Nou ja, klote coke dus...

16-04-2020 19:17 265 berichten
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 01:39
Reden: ...
99.27% gewijzigd
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:05
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KloteCoke schreef:
17-01-2021 17:08
Fijn om jullie reacties te lezen. En Pindakaasjes, ik neem je reactie je echt niet kwalijk en begrijp de intentie ervan. Je reactie komt ook goed binnen, want dat is mijn problemen ook, ik zou het liever willen leren beheersen zodat het toch af en toe nog kan/mag. Is dat slecht? Vast wel....

MissMaran, nee ruzie maken met een dealer lijkt me niet echt verstandig.
Hoe ben jij van de speed afgeraakt?

Jojanneke, ja de huisarts heeft me doorverwezen, en ik ga naar die afspraak toe. Wat ik aan mezelf merk is dat ik worstel met hoe eerlijk ik zal zijn. Ik wil echt alles eerlijk vertellen, maar als ook alles zwart op wit komt houdt dat me weer tegen. Ik ga dat gewoon aan het begin van het gesprek vragen.

Drominique, ja klopt, maar ik wil me niet op laten nemen.
Ruzie maken met mijn dealer 😁
En ik kende geen andere.
Dus ik moest er wel vanaf blijven en dat was alleen maar goed.
Ik kon me helemaal niet voorstellen dat anderen nooit drugs gebruiken pas toen ik er al lang vanaf was dacht ik jeetje anderen hebben helemaal geen idee van drugs en de kracht daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Stap 1 is volledige eerlijkheid naar jezelf. Machteloos over die zooi en een stuurloos leven. Zolang jij je ego voor de eerlijkheid gooit komt je nooit op het punt dat je openstaat voor een andere manier van met het leven omgaan. In plaats daarvan grijp je bij stress of verveling naar de drugs. Zolang je niet oprecht toegeeft dat dat is wat het doet, niet omgaan met je leven, kom je niet ver.

Een niet al te fraai aspect van addict gedrag is dat alles op jouw voorwaarden moet gaan. De vernedering van het echt niet meer weten en aan mensen met meer herstel en ervaring vragen 'hoe dan' zal stress en verwarring oproepen en een diepe angst voor een leven 'zonder' .

Dat je in feite jezelf openstelt voor vrijheid van het middel, van gelijkwaardigheid en echt contact, dar besef komt pas later.
Heb je al eens gedacht aan de CA? Een vriend van mij heeft daar veel aan gehad. Schijnen gezellige groepen te zijn. Verder vind ik het al sterk hoe je na al die tijd verder gaat met je topic, lijkt mij makkelijker om een nieuwe te maken. Mooi dat je er klaar mee bent en hou vol.

Het linkje : https://ca-holland.nl/
Alle reacties Link kopieren
KloteCoke schreef:
17-01-2021 17:08
Fijn om jullie reacties te lezen. En Pindakaasjes, ik neem je reactie je echt niet kwalijk en begrijp de intentie ervan. Je reactie komt ook goed binnen, want dat is mijn problemen ook, ik zou het liever willen leren beheersen zodat het toch af en toe nog kan/mag. Is dat slecht? Vast wel....

Vraagje To, zie jij jezelf als iemand die verslaafd is aan een middel met alle gevolgen die daarbij horen of ben je iemand met een doseringsprobleempje die wat kalmer aan wil gaan doen?

Je vraagt om reacties van ervaringsdeskundige, daar heb je er inmiddels al een aantal hele waardevolle van gehad. Maar met alle respect, ik vind je reacties tot nu toe oppervlakkig, nietszeggend en ontwijkend.
Ik krijg niet de indruk dat je de ernst van de situatie wil zien.
Ik moet namelijk nog de eerste verslaafde tegenkomen die in actief gebruik heeft weten te minderen, het wordt altijd meer is mijn ervaring.

Hoe vaak heb je jezelf voorgenomen om het bij weinig te houden en hoe vaak is dat gelukt?
Uiteindelijk is het sprookje een keer uit, het middel keert zich tegen je en dan komt het aan op volledig en blijvend loskomen van actief gebruik. Pindakaasje omschrijft het heel mooi: ben je bereidt eerder stront te eten dan weer te gaan gebruiken?

Het is niet persé slecht om te denken dat minderen kan maar is het realistisch? Zolang je jezelf voor de gek houdt en denkt dat je met een beetje (anonieme) hulp weer terug kan naar “normaal” gebruik dan voorspel ik je veel teleurstellingen.
Ook ik ben misschien wat hard in mijn bewoording maar ik (her)ken het gedrag.

Goede nieuws is dat er ook een weg uit deze ellende is en dat hoeft niet alleen.
Maar het begint wel met eerlijk zijn naar jezelf en anderen dat je nu eenmaal verstrikt bent geraakt en hulp nodig hebt. Sluit bv aan op NA/CA-meetings waar je heel veel (h)erkenning vindt bij lotgenoten. Je bent echt niet de enige met een verslaving/doseringsprobleempje.

Herstellen is niet alleen stoppen met een middel het is ook een zoektocht naar de reden achter die drang om te verdoven.
Ik vond het iig een boeiende zoektocht, niet altijd makkelijk maar zeker interessant.
w203 wijzigde dit bericht op 17-01-2021 23:01
Reden: Woordje
0.93% gewijzigd
Thats about all I got to say bout that.
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:07
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga mediteren. Geen guided meditatie.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
22-01-2021 21:48
Ga mediteren. Geen guided meditatie.

Kun je daar wat meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
KloteCoke schreef:
22-01-2021 21:56
Kun je daar wat meer over vertellen?

Het belangrijkste:

De stem die tegen je praat (je gedachten) dat ben jij niet, alleen het is wel het luidste wat we de hele dag horen, daarom denk je dat je dat bent en daarom denk je dat het waar is wat je denkt, maar dat is niet zo. We horen de hele dag dingen die niet waar zijn en wij denken dat dat de werkelijkheid is waarin we leven, maar dat is het niet.

Als je leert om stil te zijn, je gedachten los te laten, kom je erachter dat je zelf altijd alle antwoorden hebt op je vragen, en dat je in het moment geen problemen hebt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Hoe je het moet zien is zo:

Jij leeft nu alsof je in een videospel gevangen zit waar je niet uit weg kan om allerlei vervelende redenen die zich in het videospel voordoen. Je probeert je er tegen te verzetten, maar weet niet hoe ,of je legt je erbij neer, je ervaart door jouw gedachten allerlei angsten en gevoelens zoals machteloosheid en andere negatieve gevoelens, bent ongelukkig of vlak, kan geen oplossing zien voor je problemen.

Als je mediteert, gebeurt er iets bijzonders, je kom je erachter dat er een ander niveau is waarop je kan denken (zonder die ruis in je hoofd van gedachten). Daardoor zie je dat je helemaal niet in het vervelende videospel gevangen zit.

Je ziet heel helder dat jij juist degene bent die op de bank zit met de spelconsole in de hand. Je kan dus dat videospel wat je niet leuk vindt uitzetten, een andere rol in het spel kiezen. Alles is mogelijk, je bent gewoon vrij om te doen wat je wil.

Je gaat dingen helder zien, omdat je geen/minder mindfucks hebt. Doordat je minder mindfucks hebt, heb je geen angsten. Angsten zijn gedachten die met je aan de haal gaan.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ongelooflijk dom dat je eraan begonnen bent. Sorry dat ik het zeg. Zoveel mensen zijn overmoedig. Denken dat zij het gebruik makkelijk onder controle kunnen (blijven) houden.

Een deel lukt dat inderdaad wel aardig. Die hebben het alleen nodig op feestjes, een paar keer per jaar. Een veel groter deel denkt zelf dat ze het prima onder controle hebben, maar gebruiken zo regelmatig (maken er meerdere keren per week een “feestje” van) dat ze verder echt helemaal niemand voor de gek houden. Coke heeft al gauw controle over jou.

Maar ach, zolang men het maar kan (blijven) betalen hè. En zolang ze zelf maar niet doorhebben dat het duidelijk zichtbaar/merkbaar is dat ze gebruiken. Het ziet er niet uit. Maarja, die hoogmoed die mensen hebben als ze beginnen, wordt alleen maar erger zodra ze gebruiken. Dus gebruikers die eigenlijk gewoon verslaafd zijn, zullen dit alles natuurlijk ten stelligste voor zichzelf ontkennen.

Ik heb helaas geen tips voor je. Gelukkig heb ik (bewust) geen persoonlijke ervaring met het naar de klote helpen van mijn eigen leven drugs/verslaving. Ik heb namelijk geleerd van wat ik als kind bij mijn ouders en hun vriendenkring heb gezien. Ter info: een groot deel van die vriendenkring is al overleden. Niet onlangs. Maar op jonge leeftijd, (tiener) kinderen achterlatend.

Natuurlijk hoop ik dat het jou lukt om te stoppen. Maar als ik zie dat je schrijft dat je de situatie het liefst zo zou zien, dat je zonder problemen af en toe kan blijven gebruiken, zie ik het eerlijk gezegd erg somber voor je in momenteel. Alsnog veel sterkte.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 22-01-2021 23:36
1.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je guided meditaties doet zoals Headspace enzo, dan richt je je toch op een stem of muziekje buiten jezelf die vertelt wat je moet doen (adem in, adem uit, etc.).

Je moet juist zelf in stilte aan de gang en intern keren en waarnemen wat daar gebeurt, zonder begeleiding of afleiding van buiten af.


Ik stuur je een privebericht hoe je daarmee kan starten.

Sterkte, je kan het. Er gaat een wereld vol mogelijkheden voor je open. :hug:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Dankjewel, en shit, ik zie alleen een berichtje van 9 maanden geleden en diegene staat inmiddels al op anoniem. Niet gezien dat ik een berichtje had, balen...
KloteCoke schreef:
23-01-2021 02:25
Dankjewel, en shit, ik zie alleen een berichtje van 9 maanden geleden en diegene staat inmiddels al op anoniem. Niet gezien dat ik een berichtje had, balen...


Als je een nieuw bericht krijgt van iemand die je nog nooit iets heeft gestuurd of als iemand een ander onderwerp start zie je geen melding inderdaad. Gewoon even kijken soms.

Dat je je juist rotter gaat voelen als je niets gebruikt is ook iets wat erbij hoort. Die gevoelens gaan ook weer weg. Stoppen met een verslaving is niet makkelijk, maar doorgaan is uiteindelijk nog beroerder en dat wil je ook niet. Al die stumpers met hun slechte coke die van je profiteren moet je niet willen. Daarom is een groep van de CA of NA ook fijn, de mensen daar kennen het zelf en weten wat er allemaal bij komt kijken als je stopt. Neem gewoon een keer die stap en ga eens kijken. Dat geeft ook voor jezelf het idee dat je concreet met iets bezig bent misschien.
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:09
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet je:
De wil om te stoppen is er niet.
Dan gaat het niet lukken.
Zelfs tegen je partner ben je niet 100% eerlijk en dat is gewoon echt verslavingsgedrag
Het gedrag wat jij in stand wil houden.
Ik wens je daar heel veel geluk mee,
Je kan het gebruiken.
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:12
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KloteCoke schreef:
23-01-2021 08:29
De eerste en de vierde zin klopt niet.
En met mijn partner heb ik het er al vaak over gehad, hij weet hoe moeilijk ik ermee om kan gaan. En hij weet dat ik dinsdag een gesprek hierover heb.
Dankjewel voor je gelukswensen, dat kan iedereen gebruiken die iets slechts in zijn leven veranderen wil.
Hier spreekt een verslaafde.
Een verslaafde die het liefst wil minderen en verstandig wil blijven gebruiken.
Een verslaafde die haar partner halve waarheden verteld.
Een verslaafde die geen echte hulp wil maar halve (zelf)hulp omdat het dan niet zo erg lijkt.
Een verslaafde die zegt ik heb een groot probleem omdat het dan net lijkt of ze er echt iets mee wil maar eigenlijk liever manipuleert.
Een verslaafde die in april ook al op dit punt stond en dankzij haar eigen geweldige inzichten denkt nog steeds op hetzelfde punt te staan maar stiekem nog verder is weggezakt.
Een verslaafde die zichzelf en haar omgeving voor de gek houdt.
Een verslaafde die bij de waarheid zegt: dat klopt niet.

Dit ga je zo niet oplossen.
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:14
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar minderen is bij coke echt, écht geen optie. Het is in mijn ervaring alles of niets. Ik gebruik nog een hoop andere troep maar coke echt nooit meer. Mijn dealer verkoopt zelfs geen coke omdat het zo'n troep is, en de gebruikers agressief zijn.

Het gevaar met dit is dat je niet meer de standvastigheid hebt als je iets anders gebruikt hebt, om nog steeds nee te zeggen tegen coke. En als je, zoals blijkt, toch echt wel verslaafd bent, moet je dat niet willen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:16
99.75% gewijzigd
never mind
anoniem_300949 wijzigde dit bericht op 11-03-2021 20:02
98.55% gewijzigd
.
anoniem_397256 wijzigde dit bericht op 01-05-2021 02:16
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha To, ben ik weer.
Goed te lezen dat je al wat eerlijker lijkt als het gaat over je verslavingsprobleem, i.i.g. naar jezelf toe.
Goed dat je dinsdag naar je HA gaat, zo ben ik ook ooit naar de HA gegaan om daar kijkend naar mijn schoenen mijn verhaal te doen.
Het begint bij volstrekt eerlijk zijn en niets achterhouden, je HA heeft het meer aan de hand gehad, het is wat het is, schaamte en schuldgevoel voegt daar niets (meer) aan toe.

Waarom de ene af en toe kan gebruiken en de andere niet meer kan stoppen heeft niets met wilskracht of discipline te maken, je hebt gewoon pech dat je die allergie hebt, je bent echt niet de enige.
Je bent een fuik ingezwommen waar je verstrikt in bent geraakt, jezelf blijven slaan hoe je zo stom hebt kunnen zijn heeft geen enkele zin. Sterker nog, het voelt klote en dat klotegevoel moet weg, 3x raden waarmee...

Niemand heeft de intentie om verslaafd te raken, de realisatie dat het zo ver is gekomen komt altijd te laat.
Maar hee, beter laat dan nooit toch?
Er is nog niets verloren maar ga de weg naar je herstel heel serieus nemen, zoek alle hulp die je kunt krijgen.
Succes dinsdag, je moet het zelf doen maar het hoeft niet alleen.
Thats about all I got to say bout that.
KloteCoke schreef:
17-01-2021 17:08
Want dat is mijn problemen ook, ik zou het liever willen leren beheersen zodat het toch af en toe nog kan/mag. Is dat slecht? Vast wel....
Ik quote je nu even letterlijk. Je schrijft zelf dat je dit liever zou willen hè. Ik heb trouwens nergens overheen gelezen. Je bent kennelijk alleen opzoek naar aaien over je bol en zoetsappige berichtjes. Maar je bent absoluut niet verder gekomen dan toen je dit topic opende. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Hoe naar je verleden ook geweest is, jij bent zelf 100% verantwoordelijk voor de keuzes die je nu maakt en de situatie waarin je je nu bevindt. Je hebt jammer genoeg de meest verkeerde keuze gemaakt die je maar kon maken. Dat vind ik oprecht erg.

Juist omdat je zegt dat je ook als kind van dichtbij hebt moeten ondervinden wat de catastrofale gevolgen kunnen zijn van drugs/verslavingen op niet alleen je eigen leven, maar ook dat van je omgeving, vind ik het extra erg dat je jezelf dit aangedaan hebt.

Belangrijk detail: je bent eraan begonnen doordat je een partner gekozen hebt die (weleens) gebruikt(e). Dit is in mijn ogen een net zo slechte keuze als de coke zelf. Of welke andere rotzooi dan ook.

Geef jezelf een schop onder je kont, wees ECHT eerlijk tegen en over jezelf, zie in dat je verslaafd (zeer ernstig ziek) bent en zoek per direct professionele hulp. Maar nogmaals, dat laatste gaat helaas niet werken als je de knop zelf nog niet écht omgezet hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven