Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!

04-01-2018 16:44 2292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben :$
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.

Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Goed om te lezen dat je je minestronesoep broodje bitterbal binnen hebt gehouden. Maar gets, die andere bijwerkingen word je ook niet blij van.

Dikke knuffel! :hug:
Ik denk aan je.
O wat een rotnacht.

En die verpleegkundige, werknemer van de maand maken! Die snapt tenminste hoe ze het haar patiënten zo comfortabel mogelijk maakt.
Jouw man en de verpleegkundige krijgen van mij applaus!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ho eens even!!!
Ik stond toevallig minestronesoep te maken, maar ik probeer het niet te promoten ;-D
Integendeel juist! Wat mij betreft valt soep met stukjes in dezelfde kots-categorie als nasi. Dat wil je niet in je neus hebben.

Fijn dat je gewoon wat hebt kunnen eten, Anna!
Zal ik dan ook maar bekennen dat ik gisterenavond noedels met groente en kip heb gegeten en als toetje een schaaltje ben en Jerry's chocolate fudge brownie? :$
En vanochtend een croissant met hagelslag.

Kotschemo van 2 jaar terug wildr ik alleen maar friet eten, terwijl iedereen met een bouillonnetje aan kwam zetten :)

Ik snap ook niet waar die 10 kilo in 2 jaar vandaan komt :whistle:
:D klinkt goed.

En ja, zwaarder worden ... van diëten heb ik geen kaas gegeten.
10 kg in 2 jaar mee :whistle:

Fijn zn verpleegkundige die denk ik mogelijkheden i.p.v in hokjes.
Lekker van genieten Anna!

En die 'vriendin' van je... :facepalm: Echt waar die heeft een dikke betonnen plaat voor haar kop. Ik zou er denk ik niet te veel energie meer in steken
AnnA_C schreef:
01-09-2018 08:18
Man zei net op mijn geklaag dat hij mij ook een snoepje vindt :heart:
:heart:

En met Mendy eens dat die verpleegkundige uitgeroepen zou moeten worden tot verpleegkundige van de maand!
Voel me een stuk beter, wel heel moe. Vannacht goed geslapen gelukkig.
En ik wordt al iets minder een verrotte fruitella :)
Fijn Anna!
Wat fijn dat je je beter begint te voelen!
Rustig aan maar...
Wat fijn dat je beter begint te voelen, dat is dan toch nog een dikke meevaller. Wel rustig aan blijven doen. :bigkiss:
AnnA_C schreef:
02-09-2018 13:17
:yes:
Heb ik nou echt ik wordt geschreven? :facepalm:
Mag ik dit op chemobrein gooien?
AnnA_C schreef:
02-09-2018 19:10
Dat mag.
AnnA_C schreef:
02-09-2018 13:17
Voel me een stuk beter, wel heel moe. Vannacht goed geslapen gelukkig.
:yes:
AnnA_C schreef:
02-09-2018 19:10
Nee joh. We doen gewoon gezellig met je mee! Ik wordT altijd blij van buiten de lijntjes kleuren.
Goed om te lezen Anna dat t tot heden binnen blijft.

Wat een lieve verpleegkundige.
En schat van een man.

kids ook een goed weekend gehad?

Goede keus om je vriendin gewoon los te laten. Zonde van de tijd en energie
Bearnaise schreef:
02-09-2018 19:17
Nee joh. We doen gewoon gezellig met je mee! Ik wordT altijd blij van buiten de lijntjes kleuren.
Ja joh, goed plan. Ik worDT er blij van om te horen dat je je al wat beter voelt.
Hopelijk gaat de vermoeidheid ook nog afnemen.
Anna hoe gaat het nu met je?
Het gaat steeds een beetje beter. Ik heb nu vooral last van mijn schouder :$ : door het vele liggen is daar een spier verkeerd geschoten. Ik slobber nog wel steeds rond in joggingbroek en shirt en ben het huis nog niet uit geweest, maar misschien waag ik vandaag wel een poging naar het bankje (pokergym) 500 meter verderop. Af en te nog wel misselijk, maar emmertje is nog steeds schoon.

Met de jongens gaat het ook wel goed. Zondagavond vroeg jongste nog even heel praktisch bezorgd of hij het emmertje boven moest brengen, want dat was beneden en mamma was boven. Hij keek toch wel een beetje opgelucht toen ik zei dat het emmertje niet gebruikt was.
Verder hebben ze van lego een pruimenwinkel gemaakt, waar de legoninjagopopetjes af en toe nieuwe haren gaan uitkiezen. Driftbuien zijn helaas wel weer toegenomen, maar dat komt denk ik ok gewoon doordat de school weer is begonnen. Ze waren ze heerlijk hun vrolijke gezellige zelf in de vakantie. Wordt zo wel pijnlijk duidelijk hoeveel energie school ze kost, en ja, dat moet er dan thuis tot af en toe even uit.
Ach, die mannekes! Kon het maar altijd zomervakantie zijn...
Fijn dat de misselijkheid afneemt, Anna! Het wordt vanmiddag heerlijk weer. Hopelijk staat je pokebankje lekker in het zonnetje.

Krijg je deze chemo om de drie weken? En wordt je haar nu meteen al dunner, of krijg je nog even de tijd om te wennen aan het idee dat het echt gaat gebeuren?

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn vader kanker heeft. Het lijkt allemaal in een pril stadium en onderzoek zal dat nog moeten bevestigen/aantonen, maar ik kan alleen maar janken. Mijn vader, dat kan toch helemaal niet?!
Oh nee! Vaders horen niet ziek te worden. Vaders horen gewoon stoere vaders te blijven, die eigenlijk geen emoties willen uiten, maar wel altijd je band voor je plakken en je heg snoeien. En je dan even stevig vastpakken en zeggen dat je voorzichtig moet doen.
Heel veel sterkte, ik hoop dat het 'mee valt'.
:hug:

Om de 3 weken inderdaad. waarschijnlijk gaat het haar volgende week al uitvallen. Mevrouw van de pruikenwinkel gaf nog de tip om dan een staart of vlecht in te doen. Dan heb je aan het eind van de dag wel een haarbal beet waar je je kapot van schrikt, maar loop je niet de hele dag haren van jezelf af te pulken.
Ga je per chemo heftiger reageren, qua bijwerkingen? Of is daar niets over te zeggen?

En hoe zijn de foto’s geworden?

Je haar verliezen zal heftig zijn. Dan wordt de kanker opeens zo ‘zichtbaar’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven