens down door? Staat dat in relatie tot eerdere ervaringen? En hou vooral goed in je hoofd dat elke dag weer een nieuw begin is, probeer los te laten en dingen zo te draaien dat ze positief worden.

Ga daarnaast in plaats van op de bank te hangen omdat je moe bent een keer de deur uit. Dwing jezelf dus om dingen te ondernemen, daar word je juist actiever van!

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je zult het zelf moeten doen! Lukt dit na een poosje nog niet overweeg dan eens om met iemand te gaan praten!

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven